Tinuta de drum
"Comfort is the new Cool" este sloganul cu care Citroen a lansat noul C4 Cactus facelift. Un model ce continuă tradiția francezilor, care s-au evidențiat în lumea auto în special prin faptul că au inventat mașini dedicate confortului pasagerilor.
Având la bază noua suspensie hidraulică progresivă, o premieră pentru Citroen, și noile scaune Advanced Comfort, C4 Cactus este cu siguranță o mașină foarte confortabilă. Poate cea mai confortabilă din segment.
Suspensiile sunt reușite, dar ușor zgomotoase la trecerea peste unele obstacole. Pe de altă partea, confortul vine cu un comportament dinamic modest: mașina oferă o senzație subviratoare pe viraje, iar lipsa de precizie a direcției contribuie la imaginea de ansamblu. Dar nu trebuie să uităm că avem în față o mașină de oraș ale cărei avantaje nu rezidă în sportivitatea și rigiditatea suspensiilor, ci în nivelul de confort oferit. Iar C4 Cactus de achită cu succes de acest lucru.
Aceste lucruri sunt valabile în cazul majorității modelelor de acest fel din segmentul B, astfel că C4 Cactus facelift nu iese cu nimic din ritmul rivalilor săi. La fel ca în cazul lui C3 Aircross, și Cactus beneficiază de Hill Assist, sistemul de asistență la coborârea pantei.
Citroën (și nu *Citroen*, btw) pare c-a luat-o pe pustii de cînd la cîrmă-i Mme Linda Jackson. Departe de mine anti-feminismul, dar unele domenii nu se pupă neam cu *businesswomen*. Și nici cu globalizarea pro-chineză, oricît de importantă ar fi piașa asiatică (și) pentru francezi. Consecințe: structura aberant-încălecată a gamei Citroën, abandonarea soluțiilor tehnice realmente revoluționare tipice mărcii pe vremuri plus designul cu intenții de originalitate, dar nu pe gustul oricui (al meu în orice caz nu. :-)) C3/Aircross/C4/C5 seamănă-n final toate cu personaje din desene animate după mine (sau cu Le Concombre Masqué din Pif Poche :-)) Strict ontopic, C4-n declnarea asta semi-decactusizată nu-i o mașină rea, dar cred că va avea viață grea în afara Hexagonului.