Interior
Dacă exteriorul lui BMW XM nu te convinge, o va face cu siguranță interiorul. Mai ales dacă îl configurezi ca și în cazul mașinii testate de noi.
Aici predomină luxul, dar este cumva de înțeles, având în vedere că modelul bavarez se află într-o companie selectă. Un segment unde găsim modele ca Bentley Bentayga, Mercedes-Maybach GLS, Rolls-Royce Cullinan și Lamborghini Urus.
În cele 4 zile petrecute alături de BMW XM am fost înconjurați de piele bicoloră (albastru și maro), care pe anumite porțiuni avea un aspect vintage (o patină a timpului), Alcantara și fibră de carbon. Poți număra pe degetele de la o singură mână locurile unde XM are plastic.
Piesa de rezistență din habitaclu este, fără îndoială, plafonul iluminat, cu model în relief. Acesta te face să uiți de orice trapă sau orice plafon panoramic din sticlă. Plafonul prinde viață mai ales seara și în condiții de lumină slabă, mulțumită sistemului de iluminare ambientală.
Ca orice mașină de lux care se respectă, BMW XM are scaune față sport, dar cu încălzire, răcire și funcție de masaj. Scaunele au un suport lateral foarte bun, dar nu sunt foarte confortabile la drum lung. Noroc cu funcția de masaj.
Sistemul de climatizare funcționează pe 4 zone, ceea ce înseamnă că pasagerii din spate pot să-și regleze temperatura dorită. Apropo de aceștia, XM îi răsfață și pe ei cu o banchetă confortabilă, cu spațiu suficient și cu materiale premium. Au la dispoziție inclusiv două perne pentru confort maxim.
Un lucru pe care l-am observat și pe care nu mă pot abține să îl spun este că, deși foarte luxos și confortabil, habitaclul nu este atât de bine antifonat pe cât te-ai aștepta. Adică, pe autostradă ai ceva zgomot de afară.
Și dacă tot suntem la capitolul zgomot, mi-aș fi dorit ca sunetul evacuării să nu fie atât de artificial "injectat" în habitaclu, prin intermediul difuzoarelor.
Spații de depozitare găsești destule, iar pasagerii din față au la dispoziție două suporturi pentru pahare cu funcție de încălzire și răcire. Ca să nu mai pomenim de spațiile generoase din "buzunarele" portierelor.
Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul lui XM are un volum de încărcare de 527 de litri. Dacă rabatezi bancheta, obții 1.820 de litri.
Bentayga PHEV are un portbagaj de 479 de litri, în dreptul lui Aston Martin DBX găsim scris 632 de litri, iar în cazul lui Rolls-Royce Cullinan vorbim de 526 de litri.
din nou poza cu praf pe motor si urme de degete care s-au plimbat prin praful de pe capacul motorului, noroc ca e la rezolutie slaba poza si nu sare in ochi prea evident. xm si ix = cele mai spectaculoase bmw-uri