Motor / Transmisie
BMW X7 este disponibil, chiar și în versiunea facelift, cu motoare sănătoase. Vorbim de minim 6 cilindri, iar pe versiunea de top, chiar de noul motor S68, de care aminteam mai sus.
Practic, gama începe cu noul X7 xDrive40i, care are acum cea mai recentă versiune a motorului B58 (de 3 litri cu 6 cilindri în linie, benzină) sub capotă. În această configurație, puterea dezvoltată este de 381 CP, iar cuplul de 540 Nm. Ajută în acest sens și un mic motor electric de 12 CP și 200 Nm, încastrat în cutia de viteze. De altfel, toate motorizările noului X7 sunt mild-hybrid.
Includem aici și versiunea diesel, xDrive40d. Cu un motor de 3 litri, cu 6 cilindri în linie și același motoraș mild-hybrid, noul xDrive40d livrează un maxim de 352 CP și 720 Nm cuplu.
Vârful piramidei de performanță este BMW X7 M60i. Este chiar modelul pe care îl testăm noi astăzi, cu motorizarea S68 sub capotă, adică un V8 de 4.4 litri, twin-turbo, care dezvoltă 530 CP și până la 750 Nm cuplu.
Sună familiar? E normal, valorile nominale sunt aceleași ca în cazul lui N63, motorizarea de pe versiunea pre-facelift, dar în ciuda acestei coincidențe, motorul este complet nou.
După numele său de cod ați realizat deja că vorbim de un propulsor dezvoltat de divizia M, care va fi folosit pe o varietate uriașă de modele în viitor. Același motor, dar cu o putere mărită, va fi folosit, cel mai probabil, pe viitorul M5 și este deja utilizat și pe XM, modelul PHEV dezvoltat de divizia M de la zero.
Acesta primește ajutor de la un mild-hybrid. Cuplul instant, de 200 Nm umple orice posibil gol de performanță în timpul exploatării.
Accelerația se simte fantastic în acest BMW X7 M60i. Adaugă și transmisia cu 8 rapoarte, perfect calibrată de inginerii germani, și ai la dispoziție un tanc care îți dă impresia că poți conduce oriunde, peste orice, oricând, fără niciun fel de problemă.
Schimbările treptelor au loc extrem de liniar. În momentul retrogradării, transmisia nu se "bâlbâie" în niciun fel. Cu toate acestea, în modul Sport, orice schimbare de raport în zona înaltă a turometrului aduce și o ușoară smucitură, iar acesta nu e un defect, ci o setare făcută special pentru a crește nivelul de adrenalină din organism.
Nici sunetul motorului nu e rău deloc, o notă guturală, observabilă mai ales de către pasagerii din spate. Sigur, s-ar fi putut ceva mai mult volum, dar filtrul de particule nu permite asta. Oricum, în interior ai sistemul Active Sound Design, care aduce notele V8-ul în urechile pasagerilor prin intermediul boxelor. Sună ciudat, dar e un sistem calibrat corect, care se simte foarte natural în exploatare.
Hai că nu are de ce să fie controversat designul exterior, doar e printre puținele suv-uri ce nu sunt coupe : )))