4.5
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu, luni, 2 decembrie

Îndrăzneț

Brand-ul de performanță Cupra își are originile în divizia de motorsport Cupra Racing a spaniolilor de la Seat. În 2018, constructorul din Martorell ia o decizie importantă și transformă Cupra într-o marcă de sine stătătoare.

La început, modelele aveau corespondent în gama Seat. Cele mai bune exemple sunt Leon și Ateca. Cu alte cuvinte, erau modele Seat, dar cu o altă emblemă, un design ceva mai agresiv, alte ornamente la interior și cam aceleași motorizări.

Dar, în toamna anului 2020, Cupra lansează primul său model autentic. Este vorba despre Formentor, denumit așa după peninsula cu același nume din insula spaniolă Mallorca. După un început destul de anemic, numărul de exemplare produse a început să depășească borna de 100.000 de unități în 2022.

Pentru a rămâne relevant, într-o industrie care se transformă într-un ritm alert, Cupra Formentor a primit, chiar anul acesta, un facelift. Pe lista de îmbunătățiri regăsim un design revizuit, mai multe noutăți la interior, dar și motorizări împrospătate și, unele, chiar noi.

Noi am testat noul Cupra Formentor VZ eHybrid, adică echipată cu un sistem de propulsie plug-in hybrid, iar în rândurile următoare îți spunem cum se simte de la volan modelul de performanță al constructorului din Martorell.

Ți-am pregătit, desigur, și un clip în care poți admira mai bine vopseaua mată care îmbrăcată exteriorul mașinii.

PREZENTAREA VIDEO A LUI CUPRA FORMENTOR FACELIFT

  • eu, luni, 02.12.2024 17:12

    Ford Kuga PHEV mi se pare o optiune mai buna, mai ieftina, consum mai mic cu bateria complet descarcata, un pic mai spatios. Si Hyundai Tucson e de preferat la pretul cerut de Seat...

  • dani, marţi, 03.12.2024 09:57

    57k pt un cupra? bafta la vanzare :))

  • Banditos, marţi, 03.12.2024 10:40

    Kuga e deja imbatranit, Tucson e pe acolo. Formentorul asta pare cu o clasa mai sus (inclusiv pretul) probabil tintind o alta tipologie de client (inclusiv banii disponibili ai acestuia)

  • eu, marţi, 03.12.2024 14:02

    @Banditos - si eu nu mai sunt tanar :D Am tot auzit povestea asta cum ca Kuga ar fi imbatranit... pentru mine orice pe lumea asta in primul rand trebuie sa fie practic si apoi conteaza si designul. Degeaba are ceva un design nemaivazut, dar in viata de zi cu zi e greu de trait cu el. Asa si la masini, prefer o masina mai "batrana" dar care sa fie mai utila in viata de zi cu zi...

  • aha, marţi, 03.12.2024 16:40

    4.5 stele la capitolul Consum pentru o masina care consuma in viata reala de patru ori mai mult decat pe hartie? Si ni se mai si spune ca "nu am fost foarte departe" de datele oficiale. Du-te ba d-aici cu "glumele" tale.

  • johnny_tm, miercuri, 04.12.2024 16:03

    am comparat pe viu Formentor cu kuga si diferenta de calitate cel putin perceputa e considerabila. Kuga plina ce plastic tare, arata imbatranit la interior. Autonomia cupra este considerabil mai mare ciu acest facelift. Kuga nu a primit imbunatatiri tehnice altele decat tableta. Per total Cupra pare o masina premium (char daca nu se compara cu audi sau bmw) comparativ cu kuga sau alte modele similare.

  • Andrei, joi, 05.12.2024 18:37

    Frumusel. Cu portbagajul ala e o masina de oras sau drumuri scurte.

  • ovi, marţi, 07.01.2025 16:36

    Consuma de aproape 6 ori mai mult in oras fata de cifrele oficiale si cu 6 kw mai mult pe electric la 100 de km si tu spui ca e "pe aproape". Ma intreb care trebuia sa fie diferenta ca sa fie "pe departe".