Consum
Cum în zona diesel de 175-190 CP nu există decât patru modele în această clasă la categoria premium, e relativ ușor să compari ofertele.
Pe lângă mult mai maturul X1, alternativele de astăzi sunt Audi Q3 2.0 TDI de 184 CP, care a rămas cel mai mic model disponibil în această zonă, Mercedes GLA 220 de 177 CP și Volvo XC60. Modelul suedez are două motoare diesel diferite care oferă 190 CP, unul de 2.0 litri și celălalt de 2.4 litri, însă doar ultimul poate avea integrală și automată.
La o comparație directă a consumurilor, notăm diferențele mari și logice între motoarele moderne ale tripletei germane în comparație cu motorul de pe Volvo, care are deja câțiva ani în spate și va fi înlocuit în scurt timp complet de noul 2.0 diesel de generație nouă.
X1 afișează un consum mediu de 4.9 litri/100 km, singurul rival mai bun la acest capitol fiind, marginal, Mercedes GLA (4.8 litri/100 km). Audi vine cu 5.1 litri, iar Volvo cu 5.7.
Poate că ar trebui să amintim și faptul că Lexus NX, model care se află în același segment, vine cu o versiune hibridă care deși nu "mănâncă" diesel, reușește performanțe de consum comparabile. Astfel, NX 300h (197 de cai putere în total scoși dintr-un motor pe benzină de 2.5 litri plus unul electric) scoate 5.3 litri/100 km în regim mediu mixt.
Una peste alta, noul X1 este unul dintre modelele de vârf ale segmentului când vine vorba de cifre de consum. În viața reală, X1 se achită bine de sarcini. Cu 5.5 litri/100 km în regim extraurban și circa 7-7.5 litri în oraș, motorul de 190 de cai de sub capotă reușește să fie îndeajuns de prietenos cu portofelul posesorului.
interesant minusul dat pt.vizibilitatea in zona stalpului stanga...o fi vreo zona crepusculara....probabil....