Interior

3.5

Primul lucru pe care îl observi, imediat ce deschizi portiera, este cât de mult s-a schimbat habitaclul, comparativ cu generația anterioară. În primul rând, instrumentarul de bord digital și ecranul central nu mai sunt separate (despre acest aspect vorbim mai încolo), iar volanul este nou și are mai puține butoane decât înainte.

De fapt, butoanele fizice au dispărut complet de pe consola centrală. În locul lor au apărut mai multe zone tactile (inclusiv luminile de avarie le activezi tactil, ceea ce nu este neaparat un lucru bun). Pentru un bord și mai simplificat, aeratoarele au fost ascunse, așa cum se întâmplă, de fapt, la toate modelele BMW de ultimă generație.

Nici în zona selectorului transmisiei (schimbat și el) nu mai regăsești butoane convenționale. Ai o suprafață, destul de mare, finisată în negru lucios, care nu face altceva decât să atragă particule de praf și amprente.

Parcă îmi este dor de vremurile în care aveai câte un buton pentru o funcție. Acum, apeși un buton, iar apoi ai mai multe funcții din care alegi prin intermediul sistemului multimedia. Și îți poți da seama că nu este ușor să faci toate aceste activități atunci când conduci.

Ca să îți fie mai ușor, BMW îți pune la dispoziție un asistent vocal îmbunătățit. Are un limbaj mai natural decât înainte, dar tot te vei trezi, uneori, că vorbești singur.

Întreaga zonă care integrează mânerele de deschidere a portierelor a fost regândită. Acum, aici găsești butoanele pentru funcția de memorie a scaunelor față, butoanele de blocare/deblocare a ușilor, dar ai și o zonă tactilă prin intermediul căreia reglezi intensitatea aerului.

Pentru a fi mai vizibile pe timp de noapte, aceaste zone sunt înconjurate de o bandă LED. Aceste benzi, inclusiv cea prezentă la nivelul bordului, animă habitaclul în condiții de lumină slabă, iar culorile se modifică în funcție de modul de rulare selectat.

Desigur, poți în continuare să selectezi o nuanță proprie din meniul sistemului multimedia.

Materialele pe care le regăsești în habitaclul noului X3 sunt, în general, calitative. Surprinzător pentru o mașină premium, sunt destule zone unde întâlnești plastic tare. Dacă tot suntem la capitolul materiale, pe portiere ai o inserție din material textil care, opțional, poate fi aplicată și pe bord.

Deși vorbim despre un SUV premium, cu un preț pe măsură, pasagerii din spate pare că au cam fost privați de materiale moi. Pe portiere regăsești destul de mult plastic, iar mânerele ușilor nu sunt vizibile pe timp de noapte. Așa că, dacă nu ești familiarizat cu poziția lor, vei sta puțin să cauți de unde deschizi portiera.

Habitaclul SUV-ului german este bine antifonat. La un drum mai lung, vei descoperi că scaunele nu sunt atât de confortabile și că au șezutul puțin cam tare. Cel puțin în cazul versiunii M50.

Pentru că vorbim despre o versiune M50, regăsești, în habitaclu, destule trimiteri la divizia de performanță a germanilor. De exemplu, culoarea cusăturilor de pe centurile de siguranță, ornamentul M din zona de depozitare principală sau volanul cu 3 spițe, padele supradimensionate și inserție din piele roșie în direcția orei 12.

Ai la dispoziție mai multe variante de tapițerie, inclusiv din piele Nappa, sau din piele Veganza (ecologică), cum a fost și cazul mașinii testate de noi.

Din fericire, noul BMW X3 beneficiază acum de spații de depozitare generoase. Buzunarele portierelor față sunt foarte încăpătoare și bine compartimentate. De exemplu, poți depozita aici chiar și sticle de 2 litri.

În tunelul central, ai, din nou, o zonă de depozitare spațioasă care include și două suporturi pentru pahare. Cotiera centrală este încăpătoare, la rândul ei. Și pasagerii din spate au la dispoziție o cotieră, la fel cu două suporturi pentru pahare.

Bancheta poate găzdui până la 3 pasageri. Chiar și cei cu o înălțime peste medie au destul spațiu la genunchi, dar și la cap, chiar și atunci când este bifat plafonul panoramic.

