
Consum
În ciuda puterii de aproape 400 de cai putere, BMW declară pentru X3 M50 un consum mixt de 7.7 litri/100 de km.
Traficul bară la bară, cu care ne confruntăm în fiecare zi, este cel mai mare inamic, iar acest lucru s-a reflectat în consumul indicat de computerul de bord. În cei peste 100 de kilometri pe care i-am făcut în oraș, mașina a consumat între 13.2 și 15 litri/100 de km.
În mediul extraurban am acoperit peste 1.000 de kilometri, atât pe drumuri naționale cât și pe autostradă. Cea mai mică cifră de consum afișată pe bord a fost de 8.6 litri/100 de km.
Ce-i drept, nu am utilizat mai deloc modul de rulare Efficient (fostul Eco), dar mă îndoiesc că ar fi schimbat prea mult situația.
Rivalii tradiționali ai producătorului din Munchen sunt Audi și Mercedes-Benz. Acestea fiind spuse, X3 M50 concurează cu modele ca și SQ5 quattro (3.0, MHEV, 367 CP) și Mercedes-AMG GLC 43 4Matic (3.0, MHEV, 421 CP).
SUV-ul din Ingolstadt are un consum declarat de 8.2 litri/100 de km, iar cel din Stuttgart un consum de 10.3 litri/100 de km. Deci, cel puțin pe hârtie, X3 M50 stă cel mai bine din acest punct de vedere.
Sunetul motorului în boxe? Asta și cu masca luminată fac parte din categoria dotărilor pentru pițiponci pensați. Clar! Orice motor de la cinci pistoane-n sus, și nu numai, sună frumos, bărbătesc. De ce ai avea nevoie de surogate? Să ai un V6 de 3 l și să asculți sunetul artificial în boxe e ca și cum ai face chef cu bere fără alcool.