4.9
de Alexandru Monenciu, miercuri, 15 noiembrie

Forță

Divizia de perfomanță BMW M a fost întotdeauna în pas cu tendințele industriei auto, chiar dacă, de cele mai multe ori, aceste transformări nu au fost pe placul fanilor înrăiți.

Cunoscuți pentru motoarele aspirate natural, foarte puternice și fiabile, germanii au trecut la propulsoare turbo în anii 2000. Acestea erau la fel de puternice sau chiar mai potente decât agregatele aspirate, însă, chiar și așa, fanii au considerat că acestea și-au pierdut personalitatea.

Dar „gura lumii” nu poate opri progresul. Așa că, încet, încet, modelele BMW M cu motoare turbo au devenit o normalitate. 

Acum trăim în era electrificării, iar divizia de performanță a producătorului din Munchen a decis să își facă intrarea așa cum numai ea știe: cu un model dedicat. Anul trecut făceam cunoștință cu BMW XM, primul SUV dezvoltat de la zero de BMW M și al doilea model dezvoltat de la zero de aceeași divizie, după legendarul M1. 

Pare incredibil, însă divizia M a construit de la zero doar două mașini în cei 51 de ani de existență.

Mai important decât asta este faptul că XM este, de asemenea, primul M electrificat. Pentru că, sub caroserie, vorbim despre un sistem de propulsie plug-in hybrid.

Dar BMW M nu a procedat ca alți producători (ne uităm la tine Mercedes-AMG). Adică nu a utilizat ca bază un motor cu patru cilindri. Dimpotrivă. La baza sistemului de propulsie PHEV al lui XM stă nimeni altul decât motorul V8 de 4.4 litri, arhicunoscut fanilor mărcii.

Ce a rezultat? Un SUV extrem de puternic, cu motor V8, o masă proprie de 2.7 tone și performanțe de invidiat. Cu alte cuvinte, o adevărată forță a naturii.

Noi l-am condus, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Ca de obicei, ți-am pregătit și un video pentru a-l studia din toate unghiurile.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O

  • mda, miercuri, 15.11.2023 16:48

    din nou poza cu praf pe motor si urme de degete care s-au plimbat prin praful de pe capacul motorului, noroc ca e la rezolutie slaba poza si nu sare in ochi prea evident. xm si ix = cele mai spectaculoase bmw-uri

  • Gigi, miercuri, 15.11.2023 20:55

    La 2,7 tone, sa vedem cu rezista copacii in care se vor infinge cocalarii cu ele. In rest, putere multa la minte putina => vedem pe ce loc vom fi si anul viitor.

  • @Gigi, miercuri, 15.11.2023 21:04

    Cocalarii n-au bani de asa ceva. Se înfig cu cazanele aduse din Germania, pe platforma.

  • Matei, miercuri, 15.11.2023 21:15

    Asta nu face vrummm-vrummm pe bulevard, nu e marfă de cocalar.

  • Mircea Badea, joi, 16.11.2023 09:34

    arata ca iohanis dupa o o zi in vaslui...sau ca salvarea in care s-ar putea recupera dizelistii..stim noi cine...

  • Cyrus, joi, 16.11.2023 11:27

    Si cand ma gandeam ca X6 e urat. Pai pe langa aceasta - e inca simpatica. O masina urata, groteasca, grea, consum mare, foarte scumpa. Cum inca de i-ati dat una din cele mai mari note?

  • ds, joi, 16.11.2023 12:43

    "Sunetul motorului V8 creează dependență și te îmbie..." Sunetul natural, sau sunetul artificial injectat în boxe? Că ăla generat artificial e ca berea fără alcool, adică valoare zero barat.

  • Andrei, joi, 16.11.2023 14:52

    Le-a placut ''sunetul'' motorului V8 si manevrabilitatea pe viraje. Ambele sunt doua glume reusite. Sunetul nu exista, iar manevrabilitatea pe viraje e foarte buna doar prin comparatie cu un autobuz. Manevrabilitatea se vede imediat pe exteriorul anvelopelor fata, aka subvirareee. E adevarat ca nu se inclina, pentru ca toate sistemele de asistenta ''lupta'' din greu sa pastreze aparentele.

  • @Cyrus, joi, 16.11.2023 15:12

    Notele se mai dau si pentru facut reclama :)) Doar nu vrei sa se dea 4,9 la un Volvo XC90 PHEV, ca nu e ok, nu arata asa "bine" si nu are "decat" 455 CP, la care nu face reclama... Urmeaza sa vedem in curand si accidente mortale cu aceasta puternica "bijuterie" urata cu crengi.

  • Andrei celalalt, joi, 16.11.2023 15:34

    @Andrei Ai testat tu una pe viraje sau vorbește și Ion că și el e om?

  • Creed, joi, 16.11.2023 15:52

    O mașină superbă , SF ! Mulți frustrați s-au aliniat în comentarii :))

  • flo, joi, 16.11.2023 18:15

    asa e multi fustrati, niste papagali elecrici!covrigi ati mincat astazi?

  • deputy, joi, 16.11.2023 18:30

    @Automarket:"Cât timp a mers electric, XM a consumat 10 kWh/100 de km." si marmota invelea ciocolata :)

  • schumi, joi, 16.11.2023 23:11

    https://www.youtube.com/watch?v=LoGzdmSx3OI&t=256s Moose test.

  • @Andrei celalalt, vineri, 17.11.2023 09:31

    Asta e partea aia in care iti spun ca nu e nevoie sa iti demonstrez ce inseamna inertia, pentru ca au facut-o altii mult mai destepti decat noi doi. Sau sa iti spun ca am o magaoaie de la producatorul asta cu suspensii sport pneumatice si tot felul de alte sisteme ce impiedica masina sa se incline pe viraje, dar dincolo de asta simti cum aluneca masina in lateral. Si are doar 2.2t. Si anvelopele fata varza pe exterior. Si mai face ceva interesant: capota se ridica la viteze mari, pentru ca astfel de balene nu au nimic in comun cu sportivitatea.

  • eu, vineri, 17.11.2023 11:49

    @schumi la moose test s-a comportat chiar bine as zice, la cat de masiva si grea e. in orice caz, daca vrem o masina sportiva in adevaratul sens trebuie sa ne uitam la ceva mic si usor, gen mazda mx-5. aia inseamna sportivitate. si totusi pe strada publica sportivitatea n-are ce cauta. e obositoare si nepractica o masina sportiva in utilizarea curenta. desi nu e pe stilul meu, as prefera oricand acest xm decat ceva gen mx-5 sau similar. mx-5 e super fain, dar ala e de savurat doar pe circuit, sau cel mult pe un drum pustiu de munte (si neaparat bine astfaltat, nu craterele de pe transfagarasan). asa numita sportivitate pe care o vedem la noi pe strazi cu masini total improprii e o taraneala idioata, alergatul ala agitat intre semafoare nu e sportivitate, e doar distrugerea cu buna stiinta a masinilor si pericol public pentru toti ceilalti de pe strada.

  • zen, luni, 27.11.2023 12:44

    Cand ma uit la noile modele de BMW.....Bah, sa-i faceti statuie inginerului de design al lui E38!!!