Motor / Transmisie
Gama lui Citroen C5X promite, cel puțin pentru moment, doar motorizări benzină. Paleta este destul de restrânsă, dar bine împărțită. Ai un motor de intrare în gamă de 1.2 litri, cu 130 de cai putere, ai unul intermediar de 1.6 litri și 180 de cai putere și mai ai un hibrid plug-in de 225 de cai putere.
Pentru că am mai testat această configurație hibridă și în trecut, pe modele ca Peugeot 308 și DS 4, am decis să îmi concentrez atenția pe o motorizare ceva mai pământeană: adică benzinarul de 180 de cai putere. Cuplat la o cutie automată cu 8 rapoarte, pentru că în acest segment cutiile manuale nu prea se mai poartă.
Motorul vine la pachet cu 250 de Nm, fix atât cât oferă și deja popularul agregat de 1.5 litri TSI, al celor de la Volkswagen. Doar că în cazul motorului nemțesc vorbim despre 150 de cai putere.â
Revenind la francezul nostru, cei 250 de Nm, livrați devreme, adică pe la 1650 de rotații, oferă o dinamică bună mașinii, care cântărește 1.5 tone. Cuplul ajută la demaraje susținute și la impulsuri plăcute, însă trebuie să te înțelegi și cu transmisia automată cu 8 rapoarte. Poate fi ezitantă uneori, mai ales la viteze mici. Are momente când are unele retrogradări nu foarte discrete, deși liniaritatea sa la urcare este bună.
Timpul de reacție poate fi îmbunătățit dacă treci în modul Sport sau dacă te folosești de padele. Însă, chiar și așa, tot o să observi o întârziere subtilă.
Cât privește bagajul de resurse de sub capotă, consider că el este bine ales pentru această mașină. Singurele momente în care mi-aș fi dorit ceva mai mult au fost atunci când mă aflam în urcare și căutam să trec de 100 de km/h. Aș fi vrut explozie, nu doar o accelerare progresivă lentă. Deci nu m-aș fi supărat dacă mai erau vreo 50 de Nm ascunși pe sub capotă.
Motorul este bine antifonat, fără vibrații și chiar este deosebit de plăcut când adopți un stil de șofat relaxat. Începe să fie zgomotos în fazele susținute de accelerare, atunci când forțezi turometrul pe la 4000 de rotații.
Senzația că este o struțo-cămilă am avut-o și eu, când o privești din anumite unghiuri este cam urâțică. Spre exemplu, în chiar prima fotografie pare o mașină făcută din două bucăți, fața de sedan, spatele de suv coupe. Și chiar, de ce neo-sedan? Bine, având în vedere ce inovații a adus Citroen de-a lungul timpului, este posibil să vedem o nouă clasă, cea a neo-sedanelor. De remarcat spațiul generos de la interior și faptul că bordul și consola centrală nu sunt sufocate de butoane și butonașe.