Citroen C4 Cactus

1.2 Benzina Turbo (PureTech) 110CP Aut6 Shine

Motor / Transmisie

4.0

Într-o eră în care auzim tot mai des despre electrificare, hibridizare sau combaterea emisiilor în orașe, gama de motorizări rămâne deocamdată neschimbată pentru C4 Cactus facelift. Avem două unități pe benzină (1.2 litri de 82 CP cu transmisie manuală și 1.2 Turbo de 110 CP cu automată) și un motor diesel BlueHDi de 1.6 litri și 100 CP. În toamna anului viitor ar urma să apară o versiune ceva mai potentă, de 120 CP, a motorului BlueHDi.

În Vest, motorul 1.2 Turbo poate fi comandat și într-o variantă de 130 CP, dar aceasta nu e oferită în România în momentul lansării. Exact același lucru s-a întâmplat și în cazul lui C3 Aircross, unde am avut aceleași motoare pe benzină și doar o motorizare diesel suplimentară.

În cadrul lansării naționale a lui C4 Cactus facelift, am avut ocazia să testăm versiunea pe benzină 1.2 Turbo de 110 cai putere și cutie automată. Motorul știe să plece de pe loc cu destul de mult elan în oraș, nu îți lasă impresia că ar rămâne fără suflu, dar nici nu te amăgește cu pretenții de sportivitate. Cutia automată este la rândul ei adaptată pentru “munca în oraș”, având un mod Sport pentru performanțe îmbunătățite, dar nimic spectaculos.

Limitele dinamice ale cutiei intră în scenă abia când ieși din oraș și încerci depășirile cu talpa la podea, dar te lovești de un răspuns venit cu relativă întârziere.

  • Kirotractor, marţi, 05.06.2018 14:38

    Citroën (și nu *Citroen*, btw) pare c-a luat-o pe pustii de cînd la cîrmă-i Mme Linda Jackson. Departe de mine anti-feminismul, dar unele domenii nu se pupă neam cu *businesswomen*. Și nici cu globalizarea pro-chineză, oricît de importantă ar fi piașa asiatică (și) pentru francezi. Consecințe: structura aberant-încălecată a gamei Citroën, abandonarea soluțiilor tehnice realmente revoluționare tipice mărcii pe vremuri plus designul cu intenții de originalitate, dar nu pe gustul oricui (al meu în orice caz nu. :-)) C3/Aircross/C4/C5 seamănă-n final toate cu personaje din desene animate după mine (sau cu Le Concombre Masqué din Pif Poche :-)) Strict ontopic, C4-n declnarea asta semi-decactusizată nu-i o mașină rea, dar cred că va avea viață grea în afara Hexagonului.

  • pipo, marţi, 05.06.2018 18:04

    De cand a aparut primul Cactus si pana acum eu unul tot nu am reusit sa-mi fac macar o parere , chiar nu inteleg acest concept. Abunda de elemente de design inovative atat la interior cat si la exterior care imi plac dar ce imediat sunt "anulate" de altele oribile sau banale. Francezii sunt cunoscuti pt. afinitatea catre astfel de ciudatenii in privinta design-ului si tre sa recunoastem ca de-a lungul istoriei au nimerit-o de cateva ori. Dar parca sper totusi ca sa nu fie cazul de data asta. Sunt convins insa ca acest model are fanii lui , mai ales prin vest, am vazut destule pe-acolo si in general arata mai bine in realitate acest concept Cactus/Aircross. Daca alegi culorile potrivite la ext/int e chiar spectaculos. Dar in sfarsit, pe partea tehnica se pare ca nimic nou sub soare si acelasi 1,2 Puretech de care deja mi s-au sterpezit dintii si de care sincer nu am fost niciodata impresionat in varianta sa turbo. Oare or mai fi imbunatatit si ei ceva pe la cutiile alea manuale, pe la tinuta de drum ?

  • Andrei, miercuri, 06.06.2018 13:46

    "Dar marea noutate este suspensia hidraulică Progressive Hydraulic Cushions (PHC), C4 Cactus facelift devenind primul model european al francezilor care renunță la suspensia pneumatică." Citroen nu avea suspensie pneumatica pe nicio masina, deci C4 nu are cum sa renunte la ea. Singura masina cu suspensie hidro-pneumatica era defunctul C5, in rest toate aveau/au suspensie normala. Intr-adevar, acum nicio masina Citroen nu mai beneficiaza de suspensia respectiva...alternativa asta de la C4 fiind cu totul altceva, o varianta low-cost

  • someone, miercuri, 06.06.2018 16:02

    ecosport nu are ecoboost de 120 hp de 1.5 , doar kuga......gresesc?

  • willow, vineri, 08.06.2018 14:44

    Andrei, pneumatic inseamna pe baza de gaz, adica amortizoare pe gaz cum sunt majoritatea din zilele noastre. Hidraulic, inseamna cu lichid. Acum iti dai seama ce a vrut sa zica autorul cu propozitia: "Dar marea noutate este suspensia hidraulică Progressive Hydraulic Cushions (PHC), C4 Cactus facelift devenind primul model european al francezilor care renunță la suspensia pneumatică" ?

  • adi_10, vineri, 15.06.2018 16:41

    ciudata masina...nu as da 20.000 de euro pe asa ceva