Un altfel de sedan
E nedrept. Știu că toți gândiți asta. E nedrept să pensionezi, poate, prea devreme o caroserie cu atât de mult succes la noi în țară. Însă, așa cum un meteorit a dus la extincția dinozaurilor, trebuie să acceptăm că SUV-urile de toate dimensiunile vor duce la dispariția monovolumelor și a sedanurilor medii.
Știm deja că Volkswagen va renunța la Passat sedan, Opel vrea să reinterpreteze Insignia, iar înlocuitorul lui Mondeo ar putea să fie un SUV. În acest context, în care toată lumea încearcă să dea o nouă definiție sedanului de clasă medie, nu ar trebui să ne mire noul Citroen C5X.
Care, potrivit francezilor, se erijează într-un urmaș al vechiului C5, însă cu o caroserie inovativă. I-aș spune pe românește struțo-cămilă, dar oficialii francezi sunt inventivi și o numesc neo-sedan. Am călătorit în Spania, la Barcelona, și am urcat la volanul acestui neo-sedan pentru a înțelege că, de fapt, vorbim despre un rival cu sânge latin al lui Volkswagen Passat Alltrack.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE:
Senzația că este o struțo-cămilă am avut-o și eu, când o privești din anumite unghiuri este cam urâțică. Spre exemplu, în chiar prima fotografie pare o mașină făcută din două bucăți, fața de sedan, spatele de suv coupe. Și chiar, de ce neo-sedan? Bine, având în vedere ce inovații a adus Citroen de-a lungul timpului, este posibil să vedem o nouă clasă, cea a neo-sedanelor. De remarcat spațiul generos de la interior și faptul că bordul și consola centrală nu sunt sufocate de butoane și butonașe.