BMW X5

Hibrid Plug-In (40e) 313CP 4x4 Aut8
4.2
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, joi, 15 martie

Popularitate neașteptată

Când vine vorba despre un hibrid plug-in, te gândești întâi la modele precum Toyota Prius PHEV și omologii săi de la diferite mărci. Odată ce ajungi la SUV-uri hibride plug-in cu discuția, începi să te gândești la Outlander PHEV sau la Volvo XC90 T8. Apoi, vine cineva și îți aduce aminte că BMW este o marcă deja experimentată în materie de hibrizi, lansând primul SUV hibrid acum opt ani.

Pe atunci, era o ciudățenie care nu suna deloc a hibrid, ci era un X6 cu V8 de 4.4 litri și un motor electric pentru asistență. Anii au trecut și BMW s-a dat pe brazdă la treaba cu hibrizii și nu se mai concentrează pe „cel mai puternic hibrid din lume”, ci pe eficiență. Încă din 2015 există X5 xDrive40e, varianta hibridă plug-in a acestui model. Noi l-am mai testat în 2016, dar a venit momentul să ne reîntâlnim pentru a vedea cum se simte acest model în 2018, de când face parte din gama iPerformance și este și cel mai bine vândut Plug-in Hybrid al BMW Group.

Ați citit bine. Cel mai vândut din gama BMW.

  • eco, joi, 15.03.2018 11:30

    10% in Bucuresti mi se pare extraordinar pentru o astfel de masina. Un Logan 1.4 consuma tot atat. Deci, se pare ca diesel nu mai merita nici pe SUV-uri.

  • dan_grc, joi, 15.03.2018 12:01

    @ eco Nu mai merită, dar să nu uitam că acest hibrid costă 100.000 euro. Un exemplar diesel costă în aceeași echipare cam 80.000.

  • ACE - Craiova, joi, 15.03.2018 12:04

    Consumul mixt de 3,3 litri / 100 km este valabil doar PENTRU PRIMA SUTA DE KM...... Apoi masina consuma ...."normal".... trage dupa ea si bateriile....

  • Anonim, joi, 15.03.2018 12:14

    La ora actuala la consum , performante, pret nu bate nimica dieselul . Mare electrificare este impinsa in fata de interese globale necunoscute omului de rand . Reciclarea bateriilor va fi mai costistoare si toxica pentru mediu decat ce avem acuma pe piata . Nu mai vorbim de producerea acestor baterii .

  • @dan_grc, joi, 15.03.2018 14:28

    X5 Hibrid Plug-In (40e) 313CP 4x4 Aut8 - 73.304 euro X5 3.0 Diesel Turbo (40d) 313CP 4x4 Aut8 - 70.746 euro Diferenta este de doar 3.000 euro intr ele. Dintre cele doua, eu clar as alege varianta hibrid. A, si consumul declarat oficial la varianta diesel, urban, este de 7.2 litri/100km.

  • vianu, joi, 15.03.2018 15:14

    @anonim cum le spui tu, ca din carti. Lumineaza-ne, rogu-te, cu intelepciunea ta nemarginita si ne scoate din intunericul ignorantei asternand simplu, inteligent si cu liniuta interesele si motivele ascunse pentru care industria globalista vor sa avanseze "in fata" atat de artifical marea electrificare multumesc in avans

  • pipo, joi, 15.03.2018 17:36

    Mi se par penibile si puerile toate testele si discutiile aferente despre "tancuri" care pana acum consumau 15% dar vezi doamne acum l-am hibridizat si consuma 12. Cu tot respectul , mai testam si noi altceva decat SUV-uri D-LOR DE LA AM ? Sincer ,chiar devine plictisitoare ( ca sa nu spun agasanta ) aceasta SUV-izare fortata. In ultima jumatate de an a-ti testat doar cateva turisme (altele decat SUV) si alea fara un real interes/reprezentare in piata ( A8, Megane RS, bmw, Insignia 4x4, etc) . Stiu , nu sunt obligat sa " va citesc" , dar macar schimbati-va denumirea. Piata auto (Auto market) nu este si nici nu va fi reprezentata vreodata de SUV -uri in proportie de 75% asa cum testati voi p-aici (cel putin de vreun an de cand va citesc ocazional ).

  • Ilici02, joi, 22.03.2018 17:49

    @pipo Cred ca nu e numai vointa AM. Pur si simplu cam asta ofera dealerii spre test catre presa. Asta se cere asta ofera. In plus, testul de fata mi se pare relevant pentru a vedea cum se comporta tehnologia hibrid pe o masina de talia asta. Oricum ... 100k euro...

  • mircea, joi, 22.03.2018 18:40

    @pipo Te-ai mira să vezi statisticile de vânzări la noi, în Europa sau la nivel mondial. @ilici02 În general testăm toate noutățile de pe piață, fie ele SUV-uri sau ne-SUV-uri. Dar ai dreptate: în ultima perioadă, se lansează foarte multe SUV-uri, nu e ca și cum am putea să testăm noi break-uri noi dacă ele nu există. Nici virtual, în statistici, nici fizic, în parcurile de presă. Acolo unde există așa ceva.