Citroen C4 Cactus

1.2 Benzina Turbo (PureTech) 110CP Aut6 Shine

Interior

3.5

Nu, nici după apariția facelift-ului C4 Cactus nu a primit geamuri spate "adevărate", așa cum cei mai mulți dintre voi v-ați plâns la testele anterioare. Avem în continuare aceleași geamuri care se deschid câțiva centimetri prin rabatare.

Spațiul interior nu a suferit intervenții majore și a rămas unul destul de simplist. Turometrul și indicatoarele de bord analogice lipsesc în continuare, dar volanul are acum și reglare pe adâncime, nu doar pe înălțime.

Toate funcțiile mașinii sunt controlate prin aceeași tabletă touchscreen de 7 inch. Cu excepția cazurilor când ecranul se mai blochează, de aici poți accesa informații de la computerul de bord, sistemul de navigație sau poți să schimbi postul de radio. 

A dispărut opțiunea Sofa, prin care cotiera centrală transforma cele două scaune din față într-o banchetă ce aducea aminte de mașinile clasice americane. Cotiera a fost redusă la mărimea unei palme, iar spațiul de stocare de sub ea este unul destul de limitat. Dar măcar există, pentru că unii concurenți direcți nu o au nici măcar între opționale.

Dacă tot am adus vorba, spațiile de stocare sunt în general destul de puține și nu foarte încăpătoare. Pe consola centrală există un spațiu de dimensiunile unui smartphone, o priză de 12 V și un port USB.

Evident, există și părți bune ale interiorului. Noile scaune sunt foarte confortabile și par mai degrabă niște fotolii, chestie rar întâlnită în segment. La sentimentul de confort contribuie din plin și noua suspensie hidraulică progresivă, introdusă în premieră de francezi pe modelul C4 Cactus. Apoi, Citroen a păstrat pe portiere acele mânere sub forma unor curele retro care conferă un plus de eleganță și rafinament într-un mediu dominat de materiale tari.

Ne mutăm atenția în spate, unde situația a rămas aproape neschimbată. V-am spus mai devreme despre geamurile care nu se deschid decât prin rabatare. Pasagerii de pe banchetă sunt în continuare lipsiți de cotieră, dar au primit în schimb spații de depozitare amplasate pe spătarele scaunelor din față.

Spațiul în portbagaj a rămas la aceeași capacitate de 358 de litri, mult sub cei 410 litri de la C3 Aircross. Asta ca argument suplimentar în discuția "C4 Cactus e un segment mai sus". De altfel, C4 Cactus pierde foarte mult teren în fața fratelui său când vine vorba despre interior la modul general, pentru că în C3 Aircross totul pare mai bine așezat și gândit.

  • Kirotractor, marţi, 05.06.2018 14:38

    Citroën (și nu *Citroen*, btw) pare c-a luat-o pe pustii de cînd la cîrmă-i Mme Linda Jackson. Departe de mine anti-feminismul, dar unele domenii nu se pupă neam cu *businesswomen*. Și nici cu globalizarea pro-chineză, oricît de importantă ar fi piașa asiatică (și) pentru francezi. Consecințe: structura aberant-încălecată a gamei Citroën, abandonarea soluțiilor tehnice realmente revoluționare tipice mărcii pe vremuri plus designul cu intenții de originalitate, dar nu pe gustul oricui (al meu în orice caz nu. :-)) C3/Aircross/C4/C5 seamănă-n final toate cu personaje din desene animate după mine (sau cu Le Concombre Masqué din Pif Poche :-)) Strict ontopic, C4-n declnarea asta semi-decactusizată nu-i o mașină rea, dar cred că va avea viață grea în afara Hexagonului.

  • pipo, marţi, 05.06.2018 18:04

    De cand a aparut primul Cactus si pana acum eu unul tot nu am reusit sa-mi fac macar o parere , chiar nu inteleg acest concept. Abunda de elemente de design inovative atat la interior cat si la exterior care imi plac dar ce imediat sunt "anulate" de altele oribile sau banale. Francezii sunt cunoscuti pt. afinitatea catre astfel de ciudatenii in privinta design-ului si tre sa recunoastem ca de-a lungul istoriei au nimerit-o de cateva ori. Dar parca sper totusi ca sa nu fie cazul de data asta. Sunt convins insa ca acest model are fanii lui , mai ales prin vest, am vazut destule pe-acolo si in general arata mai bine in realitate acest concept Cactus/Aircross. Daca alegi culorile potrivite la ext/int e chiar spectaculos. Dar in sfarsit, pe partea tehnica se pare ca nimic nou sub soare si acelasi 1,2 Puretech de care deja mi s-au sterpezit dintii si de care sincer nu am fost niciodata impresionat in varianta sa turbo. Oare or mai fi imbunatatit si ei ceva pe la cutiile alea manuale, pe la tinuta de drum ?

  • Andrei, miercuri, 06.06.2018 13:46

    "Dar marea noutate este suspensia hidraulică Progressive Hydraulic Cushions (PHC), C4 Cactus facelift devenind primul model european al francezilor care renunță la suspensia pneumatică." Citroen nu avea suspensie pneumatica pe nicio masina, deci C4 nu are cum sa renunte la ea. Singura masina cu suspensie hidro-pneumatica era defunctul C5, in rest toate aveau/au suspensie normala. Intr-adevar, acum nicio masina Citroen nu mai beneficiaza de suspensia respectiva...alternativa asta de la C4 fiind cu totul altceva, o varianta low-cost

  • someone, miercuri, 06.06.2018 16:02

    ecosport nu are ecoboost de 120 hp de 1.5 , doar kuga......gresesc?

  • willow, vineri, 08.06.2018 14:44

    Andrei, pneumatic inseamna pe baza de gaz, adica amortizoare pe gaz cum sunt majoritatea din zilele noastre. Hidraulic, inseamna cu lichid. Acum iti dai seama ce a vrut sa zica autorul cu propozitia: "Dar marea noutate este suspensia hidraulică Progressive Hydraulic Cushions (PHC), C4 Cactus facelift devenind primul model european al francezilor care renunță la suspensia pneumatică" ?

  • adi_10, vineri, 15.06.2018 16:41

    ciudata masina...nu as da 20.000 de euro pe asa ceva