Motor / Transmisie
Încă de la lansare, X5 xDrive 40e a venit cu un motor TwinPower Turbo alimentat cu benzină. Acesta are 2.0 litri, 245 CP și 350 Nm, ceea ce ar fi prea puțin pentru un SUV de 2.3 tone. Din fericire, îl asistă un motor electric de 113 CP și 250 Nm.
Cuplul este disponibil instant și face ca acest model să fie jovial atunci când îi gâdili pedala de accelerație cu piciorul drept. Din păcate, nu te poți bucura simultan de cuplul maxim al celor două motoare, așa că sistemul hibrid rezultat livrează un maximum de 313 CP și 450 Nm. Mai mult decât un X5 30d sau 35i, dar mai puțin decât resursele livrate de X5 xDrive40d, cu toate că puterea maximă este identică. Tocmai acest aspect i-a făcut pe cei de la BMW să îi dea numele 40e acestei variante.
Motorul cu ardere internă poate fi oprit în mers de sistemul hibrid, la viteze de până la 160 km/h, iar repornirea sa nu este resimțită la bord. Nici prin sunet și nici prin vibrații. Trebuie să fii cu ochii pe tahometru sau cu sistemul audio oprit pentru a percepe momentul în care se întâmplă magia asta.
Același lucru îl poți spune și despre schimbarea celor opt trepte de viteză, imperceptibilă pe modurile de rulare Comfort și Eco Pro. Pe Sport simți exact ce trebuie pe o mașină care până la urmă are peste 300 de cai, din fericire.
Spre deosebire de alți hibrizi plug-in din segment, că mai sunt câțiva care încearcă să pescuiască clienți, modelul de la BMW nu mai este cel mai puternic din lume și nici cel mai eficient, dar asta nu schimbă faptul că este un model capabil și care se comportă bine din punct de vedere dinamic. Despre asta discutăm în capitolele următoare.
10% in Bucuresti mi se pare extraordinar pentru o astfel de masina. Un Logan 1.4 consuma tot atat. Deci, se pare ca diesel nu mai merita nici pe SUV-uri.