Citroen C4 Cactus

1.2 Benzina (VTi) 82CP Man5 Feel
4.1
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai, joi, 12 februarie

Inimitabil

Citroen este un producător al cărui specific este să lanseze periodic modele complet diferite de ceea ce se găseşte pe piaţă la momentul respectiv. Fie că sunt diferite complet din punct de vedere conceptual sau pur si simplu au una sau mai multe trăsături ciudate, maşinile francezilor de la Citroen ies în evidenţă în marea de maşini cu aceleaşi caracteristici de pe piaţă. Pentru acest lucru, marca franceză este simultan iubită şi dispreţuită de consumatori, aşa cum se întâmplă de fiecare dată când oferă un produs care nu te lasă indiferent.

Şi pentru că vorbim despre imposibilitatea de a rămâne indiferent în faţa unui model Citroen, intră în cadru modelul C4 Cactus. Botezat după un concept prezentat în premieră în 2007 la Salonul de la Frankfurt, modelul de serie a venit pe piaţă cu un aspect extraterestru şi este echipat cu "Airbumps". Dificil de explicat într-un singur cuvânt în limba română, sistemul Airbumps reprezintă un set de bandouri supradimensionate din cauciuc plastifiat care sunt umplute parţial  cu aer pentru a amortiza şocurile la viteze de până la 4 km/h. Cei de la Citroen spun că au gândit sistemul pentru parcările aglomerate, când maşinile ajung să fie zgâriate de la cele mai mici urme de impact.

Chiar dacă există o urmă de adevăr în această afirmaţie, este destul de evident că francezii au vrut să ofere o posibilitate de personalizare şi diferenţiere la extrem a acestui model în rândul celorlalte crossovere din segment. Iar pe Citroen C4 Cactus nu ai cum să-l ignori, pentru că este printre puţinele modele de volum care arată interesant indiferent cum ai amesteca culorile oferite în paletă. Spre deosebire de alte modele care te cuceresc cu exteriorul, C4 Cactus continuă ciudăţeniile şi la interior şi încearcă să te convingă şi la condus.

Chiar dacă n-ar avea sigla mărcii franţuzeşti, nu trebuie să fii pasionat de automobile pentru a recunoaşte C4 Cactus drept un produs al Citroen, pentru că este singura marcă în stare să creeze şi să producă un asemenea model. 

  • vianu, joi, 12.02.2015 10:46

    Abia asteptam un test. Cel mai mult imi place ca insistati pe faptul ca modelul asta e altceva. Un crossover strict de oras (doar e moda) cu un design funky (clientela tanara), special conceput pentru zona urbana unde poti fi observat si daca nu admirat macar apreciat pentru indrazneala designului si a alegerii. Designul e tipic francez, parizian as zice... cred ca designerii, obsedati de micile probleme aparute in locurile de parcare supraaglomerate, au insistat pentru amplasarea acelor airbump-uri :) Mie imi place "chestia" asta...iar la noi va fi achizitionata probabil foarte subtire.

  • sandu, joi, 12.02.2015 11:59

    ce prostie de masina. iar o ciudatenie ca si juke. oricum pretul e mic, 19000euro pentru un motor de 1.2

  • joe, joi, 12.02.2015 13:38

    de la 13 mii la 19 mii,,e cale lunga de atatea optionale,,,!mult,,,mult, cat inca o masina LOGAN

  • Andy, joi, 12.02.2015 13:52

    Interesanta iar unele solutii sunt chiar ingenioase. @joe diferenta de 6000 de euro nu inseamna un Logan pentru ca nu exista Logan la 6000 (nici la 5000 cum se lauda Renault initial). Plus ca oricum, daca vrei un Logan cat de cat ok scoti 10-11.000 din buzunar. Asa ca de ce comparam iar mere cu pere? Asa poti zice si la un Mercedes ca intra 10 Loganuri insa cel care-si cumpara Mercedesul repectiv nu-si va cumpara in veci 10 Loganuri. So?

  • HRares, joi, 12.02.2015 14:55

    sa nu uitam referitor la dotari ca ideea lor este sa ofere masina pentru orice buzunar. sunt multe dotari optionale. Daca unele lucruri par ca ar avea nevoie de imbunatatire...s-ar putea regasirezolvarea in categoria optionale.

  • Bethurbazal, joi, 12.02.2015 18:57

    Masina aceasta are un aer aparte. Am facut mai multe drive-test-uri cu ea. De fiecare data cand te urci in ea ai senzatia ca o faci pentru prima oara. La duel-ul cu Sportsvan a luat jumatate din voturile acesteia intrucat unii voteaza caci asa e la moda sau, am mai spus, cum le dicteaza unii. Pacat!

  • ironR, vineri, 13.02.2015 10:47

    am facut un test cu el, nu pot trece peste faptul ca geamurile din spate nu se deschid conventional.... In rest masina arata bine, e confortabila, putin cam sus mi s-a parut scaunul soferului... Nu stiu cum rezista acele bandouri pe usi la spalatorie dupa 2-3 ani... In mare masina mi-a lasat impresia ca face mai mult decat pretul pe care il cere, dar pentru faptul ca nu are 4 geamuri "complete" nu as cumpara-o...

  • joe, duminică, 15.02.2015 18:16

    cum sa dai la o masina de 82 cp 20 mii de euro? Cu 27 mii iei Santa Fe nou de la reperzentanta,model nou,,,,dar din GERMANIA[sa noi e 43 mii!!!}..si are fie tractiune fata,ori 4x4 http://ww3.autoscout24.de/classified/265648988?asrc=st|as

  • scrynted, duminică, 06.12.2015 16:10

    @behturbazal ala e Eugeniu de Savoia de la poza ta de profil la automarket? :))