Citroen C4 Cactus

1.2 Benzina (VTi) 82CP Man5 Feel

Motor / Transmisie

3.5

La acest capitol, exemplarul testat de noi nu este deloc impresionant. Vorbim despre o motorizare 1.2 VTI de 82 CP, asociată unei transmisii manuale cu cinci trepte. Unitatea este prezentă sub capotă în cel mai utilitar scop, fiind doar o soluţie de propulsie creată mai degrabă pentru cei care sunt interesaţi de cum arată mijlocul lor de transport, nu de cât de repede ajung la destinaţie şi de cum se comportă la depăşiri.

Dacă ne gândim la cât de ieşit din comun este C4 Cactus raportat la un automobil obişnuit, ne mirăm că francezii de la Citroen mai oferă transmisii manuale în ofertă. Era unul dintre puţinele cazuri în care ar fi fost dorită o transmisie automată, ale cărui comenzi să fie cât se poate de simple şi eventual cu levierul schimbătorului mutat pe coloana de direcţie sau în altă poziţie decât cea devenită convenţională. Pentru că această maşină nu este deloc pentru fanii transmisiilor manuale care vor un model ieşit din comun, ci pentru cei care caută o cameră de zi pe roţi în primul rând şi o maşină în planul al doilea.

Propulsorul aspirat cu trei cilindri în linie este silenţios la ralanti, cu toate că are toate sunetele specifice acestei categorii de unităţi. Silenţiozitatea se menţine până când ajungem să apăsăm pedala de acceleraţie peste jumătatea cursei sale lungi, când motorul deja se face auzit la bord. Transmisia manuală cu cinci trepte din dotare are o timonerie cu cursă lungă, aşa cum ne-au obişnuit francezii de la PSA Peugeot-Citroen, iar rapoartele sale sunt optimizate evident pentru un consum cât mai redus de carburant.

Aşadar, C4 Cactus în versiunea 1.2 VTI nu va impresiona pe nimeni în materie de reprize şi accelerări, ci doar va juca rolul de vehicul în cea mai fancy formă a sa.

  • vianu, joi, 12.02.2015 10:46

    Abia asteptam un test. Cel mai mult imi place ca insistati pe faptul ca modelul asta e altceva. Un crossover strict de oras (doar e moda) cu un design funky (clientela tanara), special conceput pentru zona urbana unde poti fi observat si daca nu admirat macar apreciat pentru indrazneala designului si a alegerii. Designul e tipic francez, parizian as zice... cred ca designerii, obsedati de micile probleme aparute in locurile de parcare supraaglomerate, au insistat pentru amplasarea acelor airbump-uri :) Mie imi place "chestia" asta...iar la noi va fi achizitionata probabil foarte subtire.

  • sandu, joi, 12.02.2015 11:59

    ce prostie de masina. iar o ciudatenie ca si juke. oricum pretul e mic, 19000euro pentru un motor de 1.2

  • joe, joi, 12.02.2015 13:38

    de la 13 mii la 19 mii,,e cale lunga de atatea optionale,,,!mult,,,mult, cat inca o masina LOGAN

  • Andy, joi, 12.02.2015 13:52

    Interesanta iar unele solutii sunt chiar ingenioase. @joe diferenta de 6000 de euro nu inseamna un Logan pentru ca nu exista Logan la 6000 (nici la 5000 cum se lauda Renault initial). Plus ca oricum, daca vrei un Logan cat de cat ok scoti 10-11.000 din buzunar. Asa ca de ce comparam iar mere cu pere? Asa poti zice si la un Mercedes ca intra 10 Loganuri insa cel care-si cumpara Mercedesul repectiv nu-si va cumpara in veci 10 Loganuri. So?

  • HRares, joi, 12.02.2015 14:55

    sa nu uitam referitor la dotari ca ideea lor este sa ofere masina pentru orice buzunar. sunt multe dotari optionale. Daca unele lucruri par ca ar avea nevoie de imbunatatire...s-ar putea regasirezolvarea in categoria optionale.

  • Bethurbazal, joi, 12.02.2015 18:57

    Masina aceasta are un aer aparte. Am facut mai multe drive-test-uri cu ea. De fiecare data cand te urci in ea ai senzatia ca o faci pentru prima oara. La duel-ul cu Sportsvan a luat jumatate din voturile acesteia intrucat unii voteaza caci asa e la moda sau, am mai spus, cum le dicteaza unii. Pacat!

  • ironR, vineri, 13.02.2015 10:47

    am facut un test cu el, nu pot trece peste faptul ca geamurile din spate nu se deschid conventional.... In rest masina arata bine, e confortabila, putin cam sus mi s-a parut scaunul soferului... Nu stiu cum rezista acele bandouri pe usi la spalatorie dupa 2-3 ani... In mare masina mi-a lasat impresia ca face mai mult decat pretul pe care il cere, dar pentru faptul ca nu are 4 geamuri "complete" nu as cumpara-o...

  • joe, duminică, 15.02.2015 18:16

    cum sa dai la o masina de 82 cp 20 mii de euro? Cu 27 mii iei Santa Fe nou de la reperzentanta,model nou,,,,dar din GERMANIA[sa noi e 43 mii!!!}..si are fie tractiune fata,ori 4x4 http://ww3.autoscout24.de/classified/265648988?asrc=st|as

  • scrynted, duminică, 06.12.2015 16:10

    @behturbazal ala e Eugeniu de Savoia de la poza ta de profil la automarket? :))