Motor / Transmisie
Vorbeam mai sus despre curaj. Ei bine, noul C4 Cactus pare că vrea să se numere printre modelele curajoase, care pun dieselul în plan secund. Așa că propune mai multe versiuni benzină. Eu am testat motorul de 1.2 litri și 110 cai putere. Știu, la prima vedere pare aceeași rețetă a motoarelor mici, turbo, instalate pe SUV-uri mari. Greșit.
E drept că avem un motor mic, însă C4 Cactus e un SUV care cântărește puțin peste o tonă. În condițiile astea, 110 cai putere sună bine. Mai ales că vin la pachet cu un cuplu de 205 Nm, livrat foarte devreme, adică pe la vreo 1500 de rotații. Acest bagaj de putere face din C4 Cactus o mașină vioaie, care se mișcă foarte bine în mediul urban. Dincolo de 100 de km/h accelerările sunt ceva mai molcome, dar nicidecum nesatisfăcătoare.
Cursa ambreiajului e cam lungă, dar vă obișnuiți voi. Ea face legătura cu o transmisie manuală cu cinci trepte, desprinsă parcă din filme vechi cu Louis de Funes. Sau poate n-am mai condus eu cutii manuale cu cinci rapoarte de multă vreme. E însă și un alt motiv pentru care spun asta: timoneria este lungă și adeseori imprecisă. Etajarea este și ea lungă și caută să favorizeze consumul.
Din fericire, elasticitatea motorului turbo și rapoartele mai lungi îți permit să rulezi multă vreme în treapta a doua sau a treia atunci când ești în oraș. Iar asta este destul de confortabil.
Una peste alta, îmi place motorul turbo de 1.2 litri, însă mi-aș fi dorit o cutie ceva mai precisă și implicată. Pentru cei care se gândesc la o automată alături de acest motor, există și testul colegului meu Petre, cu aceeași motorizare asociată unei automate.
Un design reusit, am vazut una alba pe strada si am intors capul dupa ea ... Si un pret foarte bun pentru clasa ei! Spre deosebire de alte marci care incearca sa faca bani sa isi plateasca amenzile ...