Motor / Transmisie
La acest capitol, exemplarul testat de noi nu este deloc impresionant. Vorbim despre o motorizare 1.2 VTI de 82 CP, asociată unei transmisii manuale cu cinci trepte. Unitatea este prezentă sub capotă în cel mai utilitar scop, fiind doar o soluţie de propulsie creată mai degrabă pentru cei care sunt interesaţi de cum arată mijlocul lor de transport, nu de cât de repede ajung la destinaţie şi de cum se comportă la depăşiri.
Dacă ne gândim la cât de ieşit din comun este C4 Cactus raportat la un automobil obişnuit, ne mirăm că francezii de la Citroen mai oferă transmisii manuale în ofertă. Era unul dintre puţinele cazuri în care ar fi fost dorită o transmisie automată, ale cărui comenzi să fie cât se poate de simple şi eventual cu levierul schimbătorului mutat pe coloana de direcţie sau în altă poziţie decât cea devenită convenţională. Pentru că această maşină nu este deloc pentru fanii transmisiilor manuale care vor un model ieşit din comun, ci pentru cei care caută o cameră de zi pe roţi în primul rând şi o maşină în planul al doilea.
Propulsorul aspirat cu trei cilindri în linie este silenţios la ralanti, cu toate că are toate sunetele specifice acestei categorii de unităţi. Silenţiozitatea se menţine până când ajungem să apăsăm pedala de acceleraţie peste jumătatea cursei sale lungi, când motorul deja se face auzit la bord. Transmisia manuală cu cinci trepte din dotare are o timonerie cu cursă lungă, aşa cum ne-au obişnuit francezii de la PSA Peugeot-Citroen, iar rapoartele sale sunt optimizate evident pentru un consum cât mai redus de carburant.
Aşadar, C4 Cactus în versiunea 1.2 VTI nu va impresiona pe nimeni în materie de reprize şi accelerări, ci doar va juca rolul de vehicul în cea mai fancy formă a sa.
Abia asteptam un test. Cel mai mult imi place ca insistati pe faptul ca modelul asta e altceva. Un crossover strict de oras (doar e moda) cu un design funky (clientela tanara), special conceput pentru zona urbana unde poti fi observat si daca nu admirat macar apreciat pentru indrazneala designului si a alegerii. Designul e tipic francez, parizian as zice... cred ca designerii, obsedati de micile probleme aparute in locurile de parcare supraaglomerate, au insistat pentru amplasarea acelor airbump-uri :) Mie imi place "chestia" asta...iar la noi va fi achizitionata probabil foarte subtire.