Citroen C4 Cactus

1.2 Benzina Turbo (PureTech) 110CP Aut6 Shine

Consum

3.0

Faceți abstracție de stickerele textul care anunță "Noul Citroen C4 Cactus Hatchback" pe partea laterală a modelului de prezentare. Noi încadrăm mașina acolo unde îi este locul: sectorul crossover/SUV de oraș de segment B. Pentru că nu-i greu să înțelegi și să vezi cu ochiul liber diferențele dintre vechiul C4 și acest C4 Cactus, de exemplu. Sau asemănările de alură și prezență între C3 Aircross și acest C4 Cactus.

Revenind la segment, cum în ultima perioadă s-au înmulțit ofertele în această clasă, C4 Cactus are de înfruntat vreo 10 rivali direcți care oferă motorizări pe benzină asemănătoare ca putere cu transmisii automate atașate.

Cu un consum mediu mixt de 5.8 litri/100 km, C4 Cactus facelift se află în jumătatea inferioară a segmentului când vine vorba de economia de carburant. Modelul Citroen este depășit pe hârtie implicit de frații de platformă Peugeot 2008 (4.8 litri) și Opel Crossland X (5.4 litri), dar și de rivali precum VW T-Roc (5.2 litri) sau Renault Captur (5.5 litri). Important de subliniat aici că Peugeot 2008 are un consum mai bun cu un litru, deși are exact aceeași configurație tehnică: motor 1.2 Turbo și aceeași cutie automată cu șase trepte. 

Poate cea mai importantă bătălie "pierdută" la capitolul consum de C4 Cactus facelift este cea în fața fratelui C3 Aircross, care se laudă cu un consum mediu mixt de 5.5 litri la 100 de kilometri.

Există, evident, și concurenți care au cifre mai mari. De exemplu, EcoSport 1.5 EcoBoost de 120 CP și Nissan Juke 1.6 aspirat cu CVT, cu 6.6 litri/100 km.

Francezii de la PSA sunt primii care au publicat consumul real pentru 58 dintre modelele sale (detalii aici http://www.automarket.ro/geneva-2017/psa-peugeot-citroen-sparge-gheata-francezii-au-publicat-consumul-real-76195.html ). Astfel, am aflat un consum mediu mixt de 6.1 litri pentru C4 Cactus facelift, valoare apropiată de cei 5.8 litri din fișa tehnică a modelului.

Testul nostru cu C4 Cactus a scos la iveală un consum mediu mixt de 8.0 litri în contextul în care am bifat un traseu de aproape 200 de kilometri în care mașina nu a fost menajată. Am parcurs și vreo 40 de kilometri în traficul de nedescris din București, acolo unde computerul de bord ne-a indicat un consum mediu de 11.5 litri.

  • Kirotractor, marţi, 05.06.2018 14:38

    Citroën (și nu *Citroen*, btw) pare c-a luat-o pe pustii de cînd la cîrmă-i Mme Linda Jackson. Departe de mine anti-feminismul, dar unele domenii nu se pupă neam cu *businesswomen*. Și nici cu globalizarea pro-chineză, oricît de importantă ar fi piașa asiatică (și) pentru francezi. Consecințe: structura aberant-încălecată a gamei Citroën, abandonarea soluțiilor tehnice realmente revoluționare tipice mărcii pe vremuri plus designul cu intenții de originalitate, dar nu pe gustul oricui (al meu în orice caz nu. :-)) C3/Aircross/C4/C5 seamănă-n final toate cu personaje din desene animate după mine (sau cu Le Concombre Masqué din Pif Poche :-)) Strict ontopic, C4-n declnarea asta semi-decactusizată nu-i o mașină rea, dar cred că va avea viață grea în afara Hexagonului.

  • pipo, marţi, 05.06.2018 18:04

    De cand a aparut primul Cactus si pana acum eu unul tot nu am reusit sa-mi fac macar o parere , chiar nu inteleg acest concept. Abunda de elemente de design inovative atat la interior cat si la exterior care imi plac dar ce imediat sunt "anulate" de altele oribile sau banale. Francezii sunt cunoscuti pt. afinitatea catre astfel de ciudatenii in privinta design-ului si tre sa recunoastem ca de-a lungul istoriei au nimerit-o de cateva ori. Dar parca sper totusi ca sa nu fie cazul de data asta. Sunt convins insa ca acest model are fanii lui , mai ales prin vest, am vazut destule pe-acolo si in general arata mai bine in realitate acest concept Cactus/Aircross. Daca alegi culorile potrivite la ext/int e chiar spectaculos. Dar in sfarsit, pe partea tehnica se pare ca nimic nou sub soare si acelasi 1,2 Puretech de care deja mi s-au sterpezit dintii si de care sincer nu am fost niciodata impresionat in varianta sa turbo. Oare or mai fi imbunatatit si ei ceva pe la cutiile alea manuale, pe la tinuta de drum ?

  • Andrei, miercuri, 06.06.2018 13:46

    "Dar marea noutate este suspensia hidraulică Progressive Hydraulic Cushions (PHC), C4 Cactus facelift devenind primul model european al francezilor care renunță la suspensia pneumatică." Citroen nu avea suspensie pneumatica pe nicio masina, deci C4 nu are cum sa renunte la ea. Singura masina cu suspensie hidro-pneumatica era defunctul C5, in rest toate aveau/au suspensie normala. Intr-adevar, acum nicio masina Citroen nu mai beneficiaza de suspensia respectiva...alternativa asta de la C4 fiind cu totul altceva, o varianta low-cost

  • someone, miercuri, 06.06.2018 16:02

    ecosport nu are ecoboost de 120 hp de 1.5 , doar kuga......gresesc?

  • willow, vineri, 08.06.2018 14:44

    Andrei, pneumatic inseamna pe baza de gaz, adica amortizoare pe gaz cum sunt majoritatea din zilele noastre. Hidraulic, inseamna cu lichid. Acum iti dai seama ce a vrut sa zica autorul cu propozitia: "Dar marea noutate este suspensia hidraulică Progressive Hydraulic Cushions (PHC), C4 Cactus facelift devenind primul model european al francezilor care renunță la suspensia pneumatică" ?

  • adi_10, vineri, 15.06.2018 16:41

    ciudata masina...nu as da 20.000 de euro pe asa ceva