Vizibilitate
Suprafețele vitrate generoase ale lui C4 Picasso nu impun probleme de vizibilitate pentru șoferul modelului francez. Problema comună a montantului A de o grosime deranjantă a fost rezolvată încă de la prima generație a modelului prin împărțirea suportului parbrizului în două și despărțirea elementelor rezultate cu sticlă. Astfel, poți să vezi și în locul în care un SUV sau un autoturism obișnuit are un mic unghi mort.
Înălțimea la care se află postul de conducere te lasă să vezi din mașină la fel de bine cum ai vedea dintr-un crossover sau un SUV, iar oglinzile laterale generoase acoperă și ele aproape tot lateralul mașinii.
C4 Picasso are un parbriz mare și înclinat, numit Visiodrive, care vine cu un set de parasolare retractabile pe lângă cele obișnuite.
Singura scăpare a acestui tip de parbriz, care poate fi extrem de neplăcută la condus în anumite situații, este faptul că lumina soarelui devine deranjantă în spațiul care se formează între parasolare și oglinda centrală, ceea ce te obligă să ai o pereche bună de ochelari de soare la bord, ca să poți conduce și atunci în care ai soarele în față.
Eu nu aș fi trecut la minusuri performanțele dinamice. Înțeleg că BMW 2 Active Tourer sau Ford S-Max oferă așa ceva, dar la monovolume astea sunt bonusuri, nu neapărat ceva pentru care să fie penalizat odată ce acest gen de mașini sunt orientate către spațiu și confort. De asemenea, l-ați penalizat pentru lipsa volanului cu butuc fix, dar acesta a fost eliminat tocmai din cauză că nu oferea o ergonomie potrivită sau că acționarea comenzilor era mai dificilă. Prin urmare, nu ar fi trebuit să fie un plus? În final, acest test îl va bucura pe colegul nostru care tot întreabă de luni bune de un test cu acest model. Colegul care are avatar cu Fiat Multipla.