Citroen C3 Aircross

1.2 Benzina Turbo (PureTech) 110CP Aut6 Shine

Consum

4.0

Pentru a afla nota pe care o merită C3 Aircross 1.2 Turbo la capitolul consum, trebuie să ne lărgim aria de observație și să indentificăm adversarii direcți pe care îi are această motorizare în segmentul SUV-urilor de segment B.

Cum în ultima perioadă s-au înmulțit ofertele din segment, nu ne mirăm când găsim vreo 10 rivali direcți care oferă motorizări pe benzină asemănătoare ca putere cu transmisii automate atașate. De la Fiat 500X (care nu are însă automată la acest nivel de putere) la Ford EcoSport (deocamdată în versiunea ante-Craiova), de la Mazda CX-3 la Nissan Juke, de la Renault Captur la frații de platformă Peugeot 2008 și Opel Crossland și de la Suzuki Vitara la VW T-Roc. Și asta fără să luăm în considerare noile Skoda Karoq și Seat Arona, care de-abia au scos nasul la aer și așteaptă și ele să fie lansate pe piață. De notat că nu toți rivalii oferă motoare turbo, unii preferând să mizeze în continuare pe motoare aspirate de cilindree superioară. Așa sunt, de exemplu, 500X, CX-3, Juke sau Vitara.

Cu un consum mediu mixt de 5.5 litri/100 km, C3 Aircross se clasează în jumătatea bună a segmentului când vine vorba de economie de carburant. De fapt, modelul Citroen este depășit pe hârtie doar de noul VW T-Roc (5.2 litri) și de frații de platformă Opel Crossland X (5.4 litri) și Peugeot 2008, acesta din urmă afișând un foarte interesant 4.8 litri/100 km, valoare pe de o parte excepțională, pe de altă parte ciudată având în vedere faptul că vorbim în mare de mașini asemănătoare și de un motor identic. De cealaltă parte a clasamentului stau EcoSport 1.5 EcoBoost de 120 CP și Nissan Juke 1.6 aspirat cu CVT, cu 6.6 litri/100 km.

Testul din Corsica a avut loc pe șosele de munte care nu s-au prea potrivit cu profilul mașinii și cu cotextul pentru care aceasta a fost construită. Am notat un consum mediu de 7.0 litri în contextul în care am bifat un traseu de 150 de kilometri cu urcări și coborâri consecutive în care mașina nu a fost cruțată de la eforturi. Rămâne să testăm mașina pe un traseu ceva mai potrivit cu profilul său în momentul lansării sale în România.

 

  • Andy, vineri, 13.10.2017 02:45

    Dragut si funky modelul; e altceva vs. concurenta si asta e un lucru bun. @Mircea In vest exista si varianta de 130 cp a benzinarului turbo de 1.2 l. Era de precizat, desi deocamdata la noi nu e in oferta.

  • mircea, vineri, 13.10.2017 08:28

    @Andy Ar fi ceva muncă să menționăm de fiecare dată în teste motorizările și features-urile pe care nu le avem disponibile în România :) În unele cazuri aș avea o listă mai lungă decât testul în sine. Anyway, am specificat motorul de 130 CP. La cerere :)

  • vianu, vineri, 13.10.2017 09:37

    @Mircea......"mijlocul sezonului trecut?" eh...parca mai ieri era 2CV-ul :) uite asa umblau gandaceii aia pe strazi ! :))

  • mircea, vineri, 13.10.2017 10:20

    @vianu Fault involuntar. Cred că e reflex rămas de la cronicile de sport. Deși merge și așa dacă o luăm metaforic :) Merci.

  • ACE - Craiova, vineri, 13.10.2017 11:17

    Test drive-ul e foarte OK. Multumim pentru informatiile foarte detaliate ! Modelul arata, in general destul de bine, atat ii putem reprosa: 1) CITROEN nu a facut un mic efort sa aseze sistemul de navigatie ceva mai sus si anume in zona vizuala DIRECTA a soferului (seamana cu SUZUKI Vitara, in acest sens) .... 2) Nu ofera si o varianta 4x4, aidoma FORD EcoSport, SKODA Karok si VW T-Roc; 3) Nu ofera si variante hibrid / electrica.... Nota generala 8....

