Citroen C4 Cactus
Doi într-o barcă
Două bilete, mai multe șanse de câștig. Probabil cu această idee în minte, Citroen a "reușit" să facă din C4 Cactus facelift un concurent direct pentru C3 Aircross în zona SUV-urilor de segment B și așa destul de aglomerată.
Prezentat drept un hatchback menit să concureze cu Ford Focus sau Renault Megane (nu-mi săriți în cap, așa vor să-l prezinte cei de la Citroen după eliminarea de pe piață a compactei C4), C4 Cactus facelift este, de fapt, un C3 Aircross mai scund și cu doar doi centimetri mai lung, la care se adaugă un sistem Airbumps.
Așa că nu vă lăsați păcăliți de nume: C3 Aicross și C4 Cactus au nu doar aceleași dimensiuni, ci și aceleași motorizări și, în mare, prețuri asemănătoare.
Pe scurt: este C4 Aircross concurent pentru Focus și celelalte modele compacte clasice, așa cum ar vrea cei de la Citroen? Nu prea. Dar poate fura din clienții acestora? Absolut.
Strategia "doi într-o barcă" nu e vreo noutate absolută în segmentul SUV-urilor mici, acolo unde Opel, de exemplu, are Mokka și Crossland X, chit că acolo unul are integrală, altul nu. Sau în segmentul SUV-urilor compacte, acolo unde Suzuki Vitara și S-Cross sunt foarte asemănătoare ca dimensiuni.
Rămâne, deci, ca viitorii clienți să intre în showroom și să cumpere ce li se pare mai potrivit pentru gusturile lor.
Evident, C4 Cactus nu e vreo noutate în gama Citroen, actualizarea estetică fiind de fapt un facelift, dacă e s-o luăm tehnic. Noul "SUV de oraș" se laudă cu un design ușor modificat pentru blocurile optice, aripile față și portiere, la care se adaugă o nouă semnătură luminoasă pe spate.
Dar marea noutate este suspensia hidraulică Progressive Hydraulic Cushions (PHC), C4 Cactus facelift devenind primul model european al francezilor care renunță la suspensia pneumatică. Cu ajutorul acesteia, Cactus punctează bine la capitolul confort, unul dintre punctele forte când vorbim despre acest model.
Citroën (și nu *Citroen*, btw) pare c-a luat-o pe pustii de cînd la cîrmă-i Mme Linda Jackson. Departe de mine anti-feminismul, dar unele domenii nu se pupă neam cu *businesswomen*. Și nici cu globalizarea pro-chineză, oricît de importantă ar fi piașa asiatică (și) pentru francezi. Consecințe: structura aberant-încălecată a gamei Citroën, abandonarea soluțiilor tehnice realmente revoluționare tipice mărcii pe vremuri plus designul cu intenții de originalitate, dar nu pe gustul oricui (al meu în orice caz nu. :-)) C3/Aircross/C4/C5 seamănă-n final toate cu personaje din desene animate după mine (sau cu Le Concombre Masqué din Pif Poche :-)) Strict ontopic, C4-n declnarea asta semi-decactusizată nu-i o mașină rea, dar cred că va avea viață grea în afara Hexagonului.