Cei din spate au o zonă de climatizare proprie, suporturi pentru tablete pe spătarul scaunelor față, dar și perdeluțe acționate manual pentru un plus de intimitate.

Cu bancheta în poziție normală, volumul portbagajului este de 570 de litri. Dacă rabatezi locurile din spate obții un volum de încărcare de 1.700 de litri. Îndeajuns chiar și pentru o familie cu copii.

Portbagajul lui Audi Q5 are o capacitate cuprinsă între 520 și 1.473 de litri. Niciunul dintre cele două modele nu se apropie de portbagajul lui Mercedes-Benz GLC: 620 de litri cu toate scaunele în poziție normală.

  • ds, marţi, 18.02.2025 13:57

    Sunetul motorului în boxe? Asta și cu masca luminată fac parte din categoria dotărilor pentru pițiponci pensați. Clar! Orice motor de la cinci pistoane-n sus, și nu numai, sună frumos, bărbătesc. De ce ai avea nevoie de surogate? Să ai un V6 de 3 l și să asculți sunetul artificial în boxe e ca și cum ai face chef cu bere fără alcool.

  • nsrei, marţi, 18.02.2025 14:55

    din fata (oarecum) bemveu, din spate veceu atat am de zis, oricum nu mi permit vreuna

  • DanG, marţi, 18.02.2025 15:15

    Chiar daca BMW face si SUV-uri frumusele: X1 sau X5, asta este un monstru pe care l-as plasa langa X2 si X7. Din profil e defomat de-a dreptul, nici o proportie nu are. Masina de 100.000 Euro si ai plastice tari la interior. Welcome to shrinkflation, unde platesti mai mult si primesti mai putin: valabil de la industria auto pana la haine sau alimente. Paradoxul e ca vedem constructori generalisti gen Opel care vrea premium, si BMW care scade calitatea materialelor la interior. Asa plastice tari nu gaseai nici pe un E46 320d, ce sa mi vorbim de un 330i sau d.

  • Mihai, marţi, 18.02.2025 17:43

    Sa dai 100000 Euroi pe un X3 benzinar, in 2025...asta da cocalareala. Pe langa aspectul grotesc si motorul marlanesc, ai plastice multe si ieftine. De partea celalalta poti lua altceva net superior de banii astia: o masina mai sigura, mai buna, mai putin galagioasa: XC60 T8. Faci lejer 50 km fara galagie si fara sa imputi. Daca vrei performanta ai 455 CP (desi ma indoiesc ca 5% din cei ce il iau vor face liniute ca sa se dea smecheri). Si ca bani, nu cred ca ajungi in versiunea de top full echipata la 100000 Euro.

  • Un cetățean, marţi, 18.02.2025 19:02

    " Sa dai 100.000 pe X3 benzinar este cocalareala " Sa dai 100.000 pe un diesel este de noaptea minții, sa dai pe un hibrid este o prostie, sa dai în general pe un Bmw este imbecilitate ", ăsta este distrusul number one, nimic nu e ok la Bmw, doar la Volvo, care de 15 ani e sub la fiabilitate în orice clasament, pe orice piață.

  • @ds, marţi, 18.02.2025 21:20

    Bmw n-a avut niciodată V6 .

  • ds, miercuri, 19.02.2025 09:49

    @21.20 Corect, mea culpa! Dar, fie în V, fie în linie, sunetul e același : )

  • @ds, miercuri, 19.02.2025 10:16

    E diferență mare între V6 și L6 la sunet și la vibrații.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 19.02.2025 13:24

    Complet pe lângă subiect dar da, L6 e mai civilizat decât V6. V6 exista pentru mașinile cu tracțiune la care motorul trebuie montat transversal și un L6 ar fi prea lung pentru lățimea mașinii. In general configurațiile se aleg astfel încât motorul să fie bine echilibrat, sa nu aibă vibrații și rezonanță mecanică. Un L6 e mai echilibrat decât un V6. V6 e un compromis - vrei 6 cilindri dat nu prea ai loc.

  • scamel, sâmbătă, 22.02.2025 10:02

    numar de inmatriculare preferential, exclusuvist . cum e omul, si masina.