Siguranta
Citroen C4 Cactus a obținut patru stele din cinci la ultima sesiune de teste organizată de Euro NCAP. Probabil că nu vom avea rezultate și pentru facelift, pentru că organizația europeană nu obișnuiește să testeze decât update-urile majore, adică generațiile noi. Deci acesta este singurul reper la capitolul siguranță.
Și e păcat că Euro NCAP nu retestează mașina, pentru că modelul Citroen a primit o mulțime de elemente suplimentare de siguranță care aveau potențial să ridice nota finală. Pe C4 Cactus avem 12 sisteme de asistență, printre care amintim Active Safety Brake, Speed Sign Recognition, Lane Departure Warning System, Blind Spot Monitoring System sau Park Assist.
Modelul a păstrat același sistem de spălare a parbrizului, cu duze de stropit integrate în lamelele ștergătoarelor. Citroen spune că acest sistem este mai eficient, oferă o vizibilitate mai bună și un consum mai scăzut de lichid de parbriz.
Citroën (și nu *Citroen*, btw) pare c-a luat-o pe pustii de cînd la cîrmă-i Mme Linda Jackson. Departe de mine anti-feminismul, dar unele domenii nu se pupă neam cu *businesswomen*. Și nici cu globalizarea pro-chineză, oricît de importantă ar fi piașa asiatică (și) pentru francezi. Consecințe: structura aberant-încălecată a gamei Citroën, abandonarea soluțiilor tehnice realmente revoluționare tipice mărcii pe vremuri plus designul cu intenții de originalitate, dar nu pe gustul oricui (al meu în orice caz nu. :-)) C3/Aircross/C4/C5 seamănă-n final toate cu personaje din desene animate după mine (sau cu Le Concombre Masqué din Pif Poche :-)) Strict ontopic, C4-n declnarea asta semi-decactusizată nu-i o mașină rea, dar cred că va avea viață grea în afara Hexagonului.