Tehnologie
Există câteva voci care spun că Audi, cu noul pachet oferit pe SUV-uri și pe sedanurile mari reușește să rămână pe prima poziție atunci când aducem în discuție tehnologia. Dar în ultimii ani, am văzut mișcări interesante făcute atât de Mercedes-Benz, cât și de BMW. Deși constructorul bavarez a rămas fidel arhitecturii generale în materie de tehnologie și strucutură la nivelul habitaclului, sistemele recent pregătite de BMW reușesc să ridice ștacheta la un nou nivel.
Încep cu primul lucru modern pe care îl vei observa imediat ce te urci pe scaunul șoferului: instrumentarul digital de bord cu diagonala de 12.3 inch. Nemții propun o serie de teme care pot fi alese prin intermediul ecranului sistemului de infotainement, însă posibilitățile de personalizare nu sunt atât de generoase ca în cazul altor constructori premium.
Pe tunelul median vei descoperi butonul pentru pornirea/oprirea motorului, suita de butoane care controlează modurile de rulare și, bineînțeles, controller-ul rotativ cu ajutorul căruia vei putea naviga prin opțiunile sistemului multimedia.
Ecranul central are și el o diagonală de 12.3 inch și a primit noul sistem de operare dezvoltat de BMW. Nemții propun o interfață care poate fi personalizată cu diverse informații în funcție de dorințele fiecărui șofer. Meniul principal se mută în partea stângă a ecranului și propune 5 submeniuri: Media, Communication, Navi, Car și Apps. La rândul lor, fiecare dintre aceste opțiuni deschid pagini care pot fi personalizate. Tot cu ajutorul sistemului de infotainment vei putea personaliza modurile de rulare EcoPro Individual și Sport Individual.
Indiferent de modul în care îl vei utiliza (tactil sau prin controller-ul rotativ), sistemul de infotainment funcționează fluid. Totuși, noul ecosistem gândit de nemți cere ceva mai mult timp pentru acomodare. Și încă ceva: pentru moment, sistemul pregătit de BMW este compatibil doar cu Apple CarPlay, nu și cu Android Auto.
Și dacă tot am amintit mai sus de Mercedes-Benz, trebuie să vă spun și despre asistentul vocal pregătit de BMW. Acesta poate fi trezit la viață prin simpla apelare: Hey, BMW!. Spre deosebire de omologul din Stuttgart, asistentului BMW îi poți schimba și modul de apelare. Astfel, îl vei putea cere ajutorul cu un simplu "Hey, X7!" . Și da, sunt convins că vor exista câțiva clienți care vor încerca niște glume mai nesărate în momentul în care vor afla că pot personaliza numele asistentului lor.
Tot la nivel tehnologic, BMW X7 propune și pachetul consistent de sisteme de siguranță despre care am menționat în dreptul capitolului dedicat. De asemenea, comportamentul dinamic al lui X7 este obținut atât cu ajutorul sistemului de direcție integrală (opțional), cât și prin intermediul unor bare stabilizatoare active (opțional).
Nu uităm nici de cheia inteligentă cu ecran tactil și nici despre sistemul Head-Up Display color care oferă informații cu privire la viteza de rulare, semenele de circulație și indicațiile sistemului de navigație. Și cu un asemenea arsenal tehnologic, nu este chiar atât de greu de înțeles de ce un X7 pornește de la 83.000 de euro și poate depăși cu ușurință 100.000 de euro.
Asa ceva !!?? Sa ma scuze fanii ,dar rar mi-a fost dat sa vad un SUV mai urat din zona asta mai premium. De la BMW sigur niciodata. Iar interiorul imi pare de-a dreptul dizgratios ! Nu sunt fanul clasei asteia oricum si nici nu cred ca o sa conduc asa ceva vreodata si drept urmare nu ar trebui sa-mi dau cu parerea dar nu ma pot abtine sa spun un mare ...BLEAHHH!.