
Interior
Interiorul lui C3 Aircross are un aer jucăuș. De exemplu, pe mânerul fiecărei uși în parte, ai niște mesaje optimiste și încurajatoare, precum „feel good” sau „be cool”. Bordul este finisat cu o țesătură textilă, ceea ce îi oferă modelului un aspect mai premium și mai interesant comparativ cu plasticele tari folosite de mulți rivali.
Totuși, așa cum era de așteptat pentru o mașină din această categorie de preț, plasticele tari apar în multe alte zone ale interiorului, deși, în general, sunt folosite în locurile unde uzura este mai mare. Toate versiunile lui C3 Aircross vin în standard cu scaune Advanced Comfort excelente. Acestea au acum cu 15 mm mai multă spumă și au fost redesenate pentru a oferi susținere suplimentară.
Le-am găsit extrem de moi, confortabile și plăcute, în timp ce poziția la volan este destul de înaltă, specifică unui SUV mai mare. Scaunele au reglaj manual, dar vin cu funcție de încălzire. Deoarece am avut parte de Pachetul Iarnă, mașina a venit și cu volan și parbriz încălzit.
Citroën se așteaptă ca majoritatea clienților să aleagă versiunea cu 5 locuri a lui C3 Aircross, și nu pe cea cu 7 locuri. Noi am testat varianta cu 5 locuri, dar nu cred că scaunele de pe ultimul rând erau prea încăpătoare pentru un adult.
La varianta cu 5 locuri, fără al treilea rând de scaune, bancheta spate fracționabilă 40:60 este poziționată cu 65 mm mai în spate. Astfel, se valorifică la maxim ampatamentul de 2.76 metri și se creează mai mult spațiu pentru pasagerii din spate. De fapt, Citroën susține că C3 Aircross oferă cel mai bun spațiu la genunchi și la coate din segment pentru ocupanții rândului doi.
Mașina este izolată fonic decent, la viteze mici nu vei auzi zgomote neplăcute în habitaclu. Totuși, la viteze de autostradă, vântul își face simțită prezența. Totodată, suspensia și motorul tind să fie și ele destul de gălăgioase în anumite situații.
Eu am constatat că există suficient spațiu pentru ca persoane de 1.85 m să stea confortabil, inclusiv loc pentru picioare sub scaunele din față. Forma aproape cubică și plafonul înalt asigură și un spațiu generos la cap.
Totuși, zona din spate este destul de simplă. Sunt disponibile doar două porturi USB-C și o priză de 12V, iar spațiile de depozitare nu sunt numeroase. La varianta cu 5 locuri, capacitatea portbagajului este de 460 litri, iar cu bancheta spate pliată ajunge la 1.600 litri.
În versiunea cu 7 locuri, cu toate scaunele ridicate, rămân disponibili doar 40 litri. Totuși, al treilea rând de scaune se pliază complet plat, ceea ce deschide un volum de 330 litri în modul cu 5 locuri, atunci când e nevoie.
Comparativ, Opel Frontera oferă același spațiu în portbagaj, lucru care era de așteptat. Dacia Duster are un volum al portbagajului de 430 de litri, în timp ce MG ZS are un volum de 433 de litri.
De ce e-dct și nu aia veche aisin? Asta noua fiind dct nu cred sa fie așa fiabila că cea clasica cu convertizor de cuplu. Cine o fabrică pe cutie? Cat despre motor, au rezolvat cureaua aia? Cică astea noi ar fi pe lanț sau pe lângă. Vom vedea. Oricum mașină în sine nu e cine știe ce coaja. Vedeți testele de siguranță apoi cumpărați