Tinuta de drum
Când dai ochii cu arătarea asta înfricoșătoare, te gândești că ceva atât de durduliu și rotund, cu toate tușele lui atletice, nu poate fi un instrument de precizie. Până la urmă vorbim despre o mașină care cântărește 2.3 tone. Deci potențial pentru o inerție deranjantă avem. Însă, inginerii BMW reușesc din nou să facă minuni și să ne ofere un prădător de viraje și traiectorii ideale, care nu se dă înapoi de la nici un abuz.
Versiunea de performanță oferă standard o suspensie M, amortizoare adaptive și, foarte important, bare stabilizatoare active, adică acea tehnologie care face ca mașina asta să se simtă precum un hot hatch, anulând orice formă de ruliu. E ca o pereche de mușchi bine antrenați, care susține coloana vertebrală. O susține atât de bine, încât tu sfidezi ca un inconștient legile fizicii, iar mașina păstrează traiectoria ideală.
Dacă vrei și puțină dramă, la pachet cu această precizie, poți alege setarea sportivă a sistemului de tracțiune integrală. Te joci și cu sistemul de control al stabilității și uite așa ai descoperit esența BMW chiar și în mastodontul ăsta de 2.3 tone. Spatele pleacă în viraje, iar anvelopele Michelin Pilot Sport 4 SUV se manifestă vocal, dramatic, înălțător, ori de câte ori aderența punții spate se pierde.
Pentru a corecta, ai la dispoziție o direcție extrem de precisă. Recâștigi rapid traiectoria ideală, deși, spre deosebire de alte modele din acest segment, BMW X6 M Competition nu vine cu punte directoare spate. Adică roțile spate nu virează ca la Porsche Cayenne, spre exemplu.
După mai multe ture pe circuitul celor de la Motorpark Adâncata și după o tortură aplicată anvelopelor, am revenit la analiză. Suspensia are mai multe trepte de rigidizare, ca și direcția și accelerația. Asemeni oricărui model M contemporan, îți poți memora setările preferate cu ajutorul celor două butoane roșii M1 și M2, amplasate pe volan.
N-aș vrea să mă lungesc cu prea multe detalii despre munca depusă de ingineri sub caroserie, acolo unde șasiul reușește să țină sub control 625 de cai putere. Ba te mai lasă și să-i provoci, să te joci cu ei. E clar că inginerii au făcut minuni. Au tot dreptul să alegre goi și să strige „Evrika”.
Aș vrea să închei acest capitol prin a spune că BMW X6 M Competition adună o mulțime de preconcepții pe stradă. În traficul aglomerat este stigmatizat și admirat în același timp pentru aerul superior pe care îl afișează. În afara orașului, mulți îl vor considera un golan capabil să depășească în orice condiții. Însă, abia atunci când ajunge pe circuit, mașina asta se scutură de etichete aplicate aiurea și îți arată de fapt esența, genele moștenite, capacitatea de a merge mai tare decât poți tu.
Sa înțelegem ca pierde apa pe la legăturile caloriferului?