Motor / Transmisie
Într-o eră în care auzim tot mai des despre electrificare, hibridizare sau combaterea emisiilor în orașe, gama de motorizări rămâne deocamdată neschimbată pentru C4 Cactus facelift. Avem două unități pe benzină (1.2 litri de 82 CP cu transmisie manuală și 1.2 Turbo de 110 CP cu automată) și un motor diesel BlueHDi de 1.6 litri și 100 CP. În toamna anului viitor ar urma să apară o versiune ceva mai potentă, de 120 CP, a motorului BlueHDi.
În Vest, motorul 1.2 Turbo poate fi comandat și într-o variantă de 130 CP, dar aceasta nu e oferită în România în momentul lansării. Exact același lucru s-a întâmplat și în cazul lui C3 Aircross, unde am avut aceleași motoare pe benzină și doar o motorizare diesel suplimentară.
În cadrul lansării naționale a lui C4 Cactus facelift, am avut ocazia să testăm versiunea pe benzină 1.2 Turbo de 110 cai putere și cutie automată. Motorul știe să plece de pe loc cu destul de mult elan în oraș, nu îți lasă impresia că ar rămâne fără suflu, dar nici nu te amăgește cu pretenții de sportivitate. Cutia automată este la rândul ei adaptată pentru “munca în oraș”, având un mod Sport pentru performanțe îmbunătățite, dar nimic spectaculos.
Limitele dinamice ale cutiei intră în scenă abia când ieși din oraș și încerci depășirile cu talpa la podea, dar te lovești de un răspuns venit cu relativă întârziere.
Citroën (și nu *Citroen*, btw) pare c-a luat-o pe pustii de cînd la cîrmă-i Mme Linda Jackson. Departe de mine anti-feminismul, dar unele domenii nu se pupă neam cu *businesswomen*. Și nici cu globalizarea pro-chineză, oricît de importantă ar fi piașa asiatică (și) pentru francezi. Consecințe: structura aberant-încălecată a gamei Citroën, abandonarea soluțiilor tehnice realmente revoluționare tipice mărcii pe vremuri plus designul cu intenții de originalitate, dar nu pe gustul oricui (al meu în orice caz nu. :-)) C3/Aircross/C4/C5 seamănă-n final toate cu personaje din desene animate după mine (sau cu Le Concombre Masqué din Pif Poche :-)) Strict ontopic, C4-n declnarea asta semi-decactusizată nu-i o mașină rea, dar cred că va avea viață grea în afara Hexagonului.