  • mircea, vineri, 13.10.2017 14:18

    @ACE 1. Nu m-a deranjat deloc aspectul ăsta în cadrul testului. 2. Ford EcoSport va avea 4x4 începând cu toamna acestui an pe versiunile produse la Craiova. 3. Din câte știu, hibrid/electric nu oferă nimeni în momentul ăsta în segmentul SUV-urilor B.

  • ACE - Craiova, vineri, 13.10.2017 14:42

    @Mircea 1. La toate marile firme ( Mercedes Benz, BMW, Mazda, Audi, Lexus, etc.) cam asta este tendinta - de a muta in zona superioara display-ul navigatiei...Eu zic ca asa este cel mai SAFE dpdv al urmaririi drumului si participantilor la trafic.... Mie de ex., la SUZUKI Vitara, nu mi s-a parut amplasarea optima .... 2. FORD EcoSport va avea 4x4 si versiune benzina ?! Ar fi O.K.! 3. Prin zona hibrizilor ar fi deocamdata TOYOTA C-HR ( care are display amplasat central sus - dar acesta este un model putin cam ciudat dpdv al design-ului....)

  • xxx, vineri, 13.10.2017 15:08

    Toata lumea vorbește de sistem 4x4 de la noul Suzuki Vitara. Va garantez ca nu este vreo mare brânza, pe un 4x2 (adică pe lângă osie) au (poate înghesuit grupul moto-propulsor, așa arata mașina pe care am condus-o, nu face mult mai mult decât un 4x2 (am condus si Vitara 2005 va garantez ca rupea drumurile rele) Referitor la topic am condus C3 cactus, marea mea problema a fost ca nu m-am simțit bine când am condus, toate chestiile mi s-au părut puse aiurea in special mă jena consola sper sa fi rezolvat problemele. In rest mașina arata frumos (părerea mea)

  • mircea, vineri, 13.10.2017 15:58

    @ACE 1. Tendința e de a renunța la display în favoarea head up display-ului, mai exact. 2. pe EcoSport va exista 4x4 doar pe 1.5 diesel de 125 CP. 3. C-HR e segment compact, un pas mai sus decât ce vezi în pagina asta.

  • Kirotractor, vineri, 13.10.2017 17:15

    Sînt curios dacă Grip Control-ul e de serie sau opțional (pe versiunea asta scumpă, evident.) Ce-i drept, și cu GC inclus diferența de preț de 2.800 euro vs. un C3 simplu (tot Shine 110 CP EAT6, mai vioi / economic) tot îmi pare cam mare pentru 15 cm lungime-n plus și un portbagaj ceva mai încăpător, că-n rest interiorul e cam același. Se va vinde oricum bine, fiindcă nu tuturor le va displăcea designul gen semi-monovolum, cu unele tușe cam infantile (părerea mea doar și asta poate.)

  • nume, vineri, 13.10.2017 22:05

    Ca sa vezi. La Peugeot 2008 nu s-a mai plans nimeni de lipsa unui sistem 4x4.

  • Andy, vineri, 13.10.2017 22:46

    @Kiro E interesant ca la 2008 varianta cu Grip si 130 cp (disponibila doar in vest) are independenta pe spate fata de restul care sunt cu bara de torsiune si arcuri. Am vazut ca si Kona va folosi independenta pe spate.

  • Tibi, duminică, 15.10.2017 12:18

    Un articol dragut, vocabular deschis, placut pentru lectura. Mi-ar fi placu sa fie ceva mai multe detalii (mai precise / punctuale) legate de materialele folosite, comportamentul in trafic si la drum lung. Masina e una de oras, tu Mircea te-ai referit de multe ori la comportamentul citadin, dar testul s-a desfasurat pe "șoselele virajate și foarte înguste ale Corsicii".

  • mircea, luni, 16.10.2017 15:56

    @Tibi M-am referit la comportamentul citadin pentru că acolo va fi utilizată mașina în majoritatea covârșitoare a timpului. Am trecut și prin ceva localități și orașe, deci am simțit-o la viteze reduse. Din păcate, nu suntem noi cei care alegem traseele la testele internaționale. Iar în unele cazuri - cum a fost și cel de față - traseul ales de ei a fost complet nepotrivit pentru caracterul mașinii.