Interior
Am petrecut o săptămână întreagă alături de BMW X2 și nu cred că a fost vreun moment în care să simt că mașina asta nu are un aer premium. Cu toată simplitatea și conservatorismul planșei de bord. BMW are un talent fantastic să-ți inspire senzația de calitate la interior. Chiar și cu acest design ușor anost.
Plasticul este extrem de moale și alternează cu zone cromate sau cu texturi plăcute. Consola centrală are o linie nouă, fluidă, care îmi place foarte mult. Peste tot există cusături contrastante și inserții fine de culoare albastră, corespondențe discrete ale culorii de caroserie. Scaunele sunt confortabile, oferă un suport lateral excelent și sunt, de asemenea, personalizate cu o serie de cusături albastre pe fundalul negru al pielii alcantara.
Așadar, percepția este aceea a unei mașini premium, ergonomia este printre cele mai bune din lume, ce-ți poți dori mai mult? Spațiu interior? Există din plin. În portiere există un spațiu extrem de generos pentru sticle. Chiar și pentru sticle uriașe de 2.0 litri. Sub cotieră avem iară un spațiu generos, torpedoul are dimensiuni decente, iar pe consola centrală există spațiu pentru pahare.
În schimb, locul pentru păstrarea telefonului mobil rămâne o caricatură de prost gust. Am ajuns să folosesc ca loc de păstrare aceleași suporturi de pahare de pe consola centrală.
Pe locurile din spate se stă confortabil, însă nu încercați să folosiți toate cele trei locuri disponibile. Pasagerul de pe mijloc s-ar putea simți ușor înghesuit, mai ales că tunelul central e ceva mai ridicat. Dacă vă rezumați la numai doi pasageri adulți pe locurile din spate, ecuația este perfectă. Loc suficient la picioare și decent la nivelul capului.
Portbagajul are o capacitate de 470 de litri, cu un fund dublu extrem de util. Volvo XC40 și Audi Q3 sunt insesizabil mai mici la acest capitol. DS4 Crossback pierde duelul fără apel, iar Mercedes GLA este și el depășit de situație. BMW X2 are probleme doar cu englezii Jaguar E-Pace și Range Rover Evoque, care sunt ceva mai generoși.
Trendul hatchback-urilor ușor înălțate pe post de SUV-uri pare dus la extrem cu X2, dar măcar stilul/proporțiile sînt reușite-n cazul lui. ...Cu mici cărcoteli subiective, gen tăietura nașparliu de oblică - după mine - a prizelor de aer frontale, preferabil armonizată cu trapezele evazate la bază ale *rinichilor* (nărilor?) tipice mărcii. Interiorul e într-adevăr pe linia sobră, dar cade-n simplism (tot după mine) prin repetarea formulei pe mai toate seriile BMW de vreo 10 ani încoace, cu minime variații. ...Să mai zică deci cineva că noile Alfa Romeo sînt slăbuțe și nu chiar premium la capitolul ăsta... În rest, bine că la capitolul *preț* n-a luat 4,5 stele ca șeptarul diesel testat de curînd. ;-) (P.S. Și cele 2,5 astre pt. preț îmi par de fapt cam multe-n raport cu finisarea, dacă mă uit pe poza nr. 4 și văd - ooo, stupoare + oroare!!! :-) - o dez-aliniere de cca 5 mm între rama nichelată a ușii-spate și cea a ferestruicii false de lîngă ea. )