Motor / Transmisie

4.5

În cadrul testului nostru vorbim despre versiunea de 204 CP, cu un cuplu maxim de 310 Nm, oferiți de un singur motor electric, montat pe puntea spate. În podea s-a aflat o baterie de 62 kWh brut, din care am putut folosi 58 kWh pentru nevoile noastre.

Însă, pe piață, vedem și un model ceva mai potent, cu numele e-Boost, care are 228 de cai putere pentru o perioadă scurtă de timp.

Chiar și așa, cei 204 CP ai modelului testat de noi s-au dovedit suficienți. Livrarea puterii este liniară și instantanee, grație caracterului motorului electric, care livrează tot cuplul din momentul în care se pune în mișcare. Drept consecință, Cupra Born se simte agilă și nu pare să aibă nevoie de mai multe resurse în niciun fel de împrejurare. Chiar și la viteze de autostradă poți ajunge destul de ușor unde îți dorești. Reprizele sunt bune și te vor face să iubești mașinile electrice, dacă nu ai mai condus una până acum.

Sigur, poate ne-ar fi plăcut ceva mai mult feedback acustic, dar presupun că ar fi trebuit să ne obișnuim cu lipsa vibrațiilor și sunetul injectoarelor până acum.

Chiar dacă e destul de grea, ca orice mașină electrică, nu am putut să nu fiu surprins de cât de agilă se simte această mașină. Cuplul instantaneu te face să abuzezi de multe ori de pedala de accelerație, iar faptul că poți face posteriorul să iasă de pe trasa ideală, aduce picanterie în viața ta. Sângele latin se simte pe Cupra Born, iar asta mi-a plăcut.

 
  • Andrei, marţi, 23.05.2023 18:28

    4/5 la interior la acest model low cost, identic cu ID3, dar vandut ca o auto revelatie? Cu vreo 50000 euro???

  • nume, marţi, 23.05.2023 18:49

    Cinci stele la capitolul Design? Ma bufneste rasul! PS: Care "uriașul eleron din spate"? Ala de il are si VW ID.3? https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/cupra-born-vw-id3-03-1643388529.jpg

  • Banditos, marţi, 23.05.2023 22:47

    dece n-ar fi rival si Megane E-Tech?

  • RAR, miercuri, 24.05.2023 09:07

    Pentru mine, Seat Leon Cupra 2 (1P) a fost maximul din ceea ce inseamna Cupra. (ma refer in special la Design). Hai, mai mergea si Seat Leon Cupra 3 (5F). Restul sunt doar niste "metrosexualitati". In plus Aspectul e Fad (din pacate nu are legatura cu Fado-ul spaniol). In plus cum naiba poti numi o masina de 100 de cai CupRa (Cup Racing) ?

  • @ Banditos, miercuri, 24.05.2023 09:08

    Megane e in clasa superioara, e Compacta. Born e in clasa SubCompacta, ca si Clio. Born e "jurmasul" lui Ibiza

  • erata, miercuri, 24.05.2023 09:09

    "urmasul"

  • @ Banditos, miercuri, 24.05.2023 09:50

    Mai se pare ca aveai dreptate. M-am uitat la dimensiuni si Born e cam de aceleasi dimensiuni cu un Seat Leon, deci in clasa Compacta, ca si Megane

  • claudiutamas, miercuri, 24.05.2023 13:40

    50.000€ - așa e când dita mai Europa nu reușește să-și producă singură bateriile. Să nu mai spun că US are baterii de capacitate dublă de ceva timp (le-au ținut la secret pentru armată, dobitocii de americani) - v. Amprius Battery. Între timp China își bate joc de ambele continente cu prețuri la electrice chilipir. Pentru moment abia acoperă cerințele de producție din China, dar cresc extrem de repede. Bat la poarta Europei cu limuzine la 25.000€ (cu Rabla Plus inclus) - v. Seres 3.

  • PMC, miercuri, 24.05.2023 15:11

    @claudiutamas: relativ la "dobitoci", daca e investitia lor, inventia lor, productia lor, de ce ar da-o la toti tolomacii? Ca sa-i injure apoi, asa cum face germania care injura america cat o tin bojocii dupa ce i-a scos din ra*at de mai multe ori? Sau s-o luam altfel: te-ai simti ok sa fii facut dobitoc daca ti-ai produce un bun pe care nu ai fi de acord sa-l dai altora? Bataia de joc a chinei o binemeritam. Numai niste prostovani cu creieri chiselitza ar face ce a facut UE: si-a exportat bunastarea spre alte zari dupa care se impusca singura in picior zi de zi pe mana unor decidenti care pur si simplu nu au ce cauta pe pozitiile alea. Nimic nu-i recomanda. Si nu trebuie sa aiba atata putere. Vor rezolva problema cu produsele chinezesti prin hipertaxare. Atat pot, sa interzica, sa puna taxe si sa reglementeze pana si dimensiunea castravetelui si dopului de pet. Daca functioneaza ceva, reglementeaza! Daca continua sa functioneze, taxeaza! Daca inceteaza sa functioneze, subventioneaza! - Reagan. Asta face statul. Cand hiperreglementezi, nu mai ai piata libera. Cand nu mai ai piata libera si concurenta, cand statul diriguieste aproape orice domeniu de activitate, in timp scurt nimic nu mai functioneaza. Asa a fost si asa o sa fie. Statul nu e niciodata solutia, ci problema. O sa vina unii sa ma intrebe ca ok, care e solutia. Pentru moment solutia e Opriti-va! E destul. E prea mult. Faceti totul praf.

  • Alin138B, sâmbătă, 03.06.2023 23:09

    @PMC Referitor la ideile tale cu piata, e cazul sa mai citesti. In primul rand o piata libera este cea in care ai un numa foarte mare de jucatori pentru cerere si pentru oferta, toti cu putere mica. Daca nu ai asa ceva din start piata nu poate fi libera. Si atunci analizezi unde este problema. Ori ai un numar mic de ofertanti mic si cu putere foarte mare sau invers. In piata auto, avem un oligopol, adica un numar foarte mic de ofertanti si care au o putere enrma de distorsionare a pietei. Sunt cateva megacorporatii care au sub umbrela lor individuala toate brandurile auto. In aceste conditii pentru a echilibra piata este nevoie de o mega reglementare, cu audituri trimestriale si anuale, care sa pedepseasca aspru orice mismasuri. Si aspru inseamna cu multiplu de miliard de euro/dolari. Dar este o lipsa completa de reglementare, corporatiile auto fac cum vor ei si consumatrii sunt captivi. Oriunde se duc, este rau. Sunt companii care au monopol absolut, si acolo ar trebui pedepse cu inchisoarea pe langa miliarde. Gen Tesla, care o duce si mai departe cu spionarea publicului in md ilegitim, pe metoda Google. Daca ne uitam putin sub coaja lui Tesla si a lui Musk vom realiza niste coincidente foarte suspecte referitor la China, si e posibil ca nea caisa asta sa fie agent chinez, cu toate chestiile pe care le face.