Citroen C3 Aircross
Original
Dacă trebuie să alegi o marcă auto care a ieșit în evidență prin experimentele pe care le-a făcut în ultimii 20 de ani, un candidat serios la un eventual titlu neoficial este, în mod cert, Citroen. Brandul francez a încercat - uneori cu succes, alteori cu mai puțin succes - să rearanjeze "ordinea" binecunoscută a lumii auto. Gândiți-vă doar, ca experiment, la faptul că atunci când Citroen muta instrumentarul de bord din fața ochilor șoferului, Tesla Motors nu exista pe orbită. Astăzi, Model 3 mută tot pe o tabletă aflată în centrul bordului și fanii bisericii Tesla cad în genunchi în fața "viziunii" designerilor.
Nonconformism. Un termen care face parte din ADN-ul mărcii franceze fără ca reprezentanții acesteia să fie nevoiți să promoveze această caracteristică. Povestea este una veche și se leagă de marca franceză încă de la mijlocul secolului trecut, când Citroen inventa Traction Avant și apoi 2CV, fabulosul DS sau Dyane, dar continuă și astăzi, când pe piață există C4 Cactus sau noul C3, mașini care te fac să te freci la ochi înainte a de înțelege în detaliu ce a vrut să spună designerii când au pus mâna pe creion.
Un exemplu de curaj estetic a fost și C3 Picasso, un monovolum atipic construit special pentru familiile urbane nonconformiste, dar care a căzut în ultimii ani victimă în fața unui segment care a scăzut serios în preferințele clienților în ultimii ani. Aici stă, de altfel, și cheia apariției pe piață a noului C3 Aircross. Un SUV care înlocuiește efectiv în gamă defunctul C3 Picasso și care își propune să continue prezența francezilor într-o clasă B care virează din ce în ce mai serios spre caroseriile "borduriere", dacă-mi permiteți acest barbarism.
Și le spun "borduriere" pentru că sunt mașini care nu au probleme să urce o bordură, dar care nu sunt create pentru off-road, indicatorul cel mai bun în acest sens fiind lipsa completă a unui sistem de tracțiune integrală. Le recunoașteți adunate sub sintagma "SUV-uri de oraș". Un tip de mașină care la prima vedere nu are prea multă logică practică, dar care punctează printr-o poziție înaltă la volan și prin garda la sol ridicată fără a "fura" din dimensiunile ultracompacte ale fraților hatchback.
Să vedem ce știe să facă C3 Aircross, mașină pe care am avut ocazia de a o testa în cadrul evenimentului internațional dedicat presei de profil pe străzile și șoselele încurcate din Corsica.
Dragut si funky modelul; e altceva vs. concurenta si asta e un lucru bun. @Mircea In vest exista si varianta de 130 cp a benzinarului turbo de 1.2 l. Era de precizat, desi deocamdata la noi nu e in oferta.