Consum
Pentru a afla nota pe care o merită C3 Aircross 1.2 Turbo la capitolul consum, trebuie să ne lărgim aria de observație și să indentificăm adversarii direcți pe care îi are această motorizare în segmentul SUV-urilor de segment B.
Cum în ultima perioadă s-au înmulțit ofertele din segment, nu ne mirăm când găsim vreo 10 rivali direcți care oferă motorizări pe benzină asemănătoare ca putere cu transmisii automate atașate. De la Fiat 500X (care nu are însă automată la acest nivel de putere) la Ford EcoSport (deocamdată în versiunea ante-Craiova), de la Mazda CX-3 la Nissan Juke, de la Renault Captur la frații de platformă Peugeot 2008 și Opel Crossland și de la Suzuki Vitara la VW T-Roc. Și asta fără să luăm în considerare noile Skoda Karoq și Seat Arona, care de-abia au scos nasul la aer și așteaptă și ele să fie lansate pe piață. De notat că nu toți rivalii oferă motoare turbo, unii preferând să mizeze în continuare pe motoare aspirate de cilindree superioară. Așa sunt, de exemplu, 500X, CX-3, Juke sau Vitara.
Cu un consum mediu mixt de 5.5 litri/100 km, C3 Aircross se clasează în jumătatea bună a segmentului când vine vorba de economie de carburant. De fapt, modelul Citroen este depășit pe hârtie doar de noul VW T-Roc (5.2 litri) și de frații de platformă Opel Crossland X (5.4 litri) și Peugeot 2008, acesta din urmă afișând un foarte interesant 4.8 litri/100 km, valoare pe de o parte excepțională, pe de altă parte ciudată având în vedere faptul că vorbim în mare de mașini asemănătoare și de un motor identic. De cealaltă parte a clasamentului stau EcoSport 1.5 EcoBoost de 120 CP și Nissan Juke 1.6 aspirat cu CVT, cu 6.6 litri/100 km.
Testul din Corsica a avut loc pe șosele de munte care nu s-au prea potrivit cu profilul mașinii și cu cotextul pentru care aceasta a fost construită. Am notat un consum mediu de 7.0 litri în contextul în care am bifat un traseu de 150 de kilometri cu urcări și coborâri consecutive în care mașina nu a fost cruțată de la eforturi. Rămâne să testăm mașina pe un traseu ceva mai potrivit cu profilul său în momentul lansării sale în România.
Dragut si funky modelul; e altceva vs. concurenta si asta e un lucru bun. @Mircea In vest exista si varianta de 130 cp a benzinarului turbo de 1.2 l. Era de precizat, desi deocamdata la noi nu e in oferta.