Citroen C4 Cactus
Libertatea formelor
Nu știu alții cum sunt, dar eu când spun Citroen mă gândesc automat la curaj. Curajul de a face lucrurile diferit, curajul de a schimba macazul, curajul de a inova, curajul de a produce tot ce le vine designerilor în minte. De la legendarul DS, până la mult mai contemporanul Citroen C4 Coupe, brandul francez a tot încercat să surprindă publicul. Și a reușit aproape mereu.
În ultimii ani, francezii au trecut prin clipe grele alături de partenerii de la Peugeot, dar au reușit să se reinventeze. Și, din fericire, nu au pierdut din curajul și libertatea estetică a vechilor modele. Dovadă este actualul C4 Cactus, o mașină care a dat tonul unei noi linii de design, ciudată, dar la fel de îndrăzneață ca cea propusă de Nissan Juke acum vreo nouă ani. Cine s-ar fi gândit să introducă panouri din plastic pe lateralul unei mașini?
Pentru ca lucrurile să fie și mai ciudate, C4 Cactus a fost aruncat în luptă într-un segment incert, undeva la granița dintre SUV-urile mici și compacte. Deși, dacă e s-o spunem drept, nici SUV nu prea e.
Între noi fie vorba, eu cred că este o încercare nebună de a duce mai departe numele C4, folosit pe vechiul model compact. Și este o încercare bună, pentru că mașina s-a vândut destul de bine chiar și în România, unde publicul este ceva mai conservator.
Lansat pe piață în 2014, Citroen C4 Cactus a primit un facelift în 2018. Un facelift care a mai cumințit din liniile inițiale și din nebunia estetică, fără a știrbi din sentimentul de libertate artistică, dar care nu a repoziționat mașina într-un segment bine definit.
Un design reusit, am vazut una alba pe strada si am intors capul dupa ea ... Si un pret foarte bun pentru clasa ei! Spre deosebire de alte marci care incearca sa faca bani sa isi plateasca amenzile ...