Pseudo Toreador
Cupra a avut un parcurs interesant în industria auto. Brand-ul spaniol a evoluat de la o versiune sportivă a modelelor Seat la o companie de performanță de sine stătătoare. Trecerea a avut loc la începutul anului 2018.
Inițial, brand-ul Cupra a avut un portofoliu format din modele existente deja în gama Seat, cum ar fi Leon sau Ateca. Ulterior, Cupra a lansat primul său model propriu, fără corespondent în portofoliul Seat. Este vorba despre Formentor.
Au urmat apoi și alte modele, inclusiv unul 100% electric, cunoscut de publicul larg ca și Cupra Born, care nu era altceva decât un Volkswagen ID.3 cu ceva mai multă grijă la design și materiale.
Tot în 2020 debuta sub brandul Cupra și bine cunoscutul Leon. Însă nu doar cu versiuni foarte puternice. Și-au făcut loc și motorizări pământești. Spre exemplu, noi am testat acum varianta hatchback, în versiunea entry-level. Pe scurt, este un pseudo toreador, care mai are nevoie de câțiva cai putere în plus pentru a deveni unul în adevăratul sens al cuvântului.
Unul care să se poată bate, de la egal la egal, cu "taurii" din segment, ca Volkswagen Golf GTI.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O
Hyundai i30 N Performance, sau i30N cum il stie toata lumea, are o singura motorizare, cea de 2.0 litri si 280 CP. Nu am cunostinta nici ca pe alta piata sa aiba motorizarea de 1.4 litri mentionata in articol.