Performante
Când alegi o mașină de oraș, este de la sine înțeles că performanțele dinamice nu te dau pe spate, dar este bine de știut că la 18.000-20.000 de euro ai o mașină destul de sprintenă și cu suficientă putere la nevoie.
În cazul lui C4 Cactus facelift, versiunea 1.2 Turbo cu automată reușește 0-100 km/h în 10.9 secunde. Este o valoare inferioară lui C3 Aircross cu aceeași motorizare (10.6 secunde), dar peste majoritatea rivalilor din segment.
Singurul model pe benzină din acest segment de putere care coboară sub 10 secunde (9.9, mai exact) este Mazda CX-3, urmat în clasament de VW T-Roc cu 10.1 secunde prin motorul 1.0 TSI de 115 CP.
Codașii acestui segment sunt EcoSport 1.5 EcoBoost de 120 CP cu transmisie automată (14.1 secunde pentru sprintul 0-100 km/h), Suzuki Vitara (12.5 secunde) și Opel Crossland (11.8 secunde).
Cu toate că informația este ușor irelevantă pentru acest segment, viteza maximă a lui C4 Cactus este de 188 de km/h, aproape de liderul Renault Captur (192 km/h).
Citroën (și nu *Citroen*, btw) pare c-a luat-o pe pustii de cînd la cîrmă-i Mme Linda Jackson. Departe de mine anti-feminismul, dar unele domenii nu se pupă neam cu *businesswomen*. Și nici cu globalizarea pro-chineză, oricît de importantă ar fi piașa asiatică (și) pentru francezi. Consecințe: structura aberant-încălecată a gamei Citroën, abandonarea soluțiilor tehnice realmente revoluționare tipice mărcii pe vremuri plus designul cu intenții de originalitate, dar nu pe gustul oricui (al meu în orice caz nu. :-)) C3/Aircross/C4/C5 seamănă-n final toate cu personaje din desene animate după mine (sau cu Le Concombre Masqué din Pif Poche :-)) Strict ontopic, C4-n declnarea asta semi-decactusizată nu-i o mașină rea, dar cred că va avea viață grea în afara Hexagonului.