Calitate / Pret
BMW X2 are un preț de pornire considerabil mai mare decât cel al lui BMW X1, însă gama de motorizări începe cu versiuni mult mai puternice. X2 pleacă de la 39.000 de euro, preț valabil pentru motorul pe benzină de 192 de cai putere. Cei care visează la dieselul testat de mine trebuie să înceapă socotelile de la 42.300 de euro. Dacă alegeți câteva opționale de bun simț (despre care citiți mai jos, la capitolul Tehnologie), puteți să ajungeți la o valoare de 56.700 de euro. Un preț premium și cât se poate de piperat.
Mă voi raporta la prețul de pornire pentru a vedea cât de piperat sau accesibil este X2 în comparație cu ceilalți rivali. Încep cu Audi Q3, vecinul din Bavaria, care pornește de la 39.800 de euro, cu motor diesel de 184 cai, automată și quattro. Fără îndoială, o alegere extrem de accesibilă este DS4 Crossback, cu motor de 180 cai putere, automată, dar fără tracțiune integrală. Costă 31.500 de euro.
Jaguar E-Pace, proaspăt lansat și el pe piața din România, în versiunea de 180 CP, 4x4 și automată cu 9 trepte, are un preț de pornire de 38.100 de euro. Rivalul celor de la Mercedes, adică GLA facelift, în versiunea 220d cu 177 de cai putere, automată și 4Matic, pornește de la 39.100 de euro.
Proaspătul Volvo XC40 este și el în aceeași zonă de preț. Pornește de la 40.900 de euro, are un diesel de 190 de cai putere, automată cu 8 trepte, tracțiune integrală și echipare Momentum, ceva mai generoasă.
Am ajuns și la principalul rival, Range Rover Evoque. Englezul are un preț de pornire de 41.500 de euro, însă acest preț nu include o transmisie automată. Dacă vă doriți și o automată, atunci Range Rover Evoque nu poate fi comandat decât alături de nivelul de echipare Autobiography, care sare de 60.000 de euro.
Trendul hatchback-urilor ușor înălțate pe post de SUV-uri pare dus la extrem cu X2, dar măcar stilul/proporțiile sînt reușite-n cazul lui. ...Cu mici cărcoteli subiective, gen tăietura nașparliu de oblică - după mine - a prizelor de aer frontale, preferabil armonizată cu trapezele evazate la bază ale *rinichilor* (nărilor?) tipice mărcii. Interiorul e într-adevăr pe linia sobră, dar cade-n simplism (tot după mine) prin repetarea formulei pe mai toate seriile BMW de vreo 10 ani încoace, cu minime variații. ...Să mai zică deci cineva că noile Alfa Romeo sînt slăbuțe și nu chiar premium la capitolul ăsta... În rest, bine că la capitolul *preț* n-a luat 4,5 stele ca șeptarul diesel testat de curînd. ;-) (P.S. Și cele 2,5 astre pt. preț îmi par de fapt cam multe-n raport cu finisarea, dacă mă uit pe poza nr. 4 și văd - ooo, stupoare + oroare!!! :-) - o dez-aliniere de cca 5 mm între rama nichelată a ușii-spate și cea a ferestruicii false de lîngă ea. )