Motor / Transmisie
2.0 diesel de 190 de cai putere, tracțiune integrală, transmisie automată Steptronic Sport. Este cartea de vizită pe scurt a versiunii X1 testate de noi.
Vorbim, cu siguranță, de versiunea care se va dovedi cea mai populară dintre cele pe care le scoate BMW pe piață odată cu lansarea noului X1. Asta chiar dacă BMW are în mânecă, pentru cei cu buget mai răfirat, două versiuni diesel de 116, respectiv 150 CP. Dar să revenim la oile noastre.
X1 xDrive20d este varianta perfectă pentru cei care nu vor o mașină leneșă, dar nici una care să facă gaură în bugetul familiei. Asta pentru că cei 190 de cai putere și tehnologia diesel de la BMW reprezintă un pachet numai bun pentru un familist care vrea să guste din ambele universuri: performanțe și consum. Gurile rele ar spune că e un compromis, dar aici nu vorbim de valori nivelate, ci de o mașină care reușește maxim la ambele capitole.
Motorul se comportă excelent atât la turații mici, cât și la viteze mari, iar cutia Steptronic Sport cu 8 trepte (BMW oferă și o versiune Steptronic fără "sport" în denumire care e cu 200 de euro mai ieftină) nu-ți dă prea multe ocazii să înjuri tehnologia și faptul că manualele dispar din peisaj încetul cu încetul. Cu excepția faptului că levierul e odios în acest caz, dar vorbim mai multe despre asta la capitolul interior. Poate că o izolare fonică mai bună atunci când motorul trage de el ar fi fost un plus. Nimic radical deranjant, însă.
interesant minusul dat pt.vizibilitatea in zona stalpului stanga...o fi vreo zona crepusculara....probabil....