Consum

4.0

Am avut ocazia de a testa Citroen C5X doar în mediu extraurban, alternând porțiuni de autostradă cu drum național. La finalul testului am ajuns la 7.5 litri/100 de kilometri. Fără să folosesc vreun mod Eco și fără să menajez mașina. A urmat apoi o porțiune de serpentine, unde consumul a crescut la 9 litri/100 de km. Dar nici nu am admirat peisajul foarte tare.

În fișa oficială, Citroen anunță un consum de 6.5 litri/100 de kilometri. Dacă ne uităm în lista rivalilor vedem că Volkswagen Passat Alltrack este disponibil în România doar cu un motor diesel de 2.0 litri și 200 de cai putere. Acesta este mai economic decât benzinarul rivalului, însă nu cu mult: 6.1 litri/100 km. Același lucru se întâmplă și cu Skoda Superb Scout, care oferă 190 de cai diesel și promite un consum oficial identic cu al Passat-ului.

Peugeot 508 nu are o versiune de 180 de cai putere, iar Mazda 6 Wagon are un agregat benzină, aspirat, care promite 7.6 litri/100 de kilometri. Așadar, putem spune că C5X are o valoare decentă de consum.

  • ds, joi, 07.04.2022 09:00

    Senzația că este o struțo-cămilă am avut-o și eu, când o privești din anumite unghiuri este cam urâțică. Spre exemplu, în chiar prima fotografie pare o mașină făcută din două bucăți, fața de sedan, spatele de suv coupe. Și chiar, de ce neo-sedan? Bine, având în vedere ce inovații a adus Citroen de-a lungul timpului, este posibil să vedem o nouă clasă, cea a neo-sedanelor. De remarcat spațiul generos de la interior și faptul că bordul și consola centrală nu sunt sufocate de butoane și butonașe.

  • Daniel, joi, 07.04.2022 10:28

    Comparatia cu Passat Alltrack sau Octavia Scout e putin fortata evident, pentru ca ambele au ceea ce Citroen se face ca nu baga de seama :) .... Tractiune integrala?...

  • pipo, joi, 07.04.2022 11:00

    Superb Scout are/avea si variante cu tractiune fata dar cu Passat Alltrack nu inteleg comparatia, din cate stiu nu sunt variante decat 4x4 ! Pare o masina practica ,dar parca cu un aspect "fortat" prea elegant sau invers ! Dar consumul cred ca va fi principala problema la acest model, cuplul este prea mic pt. o asemenea caroserie si cine isi cumpara asa ceva in general o face si pt. calatorii cu familia, bagaje si toate cele - ceea ce va duce la valori mari ale consumului .

  • xxx, joi, 07.04.2022 12:20

    Passat, Mondeo, Talisman game over, Citroen are o infima șansă sa vândă ceva intr-un segment care s-a restrâns mult. Tracțiune integrala pe un sedan, este o frecție la un picior de lemn! Ajuta cu absolut nimic!

  • bravos, joi, 07.04.2022 20:24

    @ AM, Mirica la toate masinile testate,vorbesti de liniaritatea schimbarii la cutia de viteze. noi nu prea stim ce inseamna.te rugam sa ne explici.

  • Brabus, joi, 07.04.2022 21:25

    @BravOs, Liniaritatea schimbării înseamnă că schimbătorul se mișcă liniar, nu circular, triunghiular, dreptunghiuliar:)))))

  • quest, vineri, 08.04.2022 20:04

    @Brabus No,tre sa fii jurnajist auto

  • Andrei, duminică, 10.04.2022 18:07

    Urata la exterior, si fara imaginatia franceza, la interior. Va fi un nou ''succes'' in vanzari. Nota 4.3/5 ca la toate masinile, desi asta e de 3.5/5.