Calitate / Pret
Citroen a intrat foarte bine în lupta cu competitorii direcții pe segmentul SUV-urilor B atunci când a lansat C3 Aircross. Francezii și-au complicat însă existența odată cu apariția lui C4 Cactus facelift, aflat pe picior de egalitate cu fratele său, cel puțin la acest capitol. Prețurile de pornire pentru cei doi frați sunt identice (13.500 de euro pentru 1.2 benzină, 82 CP, în echiparea de bază Live). Echiparea de top Shine urcă prețurile până la 18.900 de euro.
Unele dotări opționale, printre care vopseaua perlată de 540 de euro sau camera video la parcarea cu spatele (1000 de euro), urcă prețul modelului testat de noi la un total de 20.900 de euro.
În comparație cu adversarii direcți echipați asemănător, C4 Cactus facelift se poziționează imediat sub Renault Captur 1.2 TCe și Opel Crossland X 1.2 Turbo, dar oferă un preț mai bun decât orice alt concurent. Vârful absolut al prețurilor din segment este Mazda CX-3 2.0 benzină cu transmisie automată în echipare Takumi, care se ridică la nu mai puțin de 23.000 de euro, deci cu aproape 4.000 în plus față de Citroen.
Citroën (și nu *Citroen*, btw) pare c-a luat-o pe pustii de cînd la cîrmă-i Mme Linda Jackson. Departe de mine anti-feminismul, dar unele domenii nu se pupă neam cu *businesswomen*. Și nici cu globalizarea pro-chineză, oricît de importantă ar fi piașa asiatică (și) pentru francezi. Consecințe: structura aberant-încălecată a gamei Citroën, abandonarea soluțiilor tehnice realmente revoluționare tipice mărcii pe vremuri plus designul cu intenții de originalitate, dar nu pe gustul oricui (al meu în orice caz nu. :-)) C3/Aircross/C4/C5 seamănă-n final toate cu personaje din desene animate după mine (sau cu Le Concombre Masqué din Pif Poche :-)) Strict ontopic, C4-n declnarea asta semi-decactusizată nu-i o mașină rea, dar cred că va avea viață grea în afara Hexagonului.