Motor / Transmisie
Dacă inițial a fost disponibil cu motorizări puternice, demne de un hot hatch, cu 250 și 300 de cai putere, anul trecut, brand-ul de performanță spaniol ia decizia să lanseze și versiuni mai accesibile pentru Leon. Pentru clienții care își doresc un Cupra Leon, dar care nu au nevoie, neapărat, de multă putere.
Așa s-a născut versiunea pe care am testat-o și noi, una situată în partea inferioară a gamei de motorizări. Entry-level, dacă vrei.
Ea vine echipată cu un motor de 1.5 litri eTSI, pe benzină, asistat de un sistem mild-hybrid la 48V. Unitatea dezvoltă 150 de cai putere și 250 Nm cuplu.
Ca orice propulsor cu 4 cilindri, dar cu o capacitate cilindrică mică, agregatul este destul de gălăgios, mai ales la turații înalte, acolo unde trebuie să ajungi cam des pentru a simți un imbold plăcut. În rest, nu vei auzi foarte mult zgomot de sub capotă.
În această configurație, Cupra Leon nu este nici măcar un "warm hatch". Este o compactă cu valențe sportive, mai potrivită pentru oraș.
Chiar dacă unitatea de 1.5 litri vine în compania unei transmisii DSG, cu 7 trepte, răspunsul motorului și al transmisiei nu este foarte rapid.
Adică trebuie să treacă câteva secunde din momentul în care calci pedala de accelerație și până primești o reacție din partea trenului de rulare. Mai ales când pornești de pe loc.
Ai la dispoziție și 4 moduri de rulare, Comfort, Sport, Cupra și Individual. În modul Sport, lucrurile devin ceva mai dinamice, iar mașina se mișcă bine. Scapi de acea dorință arzătoare a cutiei de a schimba rapid.
Ca în cazul oricărei alte mașini mild-hybrid, sistemul regăsit pe Cupra Leon este acolo pentru un nivel redus de emisii și pentru a menține în funcțiune sistemele mașinii atunci când motorul este oprit la semafor, spre exemplu. Desigur, sistemul mild-hybrid scade puțin și consumul.
Hyundai i30 N Performance, sau i30N cum il stie toata lumea, are o singura motorizare, cea de 2.0 litri si 280 CP. Nu am cunostinta nici ca pe alta piata sa aiba motorizarea de 1.4 litri mentionata in articol.