Motor / Transmisie
BMW X1 facelift va fi disponibil cu o gamă variată de motorizări diesel și benzină. Cei care preferă motoarele diesel vor putea alege din patru unități cu puteri cuprinse între 116 și 231 de cai putere. Clienții în căutarea unui motor pe benzină au la dispoziție trei unități cu resurse cuprinse între 140 și 231 de cai putere.
Odată cu îmbunătățirile aduse actualei generații X1, BMW a decis să introducă și o variantă plug-in hybrid. X1 xDrive25e va intra în producție abia în luna martie a anului viitor și promite un sistem plug-in hybrid capabil să dezvolte 220 de cai putere și să ofere o autonomie electrică de până la 50 de kilometri.
În cadrul testului internațional am "abuzat" de cea mai potentă versiune pe benzină: X1 xDrive25i în echiparea M Sport. Motorul de 2.0 litri dezvoltă 231 de cai putere între 5.000 și 6.000 rpm - mai mult decât suficient pentru un SUv de gabaritul lui X1 - iar cuplul motor maxim este de 350 Nm și poate fi exploatat între 1.450 și 4.500 rpm.
Motor este agil și nu dă semne de "oboseală" acută nici măcar atunci când viteza de rulare trece cu mult de limita acceptată pe autostrăzile din țară. Unitatea are un sunet plăcut, însă nemții continuă să ofere și mici artificii livrate prin sistemul audio al mașinii. Pentru coordonarea resurselor motorului, BMW a pregătit trei moduri de rulare: Eco Pro, Comfort (cu motorul într-un mod de funcționare normal) și Sport. În Eco Pro, simțurile sunt ușor anesteziate, iar motorul pe benzină răspunde cu ceva întârziere la impulsurile transmise prin pedala de accelerație. În schimb, în modul Sport simțurile se ascut, iar X1 xDrive25i este gata să livreze resursele în cel mai rapid mod cu putință.
Cei 231 de cai putere sunt gestionați de o transmisie automată Steptronic cu opt trepte. Cutia își face treaba cu ușurința cu care un copil de 5 ani recită colinde în fața lui Moș Crăciun. În modul Eco Pro, succesiunea treptelor are loc rapid pentru a favoriza consumul de carburant și chiar există momente în care transmisia nu este convinsă că trebuie să retrogradeze. În modul Sport, cutia cu opt rapoarte se mișcă admirabil și chiar reușește să "smucească" într-un mod plăcut, gata să te țină alert. Dacă vrei să rămâi tot timpul în control, poți pune transmisia pe modul manual, în timp ce schimbarea treptelor o vei putea face cu ajutorul padelelor aflate în spatele volanului.
L-am condus, destul de mult. Nu merita, nu este un BMW adevarat. Nu se conduce ca unul (este o tractiune fata in conditii normale), suspensia standard este foarte rigida, incomptibila cu segmentul premium, iar cea sport este ridicol de rigida. Directia nu se ridica la nivelul uneia cu tractiune spate.Masina este destul de grea si se simte in inertie si acceleratie. Sunetul produs de motor este dezamagitor, iar bordul e deja invechit. Altfel e spatios pentru ca are motor transversal si se poate configura foarte bine. Prefer oricand un Tiguan.