Motor / Transmisie

4.0

Dacă inițial a fost disponibil cu motorizări puternice, demne de un hot hatch, cu 250 și 300 de cai putere, anul trecut, brand-ul de performanță spaniol ia decizia să lanseze și versiuni mai accesibile pentru Leon. Pentru clienții care își doresc un Cupra Leon, dar care nu au nevoie, neapărat, de multă putere.

Așa s-a născut versiunea pe care am testat-o și noi, una situată în partea inferioară a gamei de motorizări. Entry-level, dacă vrei.

Ea vine echipată cu un motor de 1.5 litri eTSI, pe benzină, asistat de un sistem mild-hybrid la 48V. Unitatea dezvoltă 150 de cai putere și 250 Nm cuplu.

Ca orice propulsor cu 4 cilindri, dar cu o capacitate cilindrică mică, agregatul este destul de gălăgios, mai ales la turații înalte, acolo unde trebuie să ajungi cam des pentru a simți un imbold plăcut. În rest, nu vei auzi foarte mult zgomot de sub capotă.

În această configurație, Cupra Leon nu este nici măcar un "warm hatch". Este o compactă cu valențe sportive, mai potrivită pentru oraș.

Chiar dacă unitatea de 1.5 litri vine în compania unei transmisii DSG, cu 7 trepte, răspunsul motorului și al transmisiei nu este foarte rapid.

Adică trebuie să treacă câteva secunde din momentul în care calci pedala de accelerație și până primești o reacție din partea trenului de rulare. Mai ales când pornești de pe loc.

Ai la dispoziție și 4 moduri de rulare, Comfort, Sport, Cupra și Individual. În modul Sport, lucrurile devin ceva mai dinamice, iar mașina se mișcă bine. Scapi de acea dorință arzătoare a cutiei de a schimba rapid. 

Ca în cazul oricărei alte mașini mild-hybrid, sistemul regăsit pe Cupra Leon este acolo pentru un nivel redus de emisii și pentru a menține în funcțiune sistemele mașinii atunci când motorul este oprit la semafor, spre exemplu. Desigur, sistemul mild-hybrid scade puțin și consumul.

 

 

 

 

 

 
  • Gevi, miercuri, 22.11.2023 08:44

    Hyundai i30 N Performance, sau i30N cum il stie toata lumea, are o singura motorizare, cea de 2.0 litri si 280 CP. Nu am cunostinta nici ca pe alta piata sa aiba motorizarea de 1.4 litri mentionata in articol.

  • Naicul, miercuri, 22.11.2023 09:01

    Il tot comparati cu Hyundai 1.4 140 CP...pai nu mai este demult acevst motor in oferta lor. A fost inlocuit cu 1.5 160 CP.

  • ds, miercuri, 22.11.2023 11:02

    Cupra a fost definita de la inceput ca "cea mai sportiva expresie a marcii Seat", chiar si AM o numeste "compania de performanta". Pai unde-i performanta la 150 cp si 250 Nm? Ca un banal Duster de 1.3 are tot atat si nu e denumit pompos "sportiva"... Nici, macar, la 0-100 km/h nu rupe gura. sau o fi sportiva doar la consum? Incurcate-s caile marketing-ului!

  • @ds, miercuri, 22.11.2023 11:06

    Când vine vorba de sportivitate contează și altele, nu doar puterea. Suspensia, frânele, distribuția greutății.

  • ds, miercuri, 22.11.2023 11:50

    @11.06 Serios? Eu pe vechea mașină, un 2.0 hdi, aveam suspensie sport. Asta înseamnă că era o sportivă? Haaaaaa, haaaa! Eu zic că " si altele" contează doar în tandem cu un motor potent, sportiv, nu unul care scoate 1-100 în 8.7 sec., adică cu vreo 3 secunde mai puțin decât un Logan 1.0 Altfel, poți să ai și mama suspensiei sport și super-sportive discuri de frână, dacă motorul este leșinat aia nu se cheamă "sportivă". Sau poate crezi că dacă ai volan sport, gata, mașina e sport. Iar dacă citești cu atenție în articol se mai spune că: " Chiar și așa, performanțele lui Cupra Leon (cu această motorizare) îi cam supără pe fanii înrăiți ai mărcii de performanță din Martorell." De unde atâta sportivitate??

  • Trilulilu, miercuri, 22.11.2023 15:01

    Folosesc actuala Octavia, break/combi, manuală cu același motor, fără hibrid. Consum mediu după 46.000km, 6,5km.

  • PMC, miercuri, 22.11.2023 15:49

    Am vrut sa scriu si eu dar ds a scris tot ce voiam sa spun si eu. :) +1ds

  • adrian, miercuri, 22.11.2023 16:06

    radeti voi dar cei de la VAG au o vorba - daca nu pare sportiva pune-i un ornament rosu :) cum asta are ceva ornamente eu spun ca este destul de sportiva :))

  • PMC, vineri, 24.11.2023 13:51

    Gluma-i gluma, dar masina asta e o pacaleala pe banii clientului. E o bataie de joc. Sa spui ca asa ceva e masina sport e o minciuna sfruntata. Ar putea sa le fie rusine alora de la vag...

  • parere, sâmbătă, 02.12.2023 18:05

    Prefer Duster decat asta. Plasticele sunt mai calitative la Dacia.