Consum
Chiar dacă are motor electric și baterie, BMW XM nu te obligă să treci pe la stația de încărcare. Dar o vei face atunci când vei vedea consumul motorului termic.
Noi am preluat mașina cu bateria descărcată, așadar îți spunem din experiență. În cei 10 kilometri pe care i-am parcurs, inițial, în oraș, consumul a variat între 20 și 25 de litri/100 km. Cu bateria complet descărcată, repet.
Apoi, tot așa, am parcurs 256 de kilometri în mediul extraurban, cu autostradă, drum național și urcări/coborâri. Consumul a fost cuprins între 13.5 și 15 litri/100 de km.
A doua zi, cu bateria încărcată complet, am acoperit 109 kilometri în oraș, la un consum de 7.2 litri/100 de km. Din acești 109 kilometri, 86 i-am făcut cu motorul termic oprit, așadar electric. Cu un consum de energie de 31.7 kWh/100 de km.
În a treia zi, am vrut să văd cât consumă BMW XM în mediul extraurban, atunci când are bateria încărcată. Am parcurs 188 de kilometri, din care 89 de kilometri în modul pur electric. Am avut un consum de 3.4 litri/100 de km, dar a urcat la 8.8 după ce s-a descărcat complet bateria.
Cât timp a mers electric, XM a consumat 10 kWh/100 de km.
Bateria are o capacitate de 25.7 kWh și promite o autonomie electrică de până la 88 kilometri. Pentru că nu vorbim despre un model 100% electric, acumulatorul lui XM nu are o putere de încărcare foarte mare. De fapt, trage maxim 7.4 kW.
Eu am încărcat la o stație de 22 kW (Type 2), astfel că acumulatorul a ajuns la 100% în circa 5 ore. Destul de mult, dar noroc că am avut posibilitatea să încarc la 5 minute de casă.
Pentru acest model, BMW declară un consum de 1.6-1.9 litri/100 de km și un consum electric de 32.7-33.6 kWh/100 de km (cu sarcină).
În ceea ce privește încărcarea, pe parcursul celor 3 zile am încărcat mașina de 3 ori: prima dată am lăsat-o 3 ore, timp în care s-a încărcat de la 0 la 76%, suficient pentru a acoperi 71 de kilometri cu motorul termic oprit. Am încărcat 22.3 kWh (1.99 ron a costat kW) și am plătit 44.5 ron.
A doua zi am pus-o din nou la încărcat, până la 100%: 15.8 kWh în 2 ore și 6 minute, 31.3 ron achitați.
A treia zi, fiind descărcată complet, am lăsat-o până la 100%: 27.6 kWh trași de la stație, în 4 ore și 24 de minute, 55 de ron achitați prin aplicație. Destul de simplu.
Ca o comparație, Bentley Bentayga Plug-in Hybrid, cu motor V6 și 450 CP, are un consum mediu de 3.4 litri/100 de km, în ciclul WLTP.
din nou poza cu praf pe motor si urme de degete care s-au plimbat prin praful de pe capacul motorului, noroc ca e la rezolutie slaba poza si nu sare in ochi prea evident. xm si ix = cele mai spectaculoase bmw-uri