4.2
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu, marţi, 18 februarie

Specialitatea casei

Dacă ar fi să facem un top al celor mai emblematice motoare BMW, cu siguranță propulsorul cu 6 cilindri în linie ar ocupa prima poziție. Constructorul din Munchen l-a utilizat chiar și la avioanele pe care le-a construit, mai exact în 1917 pentru BMW IIIa.

Avea o capacitate cilindrică de 19.1 litri și dezvolta 185 de cai putere. Cu acest motor, avionul a stabilit un record de altitudine, înălțându-se în văzduh până la 9.760 metri, în 1919.

Revenind cu picioarele pe pâmânt, agregatul cu șase cilindri a dat viață mai multor modele auto care au scris istorie: de la legendarul 328 și 3.0 CSL, la mai modernele M3 E46 (cunoscut după codul S54) și majoritatea modelelor M din prezent.

Dacă BMW ar fi un restaurant cu stele Michelin, cu siguranță motorul cu 6 cilindri în linie ar fi specialitatea casei.

Pe noi ne-a încântat, din plin aș putea spune, în testul pe care l-am realizat cu mașina din imaginile alăturate: noua generație X3, în versiunea M50. Adică cel mai puternic BMW X3 pe care îl poți comanda în prezent. Un SUV care îți gâdilă toate simțurile, mai ales auzul.

Ca de obicei, ți-am pregătit și un video detaliat pe care îl poți urmări mai jos.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI BMW X3 M50

  • ds, marţi, 18.02.2025 13:57

    Sunetul motorului în boxe? Asta și cu masca luminată fac parte din categoria dotărilor pentru pițiponci pensați. Clar! Orice motor de la cinci pistoane-n sus, și nu numai, sună frumos, bărbătesc. De ce ai avea nevoie de surogate? Să ai un V6 de 3 l și să asculți sunetul artificial în boxe e ca și cum ai face chef cu bere fără alcool.

  • nsrei, marţi, 18.02.2025 14:55

    din fata (oarecum) bemveu, din spate veceu atat am de zis, oricum nu mi permit vreuna

  • DanG, marţi, 18.02.2025 15:15

    Chiar daca BMW face si SUV-uri frumusele: X1 sau X5, asta este un monstru pe care l-as plasa langa X2 si X7. Din profil e defomat de-a dreptul, nici o proportie nu are. Masina de 100.000 Euro si ai plastice tari la interior. Welcome to shrinkflation, unde platesti mai mult si primesti mai putin: valabil de la industria auto pana la haine sau alimente. Paradoxul e ca vedem constructori generalisti gen Opel care vrea premium, si BMW care scade calitatea materialelor la interior. Asa plastice tari nu gaseai nici pe un E46 320d, ce sa mi vorbim de un 330i sau d.

  • Mihai, marţi, 18.02.2025 17:43

    Sa dai 100000 Euroi pe un X3 benzinar, in 2025...asta da cocalareala. Pe langa aspectul grotesc si motorul marlanesc, ai plastice multe si ieftine. De partea celalalta poti lua altceva net superior de banii astia: o masina mai sigura, mai buna, mai putin galagioasa: XC60 T8. Faci lejer 50 km fara galagie si fara sa imputi. Daca vrei performanta ai 455 CP (desi ma indoiesc ca 5% din cei ce il iau vor face liniute ca sa se dea smecheri). Si ca bani, nu cred ca ajungi in versiunea de top full echipata la 100000 Euro.

  • Un cetățean, marţi, 18.02.2025 19:02

    " Sa dai 100.000 pe X3 benzinar este cocalareala " Sa dai 100.000 pe un diesel este de noaptea minții, sa dai pe un hibrid este o prostie, sa dai în general pe un Bmw este imbecilitate ", ăsta este distrusul number one, nimic nu e ok la Bmw, doar la Volvo, care de 15 ani e sub la fiabilitate în orice clasament, pe orice piață.

  • @ds, marţi, 18.02.2025 21:20

    Bmw n-a avut niciodată V6 .

  • ds, miercuri, 19.02.2025 09:49

    @21.20 Corect, mea culpa! Dar, fie în V, fie în linie, sunetul e același : )

  • @ds, miercuri, 19.02.2025 10:16

    E diferență mare între V6 și L6 la sunet și la vibrații.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 19.02.2025 13:24

    Complet pe lângă subiect dar da, L6 e mai civilizat decât V6. V6 exista pentru mașinile cu tracțiune la care motorul trebuie montat transversal și un L6 ar fi prea lung pentru lățimea mașinii. In general configurațiile se aleg astfel încât motorul să fie bine echilibrat, sa nu aibă vibrații și rezonanță mecanică. Un L6 e mai echilibrat decât un V6. V6 e un compromis - vrei 6 cilindri dat nu prea ai loc.