Interior
Nu, nici după apariția facelift-ului C4 Cactus nu a primit geamuri spate "adevărate", așa cum cei mai mulți dintre voi v-ați plâns la testele anterioare. Avem în continuare aceleași geamuri care se deschid câțiva centimetri prin rabatare.
Spațiul interior nu a suferit intervenții majore și a rămas unul destul de simplist. Turometrul și indicatoarele de bord analogice lipsesc în continuare, dar volanul are acum și reglare pe adâncime, nu doar pe înălțime.
Toate funcțiile mașinii sunt controlate prin aceeași tabletă touchscreen de 7 inch. Cu excepția cazurilor când ecranul se mai blochează, de aici poți accesa informații de la computerul de bord, sistemul de navigație sau poți să schimbi postul de radio.
A dispărut opțiunea Sofa, prin care cotiera centrală transforma cele două scaune din față într-o banchetă ce aducea aminte de mașinile clasice americane. Cotiera a fost redusă la mărimea unei palme, iar spațiul de stocare de sub ea este unul destul de limitat. Dar măcar există, pentru că unii concurenți direcți nu o au nici măcar între opționale.
Dacă tot am adus vorba, spațiile de stocare sunt în general destul de puține și nu foarte încăpătoare. Pe consola centrală există un spațiu de dimensiunile unui smartphone, o priză de 12 V și un port USB.
Evident, există și părți bune ale interiorului. Noile scaune sunt foarte confortabile și par mai degrabă niște fotolii, chestie rar întâlnită în segment. La sentimentul de confort contribuie din plin și noua suspensie hidraulică progresivă, introdusă în premieră de francezi pe modelul C4 Cactus. Apoi, Citroen a păstrat pe portiere acele mânere sub forma unor curele retro care conferă un plus de eleganță și rafinament într-un mediu dominat de materiale tari.
Ne mutăm atenția în spate, unde situația a rămas aproape neschimbată. V-am spus mai devreme despre geamurile care nu se deschid decât prin rabatare. Pasagerii de pe banchetă sunt în continuare lipsiți de cotieră, dar au primit în schimb spații de depozitare amplasate pe spătarele scaunelor din față.
Spațiul în portbagaj a rămas la aceeași capacitate de 358 de litri, mult sub cei 410 litri de la C3 Aircross. Asta ca argument suplimentar în discuția "C4 Cactus e un segment mai sus". De altfel, C4 Cactus pierde foarte mult teren în fața fratelui său când vine vorba despre interior la modul general, pentru că în C3 Aircross totul pare mai bine așezat și gândit.
Citroën (și nu *Citroen*, btw) pare c-a luat-o pe pustii de cînd la cîrmă-i Mme Linda Jackson. Departe de mine anti-feminismul, dar unele domenii nu se pupă neam cu *businesswomen*. Și nici cu globalizarea pro-chineză, oricît de importantă ar fi piașa asiatică (și) pentru francezi. Consecințe: structura aberant-încălecată a gamei Citroën, abandonarea soluțiilor tehnice realmente revoluționare tipice mărcii pe vremuri plus designul cu intenții de originalitate, dar nu pe gustul oricui (al meu în orice caz nu. :-)) C3/Aircross/C4/C5 seamănă-n final toate cu personaje din desene animate după mine (sau cu Le Concombre Masqué din Pif Poche :-)) Strict ontopic, C4-n declnarea asta semi-decactusizată nu-i o mașină rea, dar cred că va avea viață grea în afara Hexagonului.