Consum
Am avut ocazia de a testa Citroen C5X doar în mediu extraurban, alternând porțiuni de autostradă cu drum național. La finalul testului am ajuns la 7.5 litri/100 de kilometri. Fără să folosesc vreun mod Eco și fără să menajez mașina. A urmat apoi o porțiune de serpentine, unde consumul a crescut la 9 litri/100 de km. Dar nici nu am admirat peisajul foarte tare.
În fișa oficială, Citroen anunță un consum de 6.5 litri/100 de kilometri. Dacă ne uităm în lista rivalilor vedem că Volkswagen Passat Alltrack este disponibil în România doar cu un motor diesel de 2.0 litri și 200 de cai putere. Acesta este mai economic decât benzinarul rivalului, însă nu cu mult: 6.1 litri/100 km. Același lucru se întâmplă și cu Skoda Superb Scout, care oferă 190 de cai diesel și promite un consum oficial identic cu al Passat-ului.
Peugeot 508 nu are o versiune de 180 de cai putere, iar Mazda 6 Wagon are un agregat benzină, aspirat, care promite 7.6 litri/100 de kilometri. Așadar, putem spune că C5X are o valoare decentă de consum.
Senzația că este o struțo-cămilă am avut-o și eu, când o privești din anumite unghiuri este cam urâțică. Spre exemplu, în chiar prima fotografie pare o mașină făcută din două bucăți, fața de sedan, spatele de suv coupe. Și chiar, de ce neo-sedan? Bine, având în vedere ce inovații a adus Citroen de-a lungul timpului, este posibil să vedem o nouă clasă, cea a neo-sedanelor. De remarcat spațiul generos de la interior și faptul că bordul și consola centrală nu sunt sufocate de butoane și butonașe.