Motor / Transmisie

4.0

Așadar, a înțeles toată lumea că punctul principal de atracție este motorul. Unitatea de 3.0 litri, pe benzină, dezvoltă pe cont propriu 381 de cai putere și 540 Nm între 1.900 rpm și 4.800 rpm.

Am ținut să menționez "pe cont propriu", pentru că propulsorul vine în compania unui sistem mild-hybrid la 48V, care mai suplimentează cu 18 CP și 200 Nm în anumite situații. La pornirea de pe loc, în mers când intervine funcția coasting, la opriri sau la accelerații puternice.

Astfel, obții un consum ceva mai redus de combustibil și, desigur, această configurație ajută din punct de vedere al emisiilor de CO2. Știm deja poezia.

În total, ansamblul dezvoltă 398 de cai putere și 580 Nm. Aceste valori le deblochezi în modul Boost, pe care îl activezi foarte ușor: tragi 3 secunde de padela din stânga volanului și, timp de 10 secunde, sistemele relevante ale mașinii (motorul, transmisia, evacuarea etc.) intră în modul Sport și astfel îți pune la dispoziție întreaga putere a sistemului de propulsie.

Desigur, poți să activezi modul Sport și dintr-un meniu dedicat. Dar, dacă, să spunem, ai nevoie urgent de cei 398 CP, ai la dispoziție varianta Boost.

Să fiu sincer, nu am simțit o foarte mare diferență atunci când am activat această funcție, în afara sunetului mult prea artificial, injectat în boxe, și a schimbărilor transmisiei care devin mai violente. Dar, oarecum, cei 18 CP, livrați de motorul electric, sunt anulați de greutatea la gol de 2.055 kilograme.

Nu vreau să mă înțelegi greșit. Din punct de vedere al performanțelor, motorul de 3.0 litri este de-a dreptul sublim, începe să tragă (tare și liniar) după ce turometrul depășește 2.000 rpm, fenomenul de turbo lag nu este foarte prezent, iar sunetul care se aude de sub capotă și care iese pe cele patru terminații ale sistemului de evacuare creează dependență.

Transmisia automată pune foarte bine în valoare aceste performanțe. În modul standard, trecerea prin cele 8 rapoarte este lină, rapidă și precisă. În modul Sport, pentru că și cutia de viteze poate fi pusă în modul Sport, păstrează turațiile ceva mai ridicate, pentru a fi întotdeauna în plaja optimă.

Cu ajutorul padelelor montate pe volan, poți trece "manual" prin cele 8 rapoarte.

  • ds, marţi, 18.02.2025 13:57

    Sunetul motorului în boxe? Asta și cu masca luminată fac parte din categoria dotărilor pentru pițiponci pensați. Clar! Orice motor de la cinci pistoane-n sus, și nu numai, sună frumos, bărbătesc. De ce ai avea nevoie de surogate? Să ai un V6 de 3 l și să asculți sunetul artificial în boxe e ca și cum ai face chef cu bere fără alcool.

  • nsrei, marţi, 18.02.2025 14:55

    din fata (oarecum) bemveu, din spate veceu atat am de zis, oricum nu mi permit vreuna

  • DanG, marţi, 18.02.2025 15:15

    Chiar daca BMW face si SUV-uri frumusele: X1 sau X5, asta este un monstru pe care l-as plasa langa X2 si X7. Din profil e defomat de-a dreptul, nici o proportie nu are. Masina de 100.000 Euro si ai plastice tari la interior. Welcome to shrinkflation, unde platesti mai mult si primesti mai putin: valabil de la industria auto pana la haine sau alimente. Paradoxul e ca vedem constructori generalisti gen Opel care vrea premium, si BMW care scade calitatea materialelor la interior. Asa plastice tari nu gaseai nici pe un E46 320d, ce sa mi vorbim de un 330i sau d.

  • Mihai, marţi, 18.02.2025 17:43

    Sa dai 100000 Euroi pe un X3 benzinar, in 2025...asta da cocalareala. Pe langa aspectul grotesc si motorul marlanesc, ai plastice multe si ieftine. De partea celalalta poti lua altceva net superior de banii astia: o masina mai sigura, mai buna, mai putin galagioasa: XC60 T8. Faci lejer 50 km fara galagie si fara sa imputi. Daca vrei performanta ai 455 CP (desi ma indoiesc ca 5% din cei ce il iau vor face liniute ca sa se dea smecheri). Si ca bani, nu cred ca ajungi in versiunea de top full echipata la 100000 Euro.

  • Un cetățean, marţi, 18.02.2025 19:02

    " Sa dai 100.000 pe X3 benzinar este cocalareala " Sa dai 100.000 pe un diesel este de noaptea minții, sa dai pe un hibrid este o prostie, sa dai în general pe un Bmw este imbecilitate ", ăsta este distrusul number one, nimic nu e ok la Bmw, doar la Volvo, care de 15 ani e sub la fiabilitate în orice clasament, pe orice piață.

  • @ds, marţi, 18.02.2025 21:20

    Bmw n-a avut niciodată V6 .

  • ds, miercuri, 19.02.2025 09:49

    @21.20 Corect, mea culpa! Dar, fie în V, fie în linie, sunetul e același : )

  • @ds, miercuri, 19.02.2025 10:16

    E diferență mare între V6 și L6 la sunet și la vibrații.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 19.02.2025 13:24

    Complet pe lângă subiect dar da, L6 e mai civilizat decât V6. V6 exista pentru mașinile cu tracțiune la care motorul trebuie montat transversal și un L6 ar fi prea lung pentru lățimea mașinii. In general configurațiile se aleg astfel încât motorul să fie bine echilibrat, sa nu aibă vibrații și rezonanță mecanică. Un L6 e mai echilibrat decât un V6. V6 e un compromis - vrei 6 cilindri dat nu prea ai loc.