Citroen C4 Cactus

1.2 Benzina Turbo (PureTech) 110CP Man5 Shine

Motor / Transmisie

4.0

Vorbeam mai sus despre curaj. Ei bine, noul C4 Cactus pare că vrea să se numere printre modelele curajoase, care pun dieselul în plan secund. Așa că propune mai multe versiuni benzină. Eu am testat motorul de 1.2 litri și 110 cai putere. Știu, la prima vedere pare aceeași rețetă a motoarelor mici, turbo, instalate pe SUV-uri mari. Greșit.

E drept că avem un motor mic, însă C4 Cactus e un SUV care cântărește puțin peste o tonă. În condițiile astea, 110 cai putere sună bine. Mai ales că vin la pachet cu un cuplu de 205 Nm, livrat foarte devreme, adică pe la vreo 1500 de rotații. Acest bagaj de putere face din C4 Cactus o mașină vioaie, care se mișcă foarte bine în mediul urban. Dincolo de 100 de km/h accelerările sunt ceva mai molcome, dar nicidecum nesatisfăcătoare.

Cursa ambreiajului e cam lungă, dar vă obișnuiți voi. Ea face legătura cu o transmisie manuală cu cinci trepte, desprinsă parcă din filme vechi cu Louis de Funes. Sau poate n-am mai condus eu cutii manuale cu cinci rapoarte de multă vreme. E însă și un alt motiv pentru care spun asta: timoneria este lungă și adeseori imprecisă. Etajarea este și ea lungă și caută să favorizeze consumul.

Din fericire, elasticitatea motorului turbo și rapoartele mai lungi îți permit să rulezi multă vreme în treapta a doua sau a treia atunci când ești în oraș. Iar asta este destul de confortabil.

Una peste alta, îmi place motorul turbo de 1.2 litri, însă mi-aș fi dorit o cutie ceva mai precisă și implicată. Pentru cei care se gândesc la o automată alături de acest motor, există și testul colegului meu Petre, cu aceeași motorizare asociată unei automate.

  • eee, marţi, 26.02.2019 12:40

    Un design reusit, am vazut una alba pe strada si am intors capul dupa ea ... Si un pret foarte bun pentru clasa ei! Spre deosebire de alte marci care incearca sa faca bani sa isi plateasca amenzile ...

  • Rudolf D., marţi, 26.02.2019 22:18

    Am condus un cactus. Nu asta evident. Cutie praf. Plastice nasoale. Bord stupid. Era sa ma rastorn, eh aici e si vina mea. In rest dragutica. Masina de gagici. Nu stiu cum sta cu fiabilitatea. Uitandu-ma pe dedesupt (deformatie profesionala) am vazut cateva solutii low cost. Nu mai dezvolt.

  • pipo, joi, 28.02.2019 13:54

    Un facelift total nereusit dupa mine. Masina arata acum si mai ciudat decat inainte dar mult mai urat. Atat farurile cat si stopurile sunt oribil integrate in design-ul caroseriei. Cele dinainte aratau mult mai ok. Iar disparitia bumperelor alea de pe portiere arata parca o caroserie si mai ciudata acum. Este per total, atat in exeterior cat si in interior , un amalgam de detalii horror amestecate cu unele interesante chiar. Parerea mea e ca (virgula) Cactus trebuia sa ramana Cactus si C4 sa ramana C4 . Era deajuns transbordarea design-ului Cactus la C3 , care apropos arata mult mai bine, mai funny, fiindca se potriveste cred mai bine acest stil la o masina mica . Iar faptul ca are doar putin peste 1 tona ma face sa-mi pun serioase intrebari cu privire la materialele folosite, nu e normal ca o masina din clasa compacta sa cantareasca asa putin atata timp cat nu e vreo sportiva cu elemente din fibra de carbon sau mai stiu eu ce si nici aluminiu nu cred eu ca au folosit prea mult (sau vreun pic). Presupun ca se conduce chiar mai prost decat ultimul C4 , ca vad ca e mult inaltata si inteleg ca nici cutia nu a fost imbunatatita. Ultima mea experienta cu un C4 a fost un drum pana la Viena si inapoi acum cativa ani si am fost total dezamagit si de tinuta si de transmisie/cutie. Daca si asta e la fel sau (probabil) chiar mai prost ..atunci e clara situatia , ramane un model strict pt. zone urbane si pt. cei care doar vor sa se urce in ceva care arata "deosebit" si care nu vor sa arunce cu banii pe modele care ofera o dinamica mai buna in general, sunt destui carora intr-adevar chiar nu le tebuie asa ceva.

  • zic si eu, luni, 04.03.2019 13:36

    Pretul de pornire la cactus este 15150 euro, daca dai crezare site-ului Citroen Romania! Nu stiu de unde 13490 euro, pana si C3 aircross pleaca de la 13950:)) Trecand peste toate considerentele estetice, m-as fi asteptat sa ne explice AM care-i rostul lui C4 cactus cand exista un C3 aircross? Diferenta este de 2 cm....Sincer, nici macar cei de la Citroen nu au putut sa-mi explice de ce au 2 SUVuri cu dimensiuni aproape identice, aceleasi motoare/transmisii...

  • Scrooge, vineri, 08.03.2019 23:28

    Vai saracul ce interior are :(