BMW X1

Motor / Transmisie

4.5

2.0 diesel de 190 de cai putere, tracțiune integrală, transmisie automată Steptronic Sport. Este cartea de vizită pe scurt a versiunii X1 testate de noi. 

Vorbim, cu siguranță, de versiunea care se va dovedi cea mai populară dintre cele pe care le scoate BMW pe piață odată cu lansarea noului X1. Asta chiar dacă BMW are în mânecă, pentru cei cu buget mai răfirat, două versiuni diesel de 116, respectiv 150 CP. Dar să revenim la oile noastre.

X1 xDrive20d este varianta perfectă pentru cei care nu vor o mașină leneșă, dar nici una care să facă gaură în bugetul familiei. Asta pentru că cei 190 de cai putere și tehnologia diesel de la BMW reprezintă un pachet numai bun pentru un familist care vrea să guste din ambele universuri: performanțe și consum. Gurile rele ar spune că e un compromis, dar aici nu vorbim de valori nivelate, ci de o mașină care reușește maxim la ambele capitole.

Motorul se comportă excelent atât la turații mici, cât și la viteze mari, iar cutia Steptronic Sport cu 8 trepte (BMW oferă și o versiune Steptronic fără "sport" în denumire care e cu 200 de euro mai ieftină) nu-ți dă prea multe ocazii să înjuri tehnologia și faptul că manualele dispar din peisaj încetul cu încetul. Cu excepția faptului că levierul e odios în acest caz, dar vorbim mai multe despre asta la capitolul interior. Poate că o izolare fonică mai bună atunci când motorul trage de el ar fi fost un plus. Nimic radical deranjant, însă.

  • marcus, vineri, 29.01.2016 11:53

    interesant minusul dat pt.vizibilitatea in zona stalpului stanga...o fi vreo zona crepusculara....probabil....

  • Moldovean, vineri, 29.01.2016 12:26

    Rivalul GLA nici nu arată a SUV. De fapt, cu greu îl deosebesc de A. Un fel de Sandero Stepway al Mercedesului. Q3 mi se pare mic și înghesuit. Pe lângă aceștia doi, X1 pare un mastodont, masiv, mare, masculin. Din acest punct de vedere, doar pe XC60 l-aș putea considera rival. Mă bucur să văd că au făcut un SUV și nu doar un hatchback cocoțat. Arată foarte bine. De preț nu are rost să mă plâng că oricum nu mi-l puteam permite nici dacă era 20.000 euro :D

  • FGI, vineri, 29.01.2016 13:12

    De cand bagam in aceiasi oala X1 cu XC60?

  • mircea, vineri, 29.01.2016 13:15

    @FGI În mod normal ai dreptate. În cazul ăsta, însă, am ținut să intruduc în comparație și XC60 - chiar dacă e teoretic mai sus - tocmai pentru a sublinia că au motorizări asemănătoare și mai ales prețuri relativ asemănătoare. X1 fiind - chiar și așa - mai scump. Dar da, în mod normal XC60 e cu X3. Problema e că, de când X1 a crescut, segmentele astea sunt atât de amestecate încât fiecare ia de la fiecare câte ceva. Anyway, dacă e deranjant XC60 în comparație poți să-l ignori pur și simplu. :)

  • WMB, vineri, 29.01.2016 17:48

    Interiorul nu imi place deloc. Sigur, este de calitate, dar imi da impresia de masina deja "uzata moral". Dar asta este deja o traditie la Bmw...

  • BMW, vineri, 29.01.2016 20:45

    Arata f bine. Interiorul e bestial. Dar, BMW cu motor asezat transversal si bazat pe model cu tractiune fata??? De ce sa nu cumperi un VW atunci? E mai ieftin.

  • name, vineri, 29.01.2016 21:02

    Interesanta pe naiba. O arata ea mai bine ca aia veche, dar tot plictisitoare este. Optiuni de 24 de mii de euro pentru o masina care costa 32 de mii de euro? Bataie de joc. Fireste, nu doar BMW abereaza pe subiectul asta. La 56.000 de euro cumperi un Evoque daca tot vrei masina de femei. PS: E foarte stupid ca atunci cand apas sagetile laterale sa-mi sara in ochi galeria foto. Poate vreau sa corectez ceva, chiar trebuie sa folosesc si mouse-ul?

  • WJH_1One, duminică, 31.01.2016 14:04

    Un motor mult prea putin performant. Pentru curiosi, recomand Mercedes GLA 220 2.2 CDI 177CP la 35.676 €

  • Scorpionul.negru, duminică, 31.01.2016 19:22

    Mult mai bun si mai frumos ca prima generatie dar tot mai bine pui bani mai multi si iti iei X5 ! Nu se merita alt X...X1, X3. X4 X6 mi se par nereusite fata de X5.

  • scamel, marţi, 02.02.2016 11:20

    versiunea cu integrala are putini adversari. versiunea cu tractiune fata are multi .intre care cei cu motoare de 1.6 d care nu sunt premium dar sunt cu 10k mai ieftine. probabil foarte important va fi noul tiguan care apare la primavara.

  • db, marţi, 02.02.2016 17:45

    Foarte scump, cred ca mai scump decat Seria 3 tot cu tractiune integrala... nu inteleg politica de preturi la BMW, dar poate mizeaza pe vanzari mai slabe si atunci marja de profit e mai mare