Tehnologie
Primele modele construite pe platforma MEB au avut ceva bătăi de cap cu tehnologia de la bord. Pentru a arăta lumii că intențiile lor cu privire la viitorul electric al industriei auto sunt serioase, cei din grupul Volkswagen au dezvoltat de la zero multe tehnologii, inclusiv sistemul multimedia. Din fericire, de la momentul inițial până acum, multe hibe au fost rezolvate.
Cupra Born are un sistem multimedia bazat pe același schelet, dar cu o interfață diferită de cea a lui iD.3. Și arată și se simte mult mai bine, deși uneori mai observi întârzieri în răspunsul la comenzi. Meniul e bine structurat, grafica arată bine și mi-a plăcut chiar și schema de culori folosită.
În continuare nu sunt fanul zonelor sensibile la atingere, care au înlocuit butoanele tradiționale. Folosirea lor nu doar că te distrage, dar devine și frustrantă de multe ori.
În rest, suportul pentru Android Auto și Apple CarPlay este acolo, iar sistemele de siguranță activă nu sunt foarte intruzive, cu excepția notabilă a sistemului Cruise Control Adaptiv. Acesta va adopta automat limita de viteză de pe sectorul de drum pe care te afli, iar uneori va avea și halucinații. Uite așa te poți trezi că mașina ta frânează brusc de la 130 km/h la 80 km/h pe autostradă, în timp ce tu te chinui să îți dai seama ce s-a întâmplat, acompaniat de un lung șir de claxoane.
4/5 la interior la acest model low cost, identic cu ID3, dar vandut ca o auto revelatie? Cu vreo 50000 euro???