Motor / Transmisie

5.0

Deși contestat de majoritatea lumii, BMW XM are toate calitățile unu M pur-sânge: este rapid, puternic și, nu în ultimul rând, agresiv. În mare parte datorită sistemul de propulsie plug-in hybrid.

La bază avem un motor V8, twin-turbo, de 4.4 litri, care dezvoltă singur 489 de cai putere între 5.400 și 7.200 de rotații pe minut. Să nu uităm de Sfântul Cuplu, adică 650 Nm între 1.600 și 5.000 de rotații pe minut. Ansamblul include și o unitate electrică, capabilă de 197 CP și 280 Nm.

În total, sistemul de propulsie plug-in hybrid oferă 653 de cai putere și 800 Nm cuplu. 

Fiind vorba despre un sistem PHEV, mașina pornește întotdeauna în modul electric, chiar dacă bateria este descărcată complet. Desigur, în acest caz, unitatea termică va porni după câteva secunde. Pe parcurs, motorul electric mai intră în funcțiune (când pornești de la semafor, când circuli în coloana și așa mai departe), dar, la fel, nu pentru mult timp.

Dacă bateria este încărcată, motorul termic își face simtiță prezența (și sunetul) numai atunci când calci mai hotărât pedala de accelerație. Fie că intri într-o depășire, fie că vrei tu mai multă putere la plecarea de pe loc. 

În rest, XM se conduce ca o mașină cu zero emisii. Motorul termic este acolo pentru a-l susține pe cel electric și nu invers. Iar cei 197 CP și 280 Nm, disponibili imediat, sunt de ajuns chiar și pentru un SUV de 2.7 tone. Indiferent că circuli în oraș sau în afară.

Atunci când se combină forțele celor 2 motoare, ține-te bine, pentru că vei avea parte de o aventură pe cinste. Puterea este livrată într-un mod brutal, mai ales dacă toate sistemele mașinii sunt în modul Sport sau Sport Plus. Nici nu știi că ai de-a face cu o mașină de 2.7 tone.

Sunetul motorului V8 creează dependență și te îmbie să fii sălbatic cu pedala de accelerație. Dacă te lași pradă emoțiilor și nu dai atenție cifrelor vitezometrului, care se succed foarte rapid, te vei găsi în situația în care va trebui să dai câteva explicații polițistului rutier. 

Sistemul de propulsie și transmisia automată Steptronic Sport cu 8 rapoarte (disponibilă pe toate modelele M) lucrează perfect împreună. Aceasta din urmă are 3 moduri de funcționare sau, dacă vrei, 3 trepte de intensitate. În treapta 1, trecerea prin rapoarte este lină. Dar, dacă o pui în treapta 3, schimbările sunt bruște, rapide, precise și însoțite de o smucitură care îți dă fiori reci pe șira spinării. 

Acum, dacă lași transmisia pe treapta 3, întregul sistem este cam prea sensibil la orice apăsare a pedalei de accelerație astfel că vei da cu capul în tetieră de fiecare dată când calci sau iei piciorul din accelerație. Și, drept să vă spun, forțează mușchii gâtului cât să faci febră musculară.

Sistemul PHEV are 3 moduri de funcționare, selectabile din ecranul sistemului multimedia: Hybrid, Electric (funcționează doar motorul electric atâta timp cât ai bateria încărcată) și eControl (menține nivelul de încărcare al bateriei; spre exemplu o menține la 50%, utilizând în rest unitatea termică).

 

 

 

 

 

 

  • mda, miercuri, 15.11.2023 16:48

    din nou poza cu praf pe motor si urme de degete care s-au plimbat prin praful de pe capacul motorului, noroc ca e la rezolutie slaba poza si nu sare in ochi prea evident. xm si ix = cele mai spectaculoase bmw-uri

  • Gigi, miercuri, 15.11.2023 20:55

    La 2,7 tone, sa vedem cu rezista copacii in care se vor infinge cocalarii cu ele. In rest, putere multa la minte putina => vedem pe ce loc vom fi si anul viitor.

  • @Gigi, miercuri, 15.11.2023 21:04

    Cocalarii n-au bani de asa ceva. Se înfig cu cazanele aduse din Germania, pe platforma.

  • Matei, miercuri, 15.11.2023 21:15

    Asta nu face vrummm-vrummm pe bulevard, nu e marfă de cocalar.

