Motor / Transmisie
În cadrul testului nostru vorbim despre versiunea de 204 CP, cu un cuplu maxim de 310 Nm, oferiți de un singur motor electric, montat pe puntea spate. În podea s-a aflat o baterie de 62 kWh brut, din care am putut folosi 58 kWh pentru nevoile noastre.
Însă, pe piață, vedem și un model ceva mai potent, cu numele e-Boost, care are 228 de cai putere pentru o perioadă scurtă de timp.
Chiar și așa, cei 204 CP ai modelului testat de noi s-au dovedit suficienți. Livrarea puterii este liniară și instantanee, grație caracterului motorului electric, care livrează tot cuplul din momentul în care se pune în mișcare. Drept consecință, Cupra Born se simte agilă și nu pare să aibă nevoie de mai multe resurse în niciun fel de împrejurare. Chiar și la viteze de autostradă poți ajunge destul de ușor unde îți dorești. Reprizele sunt bune și te vor face să iubești mașinile electrice, dacă nu ai mai condus una până acum.
Sigur, poate ne-ar fi plăcut ceva mai mult feedback acustic, dar presupun că ar fi trebuit să ne obișnuim cu lipsa vibrațiilor și sunetul injectoarelor până acum.
Chiar dacă e destul de grea, ca orice mașină electrică, nu am putut să nu fiu surprins de cât de agilă se simte această mașină. Cuplul instantaneu te face să abuzezi de multe ori de pedala de accelerație, iar faptul că poți face posteriorul să iasă de pe trasa ideală, aduce picanterie în viața ta. Sângele latin se simte pe Cupra Born, iar asta mi-a plăcut.
4/5 la interior la acest model low cost, identic cu ID3, dar vandut ca o auto revelatie? Cu vreo 50000 euro???