Citroen C4 Picasso
Concepte pentru toţi
A doua generație a lui C4 Picasso, monovolumul compact al mărcii franțuzești, a fost inspirată din conceptul numit Tehnospace. Varianta de serie a mașinii a fost lansată în 2013 și a reprezentat o adaptare fidelă a conceptului cu design futurist pe care nu ne așteptam să ajungă în producție în acea formă.
Trecând peste de timpul scurs de la momentul lansării, C4 Picasso a pierdut titlul neoficial de nonconformistul familiei în oferta mărcii franțuzești, poziţie preluată de C4 Cactus. Între timp, liniile monovolumului au mers mai departe pe partea de design futurist, păstrând suficient caracter încât să se încadreze în ceea ce așteptăm de la un Citroen.
Modelul de familie al mărcii pariziene are un interior domesticit serios față de cel al generației precedente, aproape toate comenzile și elementele esențiale vieții la bord fiind amplasate într-o manieră convențională. Schimbările vin ca o dezamăgire pentru fanii ciudățeniilor specifice mărcii, dar ca o veste bună pentru publicul larg interesat de un monovolum cu design special și interior practic.
Eu nu aș fi trecut la minusuri performanțele dinamice. Înțeleg că BMW 2 Active Tourer sau Ford S-Max oferă așa ceva, dar la monovolume astea sunt bonusuri, nu neapărat ceva pentru care să fie penalizat odată ce acest gen de mașini sunt orientate către spațiu și confort. De asemenea, l-ați penalizat pentru lipsa volanului cu butuc fix, dar acesta a fost eliminat tocmai din cauză că nu oferea o ergonomie potrivită sau că acționarea comenzilor era mai dificilă. Prin urmare, nu ar fi trebuit să fie un plus? În final, acest test îl va bucura pe colegul nostru care tot întreabă de luni bune de un test cu acest model. Colegul care are avatar cu Fiat Multipla.