Consum
Înainte să vorbim despre consum, trebuie să vorbim despre dimensiuni. Dacă te aștepți ca inscripția „hibrid” din talonul acestui monstru cu masă de aproape 2.7 tone și 530 CP sub capotă să aducă și un consum redus de combustibil, poate că ai probleme cu realitatea.
Pe parcursul celor trei zile de exploatare, X7 M60i a afișat un consum mediu de 20 litri/100 kilometri. Mixt. Sigur, asta în condițiile în care am exploatat mașina pe mai multe tipuri de drumuri. Au fost și ocazii în care am ajuns la 30 litri/100 kmm dar atunci era vorba de un stil de mers ceva mai alert.
În fișa tehnică, BMW a trecut un consum mediu mixt cuprins între 12.1 și 13 litri/100 de kilometri. Faceți voi calculele și spuneți cât de departe sunt estimările oficiale față de numerele reale.
Cu noul X7, BMW atacă noi teritorii în segmentul SUV. Astfel, producătorul bavarez țintește direct către Mercedes-Benz GLS. Pentru ca această comparație să fie corectă, trebuie să ne uităm la un GLS cu motor V8, dar care nu este un model AMG. Iar asta ne aduce în dreptul lui GLS 600 EQ Boost, tot un mild-hybrid. Modelul german are 558 de cai putere la dispoziție și un total de 730 Nm cuplu. Iar consumul oficial este estimat la 12 litri/100 kilometri.
Pe lista rivalilor îl putem trece și pe noul Range Rover în versiune LWB (long wheelbase), dotat cu un motor V8, împrumutat de la BMW, dar nu același S68, ci modelul vechi, N63. Puterea e aceeași, însă: 530 CP și 750 Nm. Acesta are un consum estimat la 12 litri/100 kilometri.
Hai că nu are de ce să fie controversat designul exterior, doar e printre puținele suv-uri ce nu sunt coupe : )))