Îndrăzneț
Brand-ul de performanță Cupra își are originile în divizia de motorsport Cupra Racing a spaniolilor de la Seat. În 2018, constructorul din Martorell ia o decizie importantă și transformă Cupra într-o marcă de sine stătătoare.
La început, modelele aveau corespondent în gama Seat. Cele mai bune exemple sunt Leon și Ateca. Cu alte cuvinte, erau modele Seat, dar cu o altă emblemă, un design ceva mai agresiv, alte ornamente la interior și cam aceleași motorizări.
Dar, în toamna anului 2020, Cupra lansează primul său model autentic. Este vorba despre Formentor, denumit așa după peninsula cu același nume din insula spaniolă Mallorca. După un început destul de anemic, numărul de exemplare produse a început să depășească borna de 100.000 de unități în 2022.
Pentru a rămâne relevant, într-o industrie care se transformă într-un ritm alert, Cupra Formentor a primit, chiar anul acesta, un facelift. Pe lista de îmbunătățiri regăsim un design revizuit, mai multe noutăți la interior, dar și motorizări împrospătate și, unele, chiar noi.
Noi am testat noul Cupra Formentor VZ eHybrid, adică echipată cu un sistem de propulsie plug-in hybrid, iar în rândurile următoare îți spunem cum se simte de la volan modelul de performanță al constructorului din Martorell.
Ți-am pregătit, desigur, și un clip în care poți admira mai bine vopseaua mată care îmbrăcată exteriorul mașinii.
PREZENTAREA VIDEO A LUI CUPRA FORMENTOR FACELIFT
Ford Kuga PHEV mi se pare o optiune mai buna, mai ieftina, consum mai mic cu bateria complet descarcata, un pic mai spatios. Si Hyundai Tucson e de preferat la pretul cerut de Seat...