Tinuta de drum
Cu excepția unor ediții speciale dedicate în special victoriilor legendare ale lui Sebastien Loeb prin Mondialul de Raliuri, Citroen s-a evidențiat în lumea auto în special prin faptul că produce mașini dedicate confortului pasagerilor lor. Așa cum era normal și ușor de dedus, un SUV urban nu avea de ce să se abată de la această regulă nescrisă, dar cunoscută de întreaga industrie.
Vorbim, deci, de o mașină construită pentru a oferi un nivel de confort ridicat, inginerii mărcii din Hexagon încercând însă să echilibreze senzațiile pe care la ai la volan pentru situațiile excepționale în care cel de la volan uită că se află într-o mașină dedicată orașului și încearcă manevre de circuit pe virajele de munte.
Suspensiile sunt însă moi și ușor zgomotoase la trecerea peste obstacole neregulate, mașina simte ruliu și o senzație net subviratoare pe viraje, iar direcția e aproximativă și fără pretenții de bisturiu. Vestea bună pentru Citroen și în general pentru fanii mărcii este că majoritatea modelelor de acest tip din segmentul B au aceleași "bube", deci C3 Aircross nu se evidențiază negativ sau pozitiv la acest capitol. E în media și ritmul clasei sale.
O altă veste bună e că, dacă ieși cu mașină pe macadam, suspensiile se vor simți excelent. Trebuie însă să găsești cumva un oraș neasfaltat pentru a simți avantajele. Merge și asfaltat prost, la o adică, ceea ce lărgește practic aria de acoperire la toată Europa de Est în general și la România în particular.
C3 Aicross nu oferă un sistem de tracțiune integrală nici măcar opțional, bifând astfel apartenența naturală la un trend generalizat la nivelul gamei PSA Peugeot-Citroen. Există însă sistemul Grip Control, care te va face să te simți într-un SUV prin faptul că-ți oferă un buton rotativ care te va lăsa să schimbi modul de rulare în funcție de aderența suprafeței de rulare; asfalt, zăpadă, nisip sau macadam. E un locțiitor ieftin și accesibil care nu va avea însă niciodată efectul unei integrale permanente. Partea bună e că, odată cu acest sistem, Citroen oferă Hill Assist Descent (sau Hill Descent Control, cum e cunoscut sistemul în general în lumea auto), un sistem de asistență la coborârea pantei.
Dragut si funky modelul; e altceva vs. concurenta si asta e un lucru bun. @Mircea In vest exista si varianta de 130 cp a benzinarului turbo de 1.2 l. Era de precizat, desi deocamdata la noi nu e in oferta.