Citroen C4 Cactus

1.2 Benzina Turbo (PureTech) 110CP Aut6 Shine
4.0
de Petre Barac, Foto: Ciprian Mihai, marţi, 5 iunie

Doi într-o barcă

Două bilete, mai multe șanse de câștig. Probabil cu această idee în minte, Citroen a "reușit" să facă din C4 Cactus facelift un concurent direct pentru C3 Aircross în zona SUV-urilor de segment B și așa destul de aglomerată.

Prezentat drept un hatchback menit să concureze cu Ford Focus sau Renault Megane (nu-mi săriți în cap, așa vor să-l prezinte cei de la Citroen după eliminarea de pe piață a compactei C4), C4 Cactus facelift este, de fapt, un C3 Aircross mai scund și cu doar doi centimetri mai lung, la care se adaugă un sistem Airbumps. 

Așa că nu vă lăsați păcăliți de nume: C3 Aicross și C4 Cactus au nu doar aceleași dimensiuni, ci și aceleași motorizări și, în mare, prețuri asemănătoare.

Pe scurt: este C4 Aircross concurent pentru Focus și celelalte modele compacte clasice, așa cum ar vrea cei de la Citroen? Nu prea. Dar poate fura din clienții acestora? Absolut.  

Strategia "doi într-o barcă" nu e vreo noutate absolută în segmentul SUV-urilor mici, acolo unde Opel, de exemplu, are Mokka și Crossland X, chit că acolo unul are integrală, altul nu. Sau în segmentul SUV-urilor compacte, acolo unde Suzuki Vitara și S-Cross sunt foarte asemănătoare ca dimensiuni. 

Rămâne, deci, ca viitorii clienți să intre în showroom și să cumpere ce li se pare mai potrivit pentru gusturile lor.

Evident, C4 Cactus nu e vreo noutate în gama Citroen, actualizarea estetică fiind de fapt un facelift, dacă e s-o luăm tehnic. Noul "SUV de oraș" se laudă cu un design ușor modificat pentru blocurile optice, aripile față și portiere, la care se adaugă o nouă semnătură luminoasă pe spate.

Dar marea noutate este suspensia hidraulică Progressive Hydraulic Cushions (PHC), C4 Cactus facelift devenind primul model european al francezilor care renunță la suspensia pneumatică. Cu ajutorul acesteia, Cactus punctează bine la capitolul confort, unul dintre punctele forte când vorbim despre acest model.

  • Kirotractor, marţi, 05.06.2018 14:38

    Citroën (și nu *Citroen*, btw) pare c-a luat-o pe pustii de cînd la cîrmă-i Mme Linda Jackson. Departe de mine anti-feminismul, dar unele domenii nu se pupă neam cu *businesswomen*. Și nici cu globalizarea pro-chineză, oricît de importantă ar fi piașa asiatică (și) pentru francezi. Consecințe: structura aberant-încălecată a gamei Citroën, abandonarea soluțiilor tehnice realmente revoluționare tipice mărcii pe vremuri plus designul cu intenții de originalitate, dar nu pe gustul oricui (al meu în orice caz nu. :-)) C3/Aircross/C4/C5 seamănă-n final toate cu personaje din desene animate după mine (sau cu Le Concombre Masqué din Pif Poche :-)) Strict ontopic, C4-n declnarea asta semi-decactusizată nu-i o mașină rea, dar cred că va avea viață grea în afara Hexagonului.

  • pipo, marţi, 05.06.2018 18:04

    De cand a aparut primul Cactus si pana acum eu unul tot nu am reusit sa-mi fac macar o parere , chiar nu inteleg acest concept. Abunda de elemente de design inovative atat la interior cat si la exterior care imi plac dar ce imediat sunt "anulate" de altele oribile sau banale. Francezii sunt cunoscuti pt. afinitatea catre astfel de ciudatenii in privinta design-ului si tre sa recunoastem ca de-a lungul istoriei au nimerit-o de cateva ori. Dar parca sper totusi ca sa nu fie cazul de data asta. Sunt convins insa ca acest model are fanii lui , mai ales prin vest, am vazut destule pe-acolo si in general arata mai bine in realitate acest concept Cactus/Aircross. Daca alegi culorile potrivite la ext/int e chiar spectaculos. Dar in sfarsit, pe partea tehnica se pare ca nimic nou sub soare si acelasi 1,2 Puretech de care deja mi s-au sterpezit dintii si de care sincer nu am fost niciodata impresionat in varianta sa turbo. Oare or mai fi imbunatatit si ei ceva pe la cutiile alea manuale, pe la tinuta de drum ?

  • Andrei, miercuri, 06.06.2018 13:46

    "Dar marea noutate este suspensia hidraulică Progressive Hydraulic Cushions (PHC), C4 Cactus facelift devenind primul model european al francezilor care renunță la suspensia pneumatică." Citroen nu avea suspensie pneumatica pe nicio masina, deci C4 nu are cum sa renunte la ea. Singura masina cu suspensie hidro-pneumatica era defunctul C5, in rest toate aveau/au suspensie normala. Intr-adevar, acum nicio masina Citroen nu mai beneficiaza de suspensia respectiva...alternativa asta de la C4 fiind cu totul altceva, o varianta low-cost

  • someone, miercuri, 06.06.2018 16:02

    ecosport nu are ecoboost de 120 hp de 1.5 , doar kuga......gresesc?

  • willow, vineri, 08.06.2018 14:44

    Andrei, pneumatic inseamna pe baza de gaz, adica amortizoare pe gaz cum sunt majoritatea din zilele noastre. Hidraulic, inseamna cu lichid. Acum iti dai seama ce a vrut sa zica autorul cu propozitia: "Dar marea noutate este suspensia hidraulică Progressive Hydraulic Cushions (PHC), C4 Cactus facelift devenind primul model european al francezilor care renunță la suspensia pneumatică" ?

  • adi_10, vineri, 15.06.2018 16:41

    ciudata masina...nu as da 20.000 de euro pe asa ceva