BMW X1

Interior

4.0

Familiar.

Ăsta e feeling-ul pe care-l ai când calci în interiorul unui BMW de generație nouă. E adevărat că poate fi un defect profesional: cât timp ai pe mână modelele mărcii germane în ritm alert de câțiva ani încoace, ți se pare că modificările sunt mici și deloc de substanță. Asta te face pe de o parte să te simți ca acasă în interiorul oricărui BMW, iar pe de altă parte să ai impresia că evoluția celor de la BMW stagnează la acest capitol.

Designerii mărcii germane au încercat ca pe X1 să reinterpreteze ușor consola centrală, care are o formă atipică subliniată de zonele acoperite cu piele. Le-a ieșit. Nu le-a ieșit însă modificarea clasicului schimbător BMW cu unul cu levier supradimensionat care te trimite în spate în timp cu vreo 15-20 de ani. Din fericire, chestia asta se întâmplă doar pe X1 și doar pe anumite motorizări.

În rest, notăm pozitiv faptul că BMW a ascultat criticile aduse de fani și de presă pe generația precedentă și a ridicat serios nivelul de confort pe bancheta din spate. Pasagerii mai înalți nu mai au o problemă cruntă de spațiu. Asta se întâmplă în primul rând pentru că ampatamentul a crescut între generații (chiar dacă lungimea mașinii e mai mică), iar în al doilea rând pentru că există mai mult spațiu pe verticală după ce X1 s-a transformat ca alură dintr-o compactă "umflată" într-o mașină cu alură clasă de SUV care n-are aproape nimic în comun cu Seria 1. Cu excepția platformei, care va fi aceeași și pe viitoarea generație a compactei germane.

Sfatul nostru: nu vă comandați măsuțele rabatabile care pot fi montate pe spătarul scaunelor din față, pentru că arată și se simt ieftin. Și cu 200 de euro puteți face chestii mult mai utile.

Vești bune la capitolul portbagaj, acolo unde BMW a ajuns la 505 litri cu bancheta în poziție normală. Dacă o rabatăm, diferența dintre generații e de vreo 200 de litri. Imens.

  • marcus, vineri, 29.01.2016 11:53

    interesant minusul dat pt.vizibilitatea in zona stalpului stanga...o fi vreo zona crepusculara....probabil....

  • Moldovean, vineri, 29.01.2016 12:26

    Rivalul GLA nici nu arată a SUV. De fapt, cu greu îl deosebesc de A. Un fel de Sandero Stepway al Mercedesului. Q3 mi se pare mic și înghesuit. Pe lângă aceștia doi, X1 pare un mastodont, masiv, mare, masculin. Din acest punct de vedere, doar pe XC60 l-aș putea considera rival. Mă bucur să văd că au făcut un SUV și nu doar un hatchback cocoțat. Arată foarte bine. De preț nu are rost să mă plâng că oricum nu mi-l puteam permite nici dacă era 20.000 euro :D

  • FGI, vineri, 29.01.2016 13:12

    De cand bagam in aceiasi oala X1 cu XC60?

  • mircea, vineri, 29.01.2016 13:15

    @FGI În mod normal ai dreptate. În cazul ăsta, însă, am ținut să intruduc în comparație și XC60 - chiar dacă e teoretic mai sus - tocmai pentru a sublinia că au motorizări asemănătoare și mai ales prețuri relativ asemănătoare. X1 fiind - chiar și așa - mai scump. Dar da, în mod normal XC60 e cu X3. Problema e că, de când X1 a crescut, segmentele astea sunt atât de amestecate încât fiecare ia de la fiecare câte ceva. Anyway, dacă e deranjant XC60 în comparație poți să-l ignori pur și simplu. :)

  • WMB, vineri, 29.01.2016 17:48

    Interiorul nu imi place deloc. Sigur, este de calitate, dar imi da impresia de masina deja "uzata moral". Dar asta este deja o traditie la Bmw...

  • BMW, vineri, 29.01.2016 20:45

    Arata f bine. Interiorul e bestial. Dar, BMW cu motor asezat transversal si bazat pe model cu tractiune fata??? De ce sa nu cumperi un VW atunci? E mai ieftin.

  • name, vineri, 29.01.2016 21:02

    Interesanta pe naiba. O arata ea mai bine ca aia veche, dar tot plictisitoare este. Optiuni de 24 de mii de euro pentru o masina care costa 32 de mii de euro? Bataie de joc. Fireste, nu doar BMW abereaza pe subiectul asta. La 56.000 de euro cumperi un Evoque daca tot vrei masina de femei. PS: E foarte stupid ca atunci cand apas sagetile laterale sa-mi sara in ochi galeria foto. Poate vreau sa corectez ceva, chiar trebuie sa folosesc si mouse-ul?

  • WJH_1One, duminică, 31.01.2016 14:04

    Un motor mult prea putin performant. Pentru curiosi, recomand Mercedes GLA 220 2.2 CDI 177CP la 35.676 €

  • Scorpionul.negru, duminică, 31.01.2016 19:22

    Mult mai bun si mai frumos ca prima generatie dar tot mai bine pui bani mai multi si iti iei X5 ! Nu se merita alt X...X1, X3. X4 X6 mi se par nereusite fata de X5.

  • scamel, marţi, 02.02.2016 11:20

    versiunea cu integrala are putini adversari. versiunea cu tractiune fata are multi .intre care cei cu motoare de 1.6 d care nu sunt premium dar sunt cu 10k mai ieftine. probabil foarte important va fi noul tiguan care apare la primavara.

  • db, marţi, 02.02.2016 17:45

    Foarte scump, cred ca mai scump decat Seria 3 tot cu tractiune integrala... nu inteleg politica de preturi la BMW, dar poate mizeaza pe vanzari mai slabe si atunci marja de profit e mai mare