Consum
Autonomia mașinilor electrice încă este puternic afectată de factori externi. Mai mult decât în cazul modelelor termice. Deși chiar și acestea din urmă suferă în timpul anotimpului rece, se pare că există ceva diferențe notabile.
Așa cum menționam la început, testul nostru cu Born a avut loc pe fundalul unor temperaturi neprietenoase, iar asta a avut repercusiuni asupra autonomiei. Cifrele oficiale spun că un „plin” ar fi trebuit să ne ofere minim 358 de kilometri de autonomie.
Prin oraș, consumul mediu înregistrat de mașină a fost de 23.4 kWh/100 kilometri parcurși, respectiv o autonomie de 248 de kilometri. La temperaturi negative, cu anvelope de iarnă. Pe DN1 consumul a scăzut la 15.1 kWh/100 kilometri parcurși (autonomie 384 de kilometri la o viteză medie de 67 km/h), în timp ce pe autostradă lucrurile au mers iarăși în sens opus, consumul afișat fiind 22.7 kWh/100 km (autonomie 256 kilometri).
Rivalii pentru acest model nu sunt foarte numeroși. Ciudat, nu? Segmentul C părea incredibil de disputat până nu de mult. Ei bine, de ceva timp, toată lumea e concentrată pe modelele de tip crossover sau SUV de segment C, iar hatch-urile au rămas într-un con de umbră.
Singurii rivali veritabili pentru Cupra Born sunt Nissan Leaf, Kia e-Soul și Volkswagen iD.3, cel din urmă fiind, tehnic, identic. Conform datelor oficiale, autonomiile acestora ar varia între 385 de kilometri pentru Leaf, 452 de kilometri pentru Kia și 409 pentru ID.3.
Când vine vorba de încărcare, Cupra Born se poate „adăpa” cu până la 124 kW la o priză DC, la fel ca iD.3. Nissan Leaf urcă doar până la 50 kW, în timp ce Kia e-Soul are limita la 77 kW.
4/5 la interior la acest model low cost, identic cu ID3, dar vandut ca o auto revelatie? Cu vreo 50000 euro???