Citroen C4 Picasso

Motor / Transmisie

4.5

Exemplarul C4 Picasso testat de noi este echipat cu motorizarea 1.6 e-HDi de 115 CP și 270 Nm. Propulsorul este cuplat unei transmisii manuale cu șase trepte care angrenează roțile din faţă. Pe piața din România mai este oferit doar un diesel, tot de 1.6 litri, dar care este o unitate BlueHDi de 120 CP, Euro 6, puțin mai puternică și mai eficientă. În alte țări sunt oferite mai multe motorizări, dar la noi nu are sens extinderea completă a gamei în contextul unei cereri scăzute pentru monovolume.

Unitatea e-HDi de 1.6 litri de la Citroen este comună în concernul PSA și se comportă la fel de bine pe C4 Picasso cum face și pe celelalte modele din ofertă. Propulsorul este rafinat la pornire și în mers, asigurând o rulare confortabilă și silențioasă. Antifonarea suplimentară adusă de platforma EMP2, comună cu Peugeot 308, asigură un nivel de confort interior sonor similar cu ceea ce așteptăm de la un model premium.

Reprizele asigurate de unitatea de 1.6 litri sunt satisfăcătoare, însă nivelul de putere nu este suficient pentru a face o impresie puternică din punct de vedere dinamic. Dacă ești un familist care nu se grăbește nicăieri, este suficient. Dacă vrei să mergi repede cu monovolumul tău compact și să depășești tot ce mișcă, ai nevoie de mult mai mulți cai decât îți oferă această motorizare.

Transmisia nu te face nici ea să gonești precum Loeb, pentru că este optimizată pentru un consum redus de carburant. Timoneria lungă și relativ rigidă a modelelor PSA Peugeot-Citroen a fost temperată semnificativ pentru acest model, cursa schimbătorului fiind redusă.

  • Moldovean, miercuri, 08.07.2015 14:37

    Eu nu aș fi trecut la minusuri performanțele dinamice. Înțeleg că BMW 2 Active Tourer sau Ford S-Max oferă așa ceva, dar la monovolume astea sunt bonusuri, nu neapărat ceva pentru care să fie penalizat odată ce acest gen de mașini sunt orientate către spațiu și confort. De asemenea, l-ați penalizat pentru lipsa volanului cu butuc fix, dar acesta a fost eliminat tocmai din cauză că nu oferea o ergonomie potrivită sau că acționarea comenzilor era mai dificilă. Prin urmare, nu ar fi trebuit să fie un plus? În final, acest test îl va bucura pe colegul nostru care tot întreabă de luni bune de un test cu acest model. Colegul care are avatar cu Fiat Multipla.

  • arhitect, miercuri, 08.07.2015 15:13

    "Colegul nostru" cu FIAT MULTIPLA se bucura ca, dupa doi ani de la aparitie, C4 PICASSO a ajuns in curtea Automarket. S-ar fi bucurat si mai tare, daca drive testul ar fi fost cu C4 GRAND PICASSO 2.0 HDI, cutie automata (pe care intre timp l-am achzitionat), dar timpul nu e pierdut... e omeneste sa traiesti cu speranta ! Spatiul (ampatament 284 cm) , dinamica (150 CO, 370 Nm, 10.2 s/0-100 km) si reprizele sunt altele, iar motorul e un diesel Euro 6 de ultima generatie. Fata de vechea generatie , in actuala generatie C4 Picasso varianta Grand pare mai reusita si mai vanduta. Impreuna c4 si Grand C4 Picasso sunt cele mai vandute monovolume in segmentul compact in Europa.

  • arhitect, miercuri, 08.07.2015 15:25

    PS: Cele mai multe marci ofera perechi de monovolume in clasa compacta, vezi Citroen C4 (Grand) Picasso, Ford (Grand )C Max, VW Sportvan/Touran, Renault (Grand) Scenic, BMW 2(Grand) Tourer cu 5, respectiv 7 locuri si ampatamente diferite. Exceptie face Opel, care nu are un model "scurt". 1. Ca atare Citroen C4 Picasso , modelul scurt, trebuie comparat cu VW Sportvan, nu cu Touran. 2. De remarcat ca ampatamentul c4 Grand Picasso este identic (284cm) cu Ford S max , masina de clasa mare, ceea ce inseamna spatiu din belsug pt randul doi de scaune !

  • Sebastian, miercuri, 08.07.2015 16:57

    @arhitect VW Sportvan este semnificativ mai mic decât un C4 Picasso. Am mers cu amândouă, nu se compară.

  • arhitect, miercuri, 08.07.2015 22:49

    @sebastian Sunt amandoua monovolume de clasa / platforma compacta cu diferente minore ampatament: 269 cm VW Sportvan, 278 cm C4 Picasso lungime: 438 cm VW Sportvan, 444 cm C4 Picasso in rest e ...magia si harul designerului !

  • Vlad, joi, 09.07.2015 01:46

    Nu inteleg de ce amplasarea ceasurilor de bord ar fi rea? Sa iti indrepti ochii in jos sau putin la dreapta e fix acelasi lucru, eu unu la Grand Picasso al meu nu sunt deranjat de asta. Mie motorul de 1.6 e-HDi mi se pare fabulos de economic, la viteza constanta cu tempomat imi iese si 1,6-2,0 litri/100 km!

  • irina logan, joi, 09.07.2015 23:15

    credeam ca v-a placut si confortul

  • arhitect, luni, 13.07.2015 20:58

    @sebastian alte opinii , obiective zic eu, in aceasta clasa: http://www.autoexpress.co.uk/citroen/grand-c4-picasso/92012/mpv-of-the-year-2015-citroen-grand-c4-picasso http://www.autoexpress.co.uk/citroen/grand-c4-picasso http://www.carbuyer.co.uk/reviews/citroen/c4-picasso/grand-mpv/review http://www.whatcar.com/car-news/citroen-grand-c4-picasso-long-term-review/1329860

  • dfag, marţi, 21.07.2015 14:38

    arata f bine.......am mers cu un taxi in italia....mergea excelent masina...e si foarte confortabila