
Motor / Transmisie
Așadar, a înțeles toată lumea că punctul principal de atracție este motorul. Unitatea de 3.0 litri, pe benzină, dezvoltă pe cont propriu 381 de cai putere și 540 Nm între 1.900 rpm și 4.800 rpm.
Am ținut să menționez "pe cont propriu", pentru că propulsorul vine în compania unui sistem mild-hybrid la 48V, care mai suplimentează cu 18 CP și 200 Nm în anumite situații. La pornirea de pe loc, în mers când intervine funcția coasting, la opriri sau la accelerații puternice.
Astfel, obții un consum ceva mai redus de combustibil și, desigur, această configurație ajută din punct de vedere al emisiilor de CO2. Știm deja poezia.
În total, ansamblul dezvoltă 398 de cai putere și 580 Nm. Aceste valori le deblochezi în modul Boost, pe care îl activezi foarte ușor: tragi 3 secunde de padela din stânga volanului și, timp de 10 secunde, sistemele relevante ale mașinii (motorul, transmisia, evacuarea etc.) intră în modul Sport și astfel îți pune la dispoziție întreaga putere a sistemului de propulsie.
Desigur, poți să activezi modul Sport și dintr-un meniu dedicat. Dar, dacă, să spunem, ai nevoie urgent de cei 398 CP, ai la dispoziție varianta Boost.
Să fiu sincer, nu am simțit o foarte mare diferență atunci când am activat această funcție, în afara sunetului mult prea artificial, injectat în boxe, și a schimbărilor transmisiei care devin mai violente. Dar, oarecum, cei 18 CP, livrați de motorul electric, sunt anulați de greutatea la gol de 2.055 kilograme.
Nu vreau să mă înțelegi greșit. Din punct de vedere al performanțelor, motorul de 3.0 litri este de-a dreptul sublim, începe să tragă (tare și liniar) după ce turometrul depășește 2.000 rpm, fenomenul de turbo lag nu este foarte prezent, iar sunetul care se aude de sub capotă și care iese pe cele patru terminații ale sistemului de evacuare creează dependență.
Transmisia automată pune foarte bine în valoare aceste performanțe. În modul standard, trecerea prin cele 8 rapoarte este lină, rapidă și precisă. În modul Sport, pentru că și cutia de viteze poate fi pusă în modul Sport, păstrează turațiile ceva mai ridicate, pentru a fi întotdeauna în plaja optimă.
Cu ajutorul padelelor montate pe volan, poți trece "manual" prin cele 8 rapoarte.
Sunetul motorului în boxe? Asta și cu masca luminată fac parte din categoria dotărilor pentru pițiponci pensați. Clar! Orice motor de la cinci pistoane-n sus, și nu numai, sună frumos, bărbătesc. De ce ai avea nevoie de surogate? Să ai un V6 de 3 l și să asculți sunetul artificial în boxe e ca și cum ai face chef cu bere fără alcool.