Motor / Transmisie
Deși contestat de majoritatea lumii, BMW XM are toate calitățile unu M pur-sânge: este rapid, puternic și, nu în ultimul rând, agresiv. În mare parte datorită sistemul de propulsie plug-in hybrid.
La bază avem un motor V8, twin-turbo, de 4.4 litri, care dezvoltă singur 489 de cai putere între 5.400 și 7.200 de rotații pe minut. Să nu uităm de Sfântul Cuplu, adică 650 Nm între 1.600 și 5.000 de rotații pe minut. Ansamblul include și o unitate electrică, capabilă de 197 CP și 280 Nm.
În total, sistemul de propulsie plug-in hybrid oferă 653 de cai putere și 800 Nm cuplu.
Fiind vorba despre un sistem PHEV, mașina pornește întotdeauna în modul electric, chiar dacă bateria este descărcată complet. Desigur, în acest caz, unitatea termică va porni după câteva secunde. Pe parcurs, motorul electric mai intră în funcțiune (când pornești de la semafor, când circuli în coloana și așa mai departe), dar, la fel, nu pentru mult timp.
Dacă bateria este încărcată, motorul termic își face simtiță prezența (și sunetul) numai atunci când calci mai hotărât pedala de accelerație. Fie că intri într-o depășire, fie că vrei tu mai multă putere la plecarea de pe loc.
În rest, XM se conduce ca o mașină cu zero emisii. Motorul termic este acolo pentru a-l susține pe cel electric și nu invers. Iar cei 197 CP și 280 Nm, disponibili imediat, sunt de ajuns chiar și pentru un SUV de 2.7 tone. Indiferent că circuli în oraș sau în afară.
Atunci când se combină forțele celor 2 motoare, ține-te bine, pentru că vei avea parte de o aventură pe cinste. Puterea este livrată într-un mod brutal, mai ales dacă toate sistemele mașinii sunt în modul Sport sau Sport Plus. Nici nu știi că ai de-a face cu o mașină de 2.7 tone.
Sunetul motorului V8 creează dependență și te îmbie să fii sălbatic cu pedala de accelerație. Dacă te lași pradă emoțiilor și nu dai atenție cifrelor vitezometrului, care se succed foarte rapid, te vei găsi în situația în care va trebui să dai câteva explicații polițistului rutier.
Sistemul de propulsie și transmisia automată Steptronic Sport cu 8 rapoarte (disponibilă pe toate modelele M) lucrează perfect împreună. Aceasta din urmă are 3 moduri de funcționare sau, dacă vrei, 3 trepte de intensitate. În treapta 1, trecerea prin rapoarte este lină. Dar, dacă o pui în treapta 3, schimbările sunt bruște, rapide, precise și însoțite de o smucitură care îți dă fiori reci pe șira spinării.
Acum, dacă lași transmisia pe treapta 3, întregul sistem este cam prea sensibil la orice apăsare a pedalei de accelerație astfel că vei da cu capul în tetieră de fiecare dată când calci sau iei piciorul din accelerație. Și, drept să vă spun, forțează mușchii gâtului cât să faci febră musculară.
Sistemul PHEV are 3 moduri de funcționare, selectabile din ecranul sistemului multimedia: Hybrid, Electric (funcționează doar motorul electric atâta timp cât ai bateria încărcată) și eControl (menține nivelul de încărcare al bateriei; spre exemplu o menține la 50%, utilizând în rest unitatea termică).
din nou poza cu praf pe motor si urme de degete care s-au plimbat prin praful de pe capacul motorului, noroc ca e la rezolutie slaba poza si nu sare in ochi prea evident. xm si ix = cele mai spectaculoase bmw-uri