  • Mircea Badea, joi, 16.11.2023 09:34

    arata ca iohanis dupa o o zi in vaslui...sau ca salvarea in care s-ar putea recupera dizelistii..stim noi cine...

  • Cyrus, joi, 16.11.2023 11:27

    Si cand ma gandeam ca X6 e urat. Pai pe langa aceasta - e inca simpatica. O masina urata, groteasca, grea, consum mare, foarte scumpa. Cum inca de i-ati dat una din cele mai mari note?

  • ds, joi, 16.11.2023 12:43

    "Sunetul motorului V8 creează dependență și te îmbie..." Sunetul natural, sau sunetul artificial injectat în boxe? Că ăla generat artificial e ca berea fără alcool, adică valoare zero barat.

  • Andrei, joi, 16.11.2023 14:52

    Le-a placut ''sunetul'' motorului V8 si manevrabilitatea pe viraje. Ambele sunt doua glume reusite. Sunetul nu exista, iar manevrabilitatea pe viraje e foarte buna doar prin comparatie cu un autobuz. Manevrabilitatea se vede imediat pe exteriorul anvelopelor fata, aka subvirareee. E adevarat ca nu se inclina, pentru ca toate sistemele de asistenta ''lupta'' din greu sa pastreze aparentele.

  • @Cyrus, joi, 16.11.2023 15:12

    Notele se mai dau si pentru facut reclama :)) Doar nu vrei sa se dea 4,9 la un Volvo XC90 PHEV, ca nu e ok, nu arata asa "bine" si nu are "decat" 455 CP, la care nu face reclama... Urmeaza sa vedem in curand si accidente mortale cu aceasta puternica "bijuterie" urata cu crengi.

  • Andrei celalalt, joi, 16.11.2023 15:34

    @Andrei Ai testat tu una pe viraje sau vorbește și Ion că și el e om?

  • Creed, joi, 16.11.2023 15:52

    O mașină superbă , SF ! Mulți frustrați s-au aliniat în comentarii :))

  • flo, joi, 16.11.2023 18:15

    asa e multi fustrati, niste papagali elecrici!covrigi ati mincat astazi?

  • deputy, joi, 16.11.2023 18:30

    @Automarket:"Cât timp a mers electric, XM a consumat 10 kWh/100 de km." si marmota invelea ciocolata :)

  • schumi, joi, 16.11.2023 23:11

    https://www.youtube.com/watch?v=LoGzdmSx3OI&t=256s Moose test.

  • @Andrei celalalt, vineri, 17.11.2023 09:31

    Asta e partea aia in care iti spun ca nu e nevoie sa iti demonstrez ce inseamna inertia, pentru ca au facut-o altii mult mai destepti decat noi doi. Sau sa iti spun ca am o magaoaie de la producatorul asta cu suspensii sport pneumatice si tot felul de alte sisteme ce impiedica masina sa se incline pe viraje, dar dincolo de asta simti cum aluneca masina in lateral. Si are doar 2.2t. Si anvelopele fata varza pe exterior. Si mai face ceva interesant: capota se ridica la viteze mari, pentru ca astfel de balene nu au nimic in comun cu sportivitatea.

  • eu, vineri, 17.11.2023 11:49

    @schumi la moose test s-a comportat chiar bine as zice, la cat de masiva si grea e. in orice caz, daca vrem o masina sportiva in adevaratul sens trebuie sa ne uitam la ceva mic si usor, gen mazda mx-5. aia inseamna sportivitate. si totusi pe strada publica sportivitatea n-are ce cauta. e obositoare si nepractica o masina sportiva in utilizarea curenta. desi nu e pe stilul meu, as prefera oricand acest xm decat ceva gen mx-5 sau similar. mx-5 e super fain, dar ala e de savurat doar pe circuit, sau cel mult pe un drum pustiu de munte (si neaparat bine astfaltat, nu craterele de pe transfagarasan). asa numita sportivitate pe care o vedem la noi pe strazi cu masini total improprii e o taraneala idioata, alergatul ala agitat intre semafoare nu e sportivitate, e doar distrugerea cu buna stiinta a masinilor si pericol public pentru toti ceilalti de pe strada.

  • zen, luni, 27.11.2023 12:44

    Cand ma uit la noile modele de BMW.....Bah, sa-i faceti statuie inginerului de design al lui E38!!!