Interior
Familiar.
Ăsta e feeling-ul pe care-l ai când calci în interiorul unui BMW de generație nouă. E adevărat că poate fi un defect profesional: cât timp ai pe mână modelele mărcii germane în ritm alert de câțiva ani încoace, ți se pare că modificările sunt mici și deloc de substanță. Asta te face pe de o parte să te simți ca acasă în interiorul oricărui BMW, iar pe de altă parte să ai impresia că evoluția celor de la BMW stagnează la acest capitol.
Designerii mărcii germane au încercat ca pe X1 să reinterpreteze ușor consola centrală, care are o formă atipică subliniată de zonele acoperite cu piele. Le-a ieșit. Nu le-a ieșit însă modificarea clasicului schimbător BMW cu unul cu levier supradimensionat care te trimite în spate în timp cu vreo 15-20 de ani. Din fericire, chestia asta se întâmplă doar pe X1 și doar pe anumite motorizări.
În rest, notăm pozitiv faptul că BMW a ascultat criticile aduse de fani și de presă pe generația precedentă și a ridicat serios nivelul de confort pe bancheta din spate. Pasagerii mai înalți nu mai au o problemă cruntă de spațiu. Asta se întâmplă în primul rând pentru că ampatamentul a crescut între generații (chiar dacă lungimea mașinii e mai mică), iar în al doilea rând pentru că există mai mult spațiu pe verticală după ce X1 s-a transformat ca alură dintr-o compactă "umflată" într-o mașină cu alură clasă de SUV care n-are aproape nimic în comun cu Seria 1. Cu excepția platformei, care va fi aceeași și pe viitoarea generație a compactei germane.
Sfatul nostru: nu vă comandați măsuțele rabatabile care pot fi montate pe spătarul scaunelor din față, pentru că arată și se simt ieftin. Și cu 200 de euro puteți face chestii mult mai utile.
Vești bune la capitolul portbagaj, acolo unde BMW a ajuns la 505 litri cu bancheta în poziție normală. Dacă o rabatăm, diferența dintre generații e de vreo 200 de litri. Imens.
interesant minusul dat pt.vizibilitatea in zona stalpului stanga...o fi vreo zona crepusculara....probabil....