Tinuta de drum
Când vine vorba de ținuta de drum, BMW ne-a obșinuit ca indiferent de clasa în care activează, să propună un comportament orientat către dinamism. Nici noul X7 nu face rabat de la această regulă, însă în cazul celui mai mare SUV din gamă, cei responsabili pentru comportamentul rutier au sărit peste "câteva capitole" la nivelul sportivității și au adăugat un plus de confort.
Noul X7 este oferit standard cu suspensia pneumatică, iar acest lucru garantează un plus de confort indiferent de suprafața de rulare. Mai poți simți o mică urmă de rigiditate, dar nimic care să-ți deranjeze simțurile. Suspensia pregătită de nemți lucrează fără încetare pentru ca tu să ai parte de o călătorie confortabilă, iar pe parcursul celor 500 de kilometri nu am sesizat zgomote ciudate în momentul trecerii peste denivelări.
În schimb, în modul Sport, X7 devine o altă specie. Suspensia este ceva mai rigidă, transmisia schimbă puțin mai alert și smucește dacă duci motorul până în zona roșie a turometrului, iar direcția reșește să-ți comunice toate informațiile necesare pentru ca tu să poți rula alert. Te vei implica într-un mod în care nu ai mai făcut-o până atunci și vei deveni una cu mașina. Vei avea încredere atât în mișcările pe care le faci, dar și în mișcările pe care X7 le va executa cu atâta finețe. Cum a reușit BMW să transforme un SUV de 2.4 tone într-un vehicul capabil să muște cu putere dintr-un drum virajat de munte? O parte a răspunsului stă în noul sistem de direcție integrală disponibil opțional pentru 1.300 de euro. La viteze mici, roțile de puntea spate vor vira în direcția opusă celor de pe puntea față, iar astfel vei reuși fie să parchezi mult mai ușor, fie să treci cu rapiditate peste virajele strânse. La viteze mari, roțile de puntea spate vor urmări direcția impusă de cele de pe puntea față, iar astfel, pe virajele rapide vei obține o stabilitate și un control mult mai precise.
Nu te gândi că X7 este SUV-ul perfect. Ruliul își face și el simțită prezența însă nu atât de repede pe cât te-ai aștepta de la mașină de 2.4 tone. Un lucru mai puțin plăcut l-am simțit în momentul frânării: inerția mare face ca senzația oferită să nu fie una dintre cele mai plăcute.
În modurile Confort sau EcoPro, X7 devine cel mai confortabil SUV al nemților. Fie că pleci în concedii lungi peste hotare, fie că îți duci copiii în vacanță la bunici, totul se desfășoară ca pe un covor zburător. Denivelările sunt înghițite fără probleme, iar roțile urmează cu foarte mare încredere traseul impus de cel aflat în spatele volanului.
Pentru a te putea bucura fără prea mult griji de diversele personalități ale lui X7 poți alege oricând modul de rulare Adaptive. În funcție de stilul de conducere și de suprafața de rulare, X7 se adaptează și oferă ce mai bun din ambele lumi (confort sau sportivitate).
Deși X7 a fost gândit ca un SUV suprem, un SUV care să ducă la un nou nivel filozofia confortului și pe cea a spațiului, BMW s-a gândit să ofere mici surprize și pentru cei în căutarea aventurii. Așa a luat naștere pachetul off-road care integrează protecții suplimentare și care dispune de patru moduri speciale: xSnow, xSand, xGravel și xRocks.
Rămânem alături de iubitorii ieșirilor în natură și le spunem că X7 are o gardă la sol de 221 de mm, un unghi de atac de 25 de grade, un unghi de degajare de 22.2 grade și poate traversa un vad cu adâncimea maximă de 500 de mm. În funcție de modul de rulare ales, garda la sol își poate modifica valoarea. Aceeași "reacție" o veri primi și în funcție de viteza de rulare.
Asa ceva !!?? Sa ma scuze fanii ,dar rar mi-a fost dat sa vad un SUV mai urat din zona asta mai premium. De la BMW sigur niciodata. Iar interiorul imi pare de-a dreptul dizgratios ! Nu sunt fanul clasei asteia oricum si nici nu cred ca o sa conduc asa ceva vreodata si drept urmare nu ar trebui sa-mi dau cu parerea dar nu ma pot abtine sa spun un mare ...BLEAHHH!.