Motor / Transmisie
În plin avânt muncitoresc al scandalurilor diesel și în contextul în care industria ne amenință cu electrificarea, hibridizarea și cu toate celelalte metode de combatere a emisiilor ridicate în orașe, Citroen oferă pe noul C3 Aircross o gamă mai degrabă clasică de motorizări: două pe benzină (1.2 aspirat de 82 CP și 1.2 Turbo de 110 CP) și două diesel (1.6 de 99, respectiv 120 CP). În Vest, motorul 1.2 Turbo poate fi comandat și într-o variantă de 130 CP, dar aceasta nu e oferită în România în momentul lansării.
Notăm că motorizările diesel nu au nici măcar opțional posibilitatea cuplării unei transmisii automate și parcăm în fața motorului de 1.2 litri Turbo pe care am avut ocazia de a-l testa pe șoselele virajate și foarte înguste ale Corsicii. Cu transmisie automată cu șase trepte, așa cum probabil vor alege din ce în ce mai mulți clienți care trec peste chichițele psihice ale "controlului" pe care îl oferă o transmisie manuală și își dau seama că o astfel de mașină este creată pentru confort, nu pentru a fi testată la turații ridicate pe șosele, acolo unde stă sămânța de plăcere a condusului.
Motorul de 1.2 litri oferă 110 CP la 5500 rpm și 205 Nm disponibili foarte jos, la 1500 rpm, așa cum îi stă bine oricărui motor turbo de generație nouă. Din această combinație de cifre și valori se naște un motor care știe să plece de pe loc cu destul de mult elan în oraș și care urcă liniar spre zona roșie a turometrului.
Nu-ți dă impresia că rămâne fără suflu spre zona roșie a turometrului, dar nici nu trece de vreun prag psihologic care să-l transforme în rachetă sol-sol. E un motor turbo de 1.2 litri decent în exprimare care-și face treaba foarte bine în oraș și care-ți dă ocazia de a ieși din când în când din arealul său în zona extraurbană.
Cutia automată este și ea setată pentru a-ți ușura munca în mediul urban. Dacă ieși din oraș și încerci depășiri cu kickdown inclus, vei simți limitele dinamice ale acesteia. Cutia are și un mod Sport în care își îmbunătățește caracteristicile și-i permite motorului să urce mai aproape de zona roșie, susținând astfel eforturile celui de la volan. Nu te aștepta însă la ceva spectaculos din acest punct de vedere.
Dragut si funky modelul; e altceva vs. concurenta si asta e un lucru bun. @Mircea In vest exista si varianta de 130 cp a benzinarului turbo de 1.2 l. Era de precizat, desi deocamdata la noi nu e in oferta.